ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش آیفون در چین
تکنولوژی

واردات و فروش برخی مدل های آیفون در چین ممنوع اعلام شد

کوالکام در یکی از نبردهای خود با اپل پیروزی بزرگی به دست آورده است. دادگاهی در چین دستور مقدماتی برای ممنوعیت واردادت و فروش برخی آیفون ها در این کشور را صادر کرده است. گوشی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۵

کوالکام در یکی از نبردهای خود با اپل پیروزی بزرگی به دست آورده است. دادگاهی در چین دستور مقدماتی برای ممنوعیت واردادت و فروش برخی آیفون ها در این کشور را صادر کرده است.

گوشی هایی که این موضوع شامل حال آنها شده آیفون های 10، 8 و 8 پلاس و مدل های قدیمی تر تا آیفون 6 اس هستند. بر اساس گفته های دادگاه اپل 2 پتنت متعلق به کوالکام را نقض کرده است. این موارد شامل روشی برای تغییر دادن اندازه تصاویر و حرکت بین اپ های مختلف در صفحات لمسی هستند. به این ترتیب اپل به سادگی می تواند با ارائه آپدیت های نرم افزاری از حکم دادگاه بگریزد. کوالکام از بیش از یک سال قبل به دنبال اعمال چنین محدودیت هایی برای فروش آیفون در چین بوده است.

پتنت های مورد بحث نرم افزاری هستند و این شرک معتقد است که در iOS 12 آنها را نقض نکرده است و به عبارتی این نسخه از درگیری این چنینی در مورد پتنت ها جلوگیری می کند. علاوه بر این اپل بیانیه ای را صادر کرده است:

«تمامی مدل های آیفون همچنان برای مشتریان چینی در دسترس هستند»

محدودیت های اخیر شامل آیفون های جدیدتر XS Max و XS و نیز XR نمی شوند. این تنها موردی نیست که کوالکام تقاضای جلوگیری از فروش آیفون ها را خواستار شده است. در مورد گوشی هایی که در ایالات متحده به فروش می روند هم کوالکام چنین درخواستی دارد اما در آن سوی دنیا فعلاً بخت با اپل یار بوده و هنوز چنین محدودیت هایی اعمال نشده است.

از سوی دیگر اپل هم بارها شکایاتی را علیه کوالکام مطرح کرده است. این شرکت معتقد است که کوالکام تلاش می کند قیمت های محصولات خود را به طور غیر منطقی بالا نگه دارد. در مورد دیگری کوالکام اپل را به سرقت کدهای منبع متعلق به خود و تحویل آنها به رقیب، یعنی اینتل متهم کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • enrix
    enrix | ۲۰ آذر ۱۳۹۷

    بدبختی اینجاس هیچ شرکت دیگه ای هم گوشی با سیستم عامل IOS ارائه نمیده جز خود اپل . و انتخاب به شدت محدود و سخته

مطالب پیشنهادی