ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آمار مرگ و میر تلفات جاده ای جهان منتشر شد؛ از بین رفتن جمعیت یک شهر در هر سال

با وجود پیشرفت های زیادی که در عرصه حمل و نقل جاده ای جهان صورت گرفته، هنوز هم عده زیادی از ساکنین کره خاکی هر ساله به دلیل سوانح و تصادفات مربوط به خودروها و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

با وجود پیشرفت های زیادی که در عرصه حمل و نقل جاده ای جهان صورت گرفته، هنوز هم عده زیادی از ساکنین کره خاکی هر ساله به دلیل سوانح و تصادفات مربوط به خودروها و موتور سیکلت ها، جان خود را از دست می دهند، امار تلفات جاده ای که در این رابطه منتشر شده است وحشتناک به نظر می رسد.

طبق گزارش اخیری که سازمان بهداشت جهانی (WHO) منتشر کرده، سالانه 1.35 میلیون نفر از مردم دنیا در جاده ها و خیابان ها کشته می شوند که این رقم در نوع خود واقعا تکان دهنده است. برای مقایسه بد نیست بدانید پایتخت دانمارک یعنی شهر کپنهاگ جمعیتی در همین حدود دارد.

تلفات جاده ای

آنطور که در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده، تصادفات جاده ای عامل اصلی مرگ کودکان و جوانان 5 الی 29 ساله محسوب می شود. نکته مثبت این گزارش 424 صفحه ای اینکه در سال های اخیر میزان مرگ و میر نسبت به جمعیت جهان تقریبا ثابت باقی مانده است.

Number and rate of road traff death per

دکتر تدروس آدهانوم غبریسوس (Tedros Adhanom Ghebreyesus) رئیس WHO در این باره گفته:

این مرگ و میرها هزینه ای غیر قابل قبول برای حمل و نقل هستند. بی توجهی به این موضوع اصلا توجیه پذیر نبوده و راهکارهای موجود اثبات شده اند. این گزارش دولتمردان و شرکا را مورد خطاب قرار داده و آنها را به اتخاذ تصمیمات بزرگ تر در راستای اجرای این راهکارها دعوت می کند.

مایکل بلومبرگ بنیانگذار بلومبرگ و سفیر جهانی WHO نیز افزوده:

ایمنی جاده ها مساله ای است که در همه مناطق به اندازه لازم مورد توجه قرار نمی گیرد؛ حال آنکه در این حوزه فرصت های زیادی برای حفظ جان افراد در نقاط مختلف جهان وجود دارد.

بد نیست اشاره کنیم به عنوان یک قاعده کلی، خطر مرگ جاده ای در کشورهایی با درآمد کم حدود سه برابر بیشتر از کشورهای ثروتمند است. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی بیشترین میزان مرگ با 26.6 مورد در هر 100 هزار نفر جمعیت، در آفریقا ثبت شده و کمترین میزان با 9.3 مرگ در هر صد هزار نفر به اروپا اختصاص دارد.

Proportion of population road traff deaths

در مقایسه با گزارش قبلی سازمان بهداشت جهانی که در سال 2015 منتشر شده بود، مناطقی مثل آمریکا، اروپا و غرب اقیانوس آرام از لحاظ میزان مرگ و میر روندی نزولی داشته اند.

نگاهی به گزارش امسال سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که از میان 1.35 میلیون جان باخته، 26 درصد دوچرخه سواران و عابرین پیاده هستند. آفریقا با 44 و شرق مدیترانه با 36 درصد از این جهت در صدر قرار دارند. در مقابل 28 درصد از کل جان باختگان تصادفات جاده ای را راکبین موتور سیکلت و سرنشینان تشکیل می دهند.

در تصاویر زیر می توانید آمارهای سازمان بهداشت جهانی از سه کشور همسایه ایران، عراق و ترکیه را مشاهده فرمایید.

Iran who

iraq who

Turkey who

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

    بیخیال بابا....جهنم رو چه به امنیت

مطالب پیشنهادی