ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سانی کو
تکنولوژی

رونمایی اینتل از معماری پردازنده سانی کُو و ارائه اطلاعاتی از کارت گرافیک مجتمع ویژه بازی

اینتل قصد دارد با نسل یازدهم کارت گرافیک مجتمع خود قدرت محاسباتی گرافیکی بیش از یک ترافلاپ را به کامپیوترها بیاورد. همچنین معماری پردازنده های سانی کو (Sunny Cove) معرفی شده است. بنا بر آنچه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۲۱:۱۶

اینتل قصد دارد با نسل یازدهم کارت گرافیک مجتمع خود قدرت محاسباتی گرافیکی بیش از یک ترافلاپ را به کامپیوترها بیاورد. همچنین معماری پردازنده های سانی کو (Sunny Cove) معرفی شده است.

بنا بر آنچه اینتل در ساعاتی قبل اعلام کرده این کارت گرافیک ها می توانند امکان تجربه بازی های کامپیوتری بدون نیاز به کارت های اختصاصی را فراهم کنند. برای مقایسه باید اشاره کرد که ایکس باکس وان ایکس به پردازشگر گرافیکی با قدرت 6 ترافلاپ مجهز شده است و پلی استیشن 4  هم در این زمینه 4.2 ترافلاپس قدرت دارد. پردازشگر گرافیکی HD4800 از AMD که اولین بار رکورد یک ترافلاپ را شکست در حدود یک دهه قبل عرضه شده بود.

ادعا شده که نسل یازدهم کارت گرافیک اینتل در زمینه اپلیکیشن های محبوب تشخیص تصویر تا دو برابر سریعتر از نسل 9 خواهد بود و در عین حال بیش از دو برابر واحدهای اجرایی (64 در مقایسه با 24) خواهد داشت.

اینتل قصد دارد کارت گرافیک نسل یازدهم را با پردازنده های 10 نانومتری در سال آینده میلادی همراه کند. علاوه بر این گفته شده که چیپ های مبتنی بر فناوری سه بعدی فوویروس در 2019 از راه می رسند.

سانی کو
کارت گرافیک مستقل اینتل در 2020 از راه می رسد.

البته باید اشاره کرد که تصمیم اینتل مبنی بر ارائه کارت گرافیک های مجتمع قوی تر موجب نخواهد شد که این شرکت از عرضه کارت گرافیک مستقل در آینده منصرف شود. گفته شده که کارت مستقل اینتل در سال 2020 از راه خواهد رسید.

اینتل همچنین از نسل بعدی معماری چیپ های خود به نام سانی کو (Sunny Cove) خبر داده است. اولین پردازنده مبتنی بر این فناوری قرار است از سری زئون برای سرورها و سری Core برای کامپیوترهای دسکتاپ باشد. گفته شده که این پردازنده ها در سال آتی میلادی از راه خواهند رسید. همان طور که انتظار می رود این چیپ ها در مقایسه با نسل فعلی سرعت بالاتر در کنار مصرف انرژی بهینه تر را ارائه خواهند داد.

اینتل اعلام کرده که در معماری جدید پردازنده های سانی کو بر کاهش تأخیر با استفاده از الگوریتم های جدید تمرکز شده تا ظرفیت پذیرش داده ها با استفاده از بافر و کشِ بیشتر افزایش پیدا کند. علاوه بر این انتظار می رود کارایی این پردازنده ها در زمینه های مرتبط با ارزهای مجازی و فشرده سازی بهبود یابد. انتظار می رود در رویداد کامپیوتکس در ماه مه سال 2019 (خرداد 1398) شاهد ارائه اطلاعات بیشتری از سوی اینتل در مورد این چیپ ها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۱ آذر ۱۳۹۷

    چرا پس رو نامتر کمتر تاکید نکرده
    ده ساله هیچ کار جدیدی نکرده
    یک تنه فاتحه قانون مور رو خوند

مطالب پیشنهادی