ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

5ecb0410-2018-euro-ncap-best-in-class-cars
خودرو

امن ترین خودروهای جهان در سال 2018؛ مبارزان زندگی بر اساس ارزیابی Euroncap

پس از انتشار نتایج مایوس کننده مربوط به تست تصادف جیپ رانگلر و فیات پاندا، موسسه یورو انکپ اکنون برترین مدل های سال 2018 در هر کلاس را معرفی کرده تا افرادی که به دنبال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

پس از انتشار نتایج مایوس کننده مربوط به تست تصادف جیپ رانگلر و فیات پاندا، موسسه یورو انکپ اکنون برترین مدل های سال 2018 در هر کلاس را معرفی کرده تا افرادی که به دنبال خودروهای ایمن هستند، آگاهانه تر اقدام به انتخاب کنند.

روشن است که برای اعطای عنوان "بهترین در کلاس"، خودروهای تست شده باید بهتر از رقبای خود عمل کنند. یورو انکپ برای مقایسه این خودروها با یکدیگر از امتیازهای به دست آمده در چهار دسته حفاظت از سرنشینان بزرگسال، سرنشینان خردسال، عابرین پیاده و تجهیزات ایمنی کمکی استفاده می کند.

0f0f059a-lexus-es-euro-ncap-1

بر این اساس در کلاس اتومبیل های خانوادگی کوچک (Small Family Cars)، مرسدس بنز A کلاس به عنوان ایمن ترین خودرو شناخته شده است.

de237a47-mercedes-benz-a-class-euro-ncap-6

این هاچ بک کوچک آلمانی در محافظت از سرنشینان بزرگسال، سرنشینان خردسال و عابر پیاده به ترتیب با کسب امتیازهای 96، 91 و 92 درصد بهتر از تمامی رقبا عمل کرده است. در بخش سیستم ها و تجهیزات ایمنی کمکی هم امتیاز 75 درصد به مرسدس بنز A کلاس اعطا شده است.

در کلاس خودروهای خانوادگی بزرگ (Large Family Car) عنوان ایمن ترین خودرو به لکسس ES رسیده است.

62c94482-lexus-es-euro-ncap-2

این سدان ژاپنی لوکس موفق شده ضمن دریافت 5 ستاره ایمنی، در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال، سرنشینان خردسال و عابرین پیاده به ترتیب امتیازهای 91، 87 و 90 درصد را از آن خود کند که این ارقام بیشتر از تمامی رقبا هستند. تجهیزات ایمنی انبوه لکسس ES 2019 امتیاز 77 درصد را برای آن به ارمغان آورده اند.

برای نخستین بار، یورو انکپ از بین خودروهای برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) نیز ایمن ترین مدل را برگزیده که امسال نسخه هیبریدی ES به این عنوان دست یافته است.

22ea407e-lexus-es-euro-ncap-7

جایزه کلاس خودروهای آفرود بزرگ (Large Off-Roaders) به شاسی بلندی از کره جنوبی رسیده است. در این کلاس کراس اوور هیدروژنی هیوندای نکسو با کسب امتیازهای 94، 87، 67 و 80 درصد برای محافظت از سرنشینان بزرگسال، سرنشینان خردسال، عابرین پیاده و تجهیزات ایمنی کمکی نمایشی بهتر از دیگر رقبا داشته است.

یورو انکپ

گفتنی است از امسال یورو انکپ تست های خود را سختگیرانه تر کرده و با حساسیت بیشتری ستاره های ارزشمند خود را اعطا می کند. میشل ون راتینگن دبیر کل یورو انکپ در این باره گفته:

در سال 2018 ما تست های دشوارتر جدیدی را با تمرکز ویژه بر روی گروه های آسیب پذیرتر که از معابر عمومی استفاده می کنند، معرفی کردیم. امسال برندگان سه مدل برتر در هر کلاس به وضوح نشان می دهند که خودروسازان برای دستیابی به بیشترین سطح ایمنی سخت در تلاش هستند؛ ارزیابی های یورو انکپ مثل یک کاتالیست برای بهبود ایمنی خودروها عمل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Tiger
    Tiger | ۲۳ آذر ۱۳۹۷

    پس ولوو کجاست؟
    ولوو امن ترین خودروهای جهان را میسازه،حتی مستندش هم هست،رییس شرکت ولوو هم گفته که تا سال 2020 هم هیچ راننده و سرنشینی در خودروهای ما نخواهند مرد؛ بعد اسمش تو لیست نیست؟؟؟ ???

مطالب پیشنهادی