ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قیمت لاستیک 20 تا 32 درصد افزایش یافت؛ کمبود شدید تایرهای سایز بزرگ در بازار

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران با بیان اینکه قیمت لاستیک رادیال 20 درصد و تایرهای نخی 32 درصدی افزایش پیدا کرد، گفت: اعمال قیمت‌های جدید باعث شده تا فروش حواله‌ای لاستیک توقف کوتاهی داشته باشد و ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران با بیان اینکه قیمت لاستیک رادیال 20 درصد و تایرهای نخی 32 درصدی افزایش پیدا کرد، گفت: اعمال قیمت‌های جدید باعث شده تا فروش حواله‌ای لاستیک توقف کوتاهی داشته باشد و از حجم مشتریان این لاستیک ها کاسته شود.

مصطفی تنها در گفت‌وگو با تعدادی از خبرگزاری های داخلی در خصوص دلایل توقف فروش لاستیک با اشاره به اینکه در تصمیمی جدید قرار شده قیمت لاستیک رادیال 20 درصد افزایش پیدا کند، اظهار داشت: همچنین در بخش تایرهای نخی (بایاس) هم افزایش 32 درصدی قیمت‌ها به تصویب رسیده است. با توجه به افزایش قیمت، این تایرها نیز احتمالا با کاهش مشتری مواجه خواهند شد.

قیمت لاستیک

وی تصریح کرد: با اعمال قیمت های جدید عرضه لاستیک از سوی کارخانجات با سرعت بیشتری همراه و این موضوع خود باعث کاهش قیمت لاستیک در بازار می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود که 50 درصد تایرهای مصرفی کشور وارداتی است و بنابراین افزایش قیمت لاستیک به شدت تحت تاثیر افزایش قیمت ارز می باشد. جالب است بدانید صنعت تایرسازی در زمینه ماشین‌آلات جدید تولیدی چندان به روز نبوده و تنها دو کارخانه در کشور وجود دارد که ماشین آلات جدید و به روز‌ی در اختیار دارند.

در پی تغییرات شدید قیمت  تایر به خصوص تایرخودروهای تجاری در شش ماه نخست سال شاهد بروز مشکلاتی در حمل و نقل جاده ای بودیم که در نهایت به تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات تایر تجاری و ماده خام و اولیه تولید تایر در کشور منجر شد، اما به دلیل کُندی ترخیص واردات تایر به کشور و کمبود این کالا در سطح بازار، هنوز مشکلاتی در تامین تایر وجود دارد و به نظر می رسد که مشتریان به خصوص در سایزهای خاص تایر دچار مشکل برای پیدا کردن کالای مورد نیاز خود با قیمت مناسب هستند.

این شرایط زمینه مناسب برای تولید تایرهای سایز بزرگ را در کشور فراهم آورده است اما از آنجا که پروسه تولید این تایرهای جدید زمان بر محسوب می شود، حالا مشتریانی که نیاز مبرم به این کالا دارند چاره ای جز خرید به قیمت های کاذب پیش روی خود نمی بینند و گاه ناچار به پرداخت اضافه بهایی چند صد درصدی نسبت به قیمت های مشابه در سال گذشته شده اند. از این رو باید گفت که مشکلات بازار لاستیک همچنان به قوت خود باقی است و بسیاری از مالکین خودروهای وارداتی یا آفرود با افزایش شدید قیمت این کالای ضروری دست و پنجه نرم می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

    یا شیخ نظرت چیست؟

  • min
    min | ۲۱ آذر ۱۳۹۷

    باعث و بانی گرانی تقاص پس خواهند داد...

  • paha h
    paha h | ۲۱ آذر ۱۳۹۷

    گند زده شد به کل و جز ایران

مطالب پیشنهادی