ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پیاده روی فضانوردان برای یافتن علت حفره مرموز ایستگاه فضایی بین المللی

مدتی پیش یک حفره مرموز باعث نفوذ هوا به ایستگاه فضایی بین المللی شده بود. به تازگی دو فضانورد روسی یک پیاده روی فضایی را برای شناخت این حفره که شایعاتی در مورد عمدی به ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

مدتی پیش یک حفره مرموز باعث نفوذ هوا به ایستگاه فضایی بین المللی شده بود. به تازگی دو فضانورد روسی یک پیاده روی فضایی را برای شناخت این حفره که شایعاتی در مورد عمدی به وجود آمدن آن هم وجود دارد، انجام دادند.

طی تابستانی که گذشت،‌‌ ناسا اعلام کرد که فشار هوا در ایستگاه فضایی بین المللی به تدریج رو به کاهش بوده و فضانوردان حاضر در این ایستگاه متوجه شدند که دلیل رخ دادن این اتفاق،‌ به وجود آمدن یک حفره به عرض ۲ میلی‌متر در یکی از کپسول‌های سایوز که برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی استفاده می‌شود است.

بعد از آن‌،‌ فضانوردان با استفاده از یک گاز مخصوص این مشکل را رفع کردند و فشار هوا از آن زمان در حالت عادی قرار دارد. البته قبل از رفع مشکل یک فضانورد از انگشتش برای پوشاندن حفره استفاده کرده بود.

ایستگاه فضایی بین المللی

در ابتدا گمان می‌رفت که این حفره مرموز به خاطر برخورد شهاب سنگ کوچکی به وجود آمده اما همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، حفره ذکر شده مانند یک دایره کامل که با استفاده از دریل به‌وجود آمده جلوه می‌کند.

این موضوع باعث شد تا شایعاتی در مورد ایجاد عمدی حفره ذکر شده شکل بگیرد و سازمان فضایی روسیه اعلام کرده که این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد. بعضی از مطبوعات روسی اعتقاد دارند که فضانوردان آمریکایی برای وادار کردن دیگر حاضرین ایستگاه فضایی بین المللی به تخلیه این مکان چنین کاری را انجام داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی