ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیشه منعطف کورنینگ
تکنولوژی

شیشه های منعطف کورنینگ با ضخامت یک دهم میلیمتر در راهند

طبق گزارشی که نشریه CNET منتشر کرده شرکت کورنینگ که با شیشه های ضدضربه خود موسوم به گوریلا گلس شناخته می شود در تلاش است تا از دانش گسترده اش در این زمینه برای حل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

طبق گزارشی که نشریه CNET منتشر کرده شرکت کورنینگ که با شیشه های ضدضربه خود موسوم به گوریلا گلس شناخته می شود در تلاش است تا از دانش گسترده اش در این زمینه برای حل مشکل پنل موبایل های تاشونده کمک بگیرد و نوع جدیدی از شیشه منعطف را بسازد.

ضخامت این شیشه تنها یک دهم میلیمتر خواهد بود و نسخه فعلی آن می تواند تنها با شعاع ۵ میلی متر خم شود که باریک ترین پوشش شیشه ای توسعه یافته توسط کورنینگ نیست و برخی محصولات آن قطری کمتر از یک تار موی انسان دارند با این حال اما آن را میتوان باریک ترین شیشه منعطفی قلمداد کرد که کورنینگ در دست ساخت دارد.

انعطاف پذیری ماده طراحی شده نیز ظاهرا با فیلم های پلاستیکی قابل مقایسه است و نرمی و مقاومت آن در برابر خراش را نیز میتوان هم ردیف با شیشه دانست. در انتها کورنینگ ابراز امیدواری کرده که شیشه منعطف جدیدش به سطح مشابهی از مقاومت در برابر خراش و سقوط در پرچمداران امروزی برسد و همزمان مقاومت کافی در برابر خم شدن های پی در پی و تغییر رنگ مرسوم در پلاستیک های شفاف را نیز برایش فراهم نماید.

کورنینگ هم اکنون بیشترین سهم بازار اسمارت فون دنیا را برای پنل های نمایشگر مستحکم در اختیار دارد و همین مساله میتواند مشوق اصلی آن برای ادامه فعالیت هایش و تولید انبوه شیشه منعطف باشد.

در صورتی که این کمپانی نتواند جای پای خود را در بازارهای نوظهور محکم کند، آنگاه بخشی از بازار را از دست می دهد که به خاطر پتانسیل های بالایش می تواند زمانی دستگاه های استاندارد را هم پشت سر بگذارد. سامسونگ به عنوان یکی از شرکت هایی که هم اکنون مشغول ساخت گوشی تاشونده است اعلام کرده که تا اوایل سال ۲۰۱۹ محصول خود را روانه بازار نمی کند. اما کورنینگ قرار است لایه رویی برای نمایشگر موبایل تاشونده سامسونگ و محصولات مشابه دیگر شرکت ها را که احتمالا در سال ۲۰۱۹ وارد بازار می شوند تامین نماید. با این حال اما این شرکت به جای تمرکز صرف روی گوشی های تاشونده، تلاش هایش را معطوف به بهبود دوام این پوشش ها معطوف نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی