ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ از احتمال خروج خطوط تولید آیفون از چین خبر داد

طبق گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده در صورتی که تعرفه های واردات از چین به خاک آمریکا به ۲۵ درصد برسد، اپل احتمالا خطوط تولید آیفون را از چین خارج خواهد کرد. بنابر گفته افراد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۵

طبق گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده در صورتی که تعرفه های واردات از چین به خاک آمریکا به ۲۵ درصد برسد، اپل احتمالا خطوط تولید آیفون را از چین خارج خواهد کرد.

بنابر گفته افراد آشنا در صورتی که تعرفه های واردات به آمریکا سر به فلک بکشد تامین کنندگان اپل احتمالا خطوط تولید آیفون را از چین خارج می کنند اما این شرکت آمریکایی در برهه کنونی برنامه ای برای خروج از چین ندارد.

بلومبرگ پیش بینی کرده در صورتی که مالیات بر آیفون ها همان مقدار ۱۰ درصد باقی بماند کسب و کار اپل در چین نیز تغییر نخواهد کرد اما قطعا زمانی فرا می رسد که باید اقداماتی جدی صورت بگیرد.

در صورتی که آمریکا تعرفه ۱۰ درصدی را بر واردات آیفون حفظ کند آنگاه تامین کنندگان این غول فناوری به الگوهای کاری فعلی خود پایبند می مانند. اما چنانچه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیمی در رابطه با وضع تعرفه ۲۵ درصدی بر آیفون بگیرد شرایط تغییر خواهد کرد.

تعرفه واردات آیفون

لازم است اشاره کنیم در وهله نخست اینطور به نظر می رسید که اپل از پرداخت عوارض مالیات برای اجناس تولید شده اش در چین معاف خواهد شد اما ماه پیش بود که ترامپ اعلام کرد هم موبایل و هم لپ تاپ ها تحت تاثیر قوانین جدید قرار می گیرند. در واقع ترامپ بر این باور بود که وضع تعرفه ده درصدی بر این اجناس اثری بر اپل یا مشتریانش نخواهد گذاشت.

هم اکنون اپل بخشی از مونتاژ آیفون را در خارج از چین انجام می دهد اما خارج کردن خطوط تولید انبوه آن از این کشور کاری بس دشوار خواهد بود و چه بسا نتوان به سادگی مقصد تازه ای برای انتقال این خطوط پیدا کرد.

دولت چین شنژن را به عنوان نخستین محدوده اقتصادی خود معین کرد. در این محدوده ها با وضع قوانین آسان و ارائه مشوق های مالیاتی خوب زمینه برای سرمایه گذاری های خارجی مهیا می شود و شرکت ها تشویق به رشد می شوند. این نکته به همراه مزایای جغرافیایی شنژن آن را تبدیل به چنین موقعیتی کرده.

محدوده اقتصادی شنژن در سال ۱۹۸۰ میلادی تاسیس شد؛ به معنی آنکه این شهر ۳۷ سال زمان برای رشد و تبدیل شدن به مرکز تولید دنیای تکنولوژی در اختیار داشته است. اپل به شبکه گسترده ای از تامین کنندگان و پیمانکارانش وابسته است که برخی از آنها تنها یک قطعه کوچک را برایش می سازند. بخش اعظمی از این شرکت ها نیز در شنژن یا اطراف آن استقرار دارند.

با در نظر داشتن آنچه گفته شد ایجاد محدوده اقتصادی مشابه به شنژن در هر نقطه دیگری از دنیا به این سادگی ها هم عملیاتی نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

    ای ول. نباید تو چین تولید شه

مطالب پیشنهادی