ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Elon Musk on 60 Minutes
خودرو

وقتی ایلان ماسک قانون شماره یک سیستم اتوپایلوت را نقض می کند

تسلا همواره به دارندگان محصولات خود تاکید کرده در حین استفاده از سیستم هدایت نیمه خودران این کمپانی – موسوم به اتوپایلوت – دست های خود را بر روی فرمان حفظ کنند. اما ایلان ماسک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

تسلا همواره به دارندگان محصولات خود تاکید کرده در حین استفاده از سیستم هدایت نیمه خودران این کمپانی – موسوم به اتوپایلوت – دست های خود را بر روی فرمان حفظ کنند. اما ایلان ماسک مدیر عامل تسلا اخیرا در طول یک مصاحبه ویدیویی که بخش هایی از آن در داخل مدل 3 برگزار شده، برخی مواقع دست های خود را از روی فرمان برداشته و اصل مورد تاکید شرکت خود را زیر پا گذاشته است.

دفترچه راهنمای تسلا مدل 3 سیستم اتوپایلوت را قابلیتی با توانایی کنترل سرعت و فرمان خودرو در برخی شرایط معین توصیف می کند که البته هنگام فعال بودن آن راننده باید کماکان دست های خود را بر روی فرمان نگه داشته و هر لحظه آماده واکنش نشان دادن باشد.

در یکی از صفحات این دفترچه آمده:

شما باید دستان خود را همیشه بر روی فرمان حفظ کنید.

What it's like to try Tesla's Autopilot

همانطور که اشاره کردیم در طول مصاحبه "60 Minutes" ماسک پس از فعال کردن اتوپایلوت دست های خود را از روی فرمان برداشته و به نظر نمی رسد که در ادامه آن را لمس کرده باشد.

Elon Musk broke one of Tesla's biggest Autopilot rules in a TV interview

این اولین بار نیست که ایلان ماسک بند مهم مربوط به نحوه استفاده از سیستم اتوپایلوت را نادیده می گیرد. وی پیش تر در ماه آوریل و در مصاحبه با " CBS This Morning " نیز پس از فعال کردن اتوپایلوت، فرمان را رها کرده بود.

همانطور که طی خبرهای قبلی به اطلاعتان رسانده ایم، در چند وقت اخیر تسلا به خاطر وقوع برخی تصادفات مرگبار هنگام فعال بودن اتوپایلوت با انتقادهای زیادی روبرو شده است. در این تصادفات رانندگان بیش از حد به اتوپایلوت و توانایی های آن اتکا کرده و در نهایت با وقوع سانحه جان خود را از دست داده اند.

پس از این سوانح تسلا مجددا با انتشار بیانیه هایی توانایی های محدود اتوپایلوت را گوشزد کرده و رانندگان را حتی در صورت فعال بودن این سیستم، به توجه به مسیر پیش رو و حفظ دست ها بر روی فرمان توصیه نمود.

شایان ذکر است در مصاحبه مذکور ایلان ماسک به چند نکته جالب اشاره کرده؛ خرید چند کارخانه که جنرال موتورز قصد تعلیق فعالیت آنها را دارد یکی از این موارد است. وی در این باره گفته:

احتمال دارد که ما نسبت به این کار علاقه مند باشیم. اگر آنها قصد فروش یک کارخانه را داشته باشند، ما نسبت به خرید اقدام می کنیم.

ot-elonmusk

آقای ماسک به کشمکش های خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز اشاره کرده و با تاکید بر مواضع قبلی افزوده وی هیچ احترامی به این کمیسیون قائل نیست. حتما می دانید که کشمکش های موجود در نهایت منجر به کناره گیری ماسک از سمت ریاست هیئت مدیره شد. خانم روبین دنهلم که یکی از اعضای هیئت مدیره بود، اکنون به عنوان رئیس هیئت مدیره مشغول به کار است.

عرضه احتمالی نسخه 35 هزار دلاری تسلا مدل 3 در پنج یا شش ماه آینده دیگر نکته ایست که ایلان ماسک در مصاحبه ویدیویی خود به آن پرداخته است. این نسخه ارزان ترین تیپ مدل 3 به شمار می رود که هنگام رونمایی در مارس 2016 قول تولید آن داده شده بود. از آن تاریخ تاکنون، تسلا به تولید تریم های بالاتر که طبیعتا قیمت بیشتری نیز دارند، مشغول بوده است.

کارآفرین موفق آمریکایی در بخشی از گفتگوی خود به سیستم نظارت تسلا بر فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی نیز گریزی زده و گفته که فقط توئیت ها و پست هایی که ممکن است در ارزش سهام نقش داشته باشند، پس از تایید ناظران منتشر می شوند.

آقای ماسک در اظهار نظری جالب اضافه کرده برخی افراد برای ابراز حالت ها و عقاید خود از موهایشان استفاده می کنند، حال آنکه او از توییتر برای این کار کمک می گیرد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی