ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حالت روح اینستاگرام
نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن اینستارویال؛ یک اینستاگرام پیشرفته

اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه‌های اجتماعی دنیاست و در کشورمان هم قریب به بیست میلیون کاربر دارد. با این حساب اینستاگرام را می‌توان بعد از تلگرام، محبوب‌ترین فضای مجازی ایرانیان به شمار آورد. این روز‌ها ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه‌های اجتماعی دنیاست و در کشورمان هم قریب به بیست میلیون کاربر دارد. با این حساب اینستاگرام را می‌توان بعد از تلگرام، محبوب‌ترین فضای مجازی ایرانیان به شمار آورد.

این روز‌ها کمتر کسی هست که حداقل یک صفحه‌ی اینستاگرام نداشته باشد و به طور روزانه استوری دوستان و صفحات افراد معروف را بررسی نکند. همانطور که می‌دانید، اینستاگرام دارای ویژگی‌هایی است که رد پای شما را در استوری‌های دیگران بر جای می‌گذارد. اگر از استوری در اینستاگرام استفاده کرده باشید احتمالا به خوبی در جریان هستید که نام همه‌ی افرادی که استوری را مشاهده کرده‌اند برای فردی که آن را پست کرده درج می‌شود.

گاهی اوقات ممکن است دوست داشته باشید همه‌ی این رد پاها محو شود و علاوه بر این بتوانید به بررسی استوری‌ها و پیام‌هایتان بپردازید، بدون ترس از اینکه مخاطبان‌تان متوجه شوند شما صندوق دریافت پیام‌تان را ارزیابی کرده‌اید یا خیر. همه‌ی مطالب گفته شده در بالا، با استفاده از «اینستارویال» امکان پذیر است؛ اپلیکیشنی که در این مطلب قصد داریم نگاه دقیقی به آن داشته باشیم.

حالت روح اینستاگرام

اینستاگرام به خودی خود مشکلی ندارد و با یک اپلیکیشن تقریبا کامل روبرو هستیم. اما کاربرانی که محصولی مثل موبوگرام را تجربه کرده‌اند، همیشه در تمام شبکه‌های اجتماعی به دنبال امکانات اضافه می‌گردند و از نظرشان اینستاگرام در بعضی مسائل به شدت محدودیت دارد؛ محدودیت‌هایی نظیر نداشتن حالت روح، عدم بزرگنمایی عکس‌های پروفایل، نبود قابلیت دانلود فیلم‌ها، عکس‌ها و استوری‌های پست شده و بسیاری از محدودیت‌های دیگر. این موضوع فرصتی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده که اپ‌هایی برای برطرف کردن چنین نیازهایی بسازند و اینستارویال هم در همین دسته قرار می‌گیرد.

ما ایرانی‌ها به خوبی با «حالت روح» آشنا هستیم؛ ویژگی جذابی که بسیاری از ما به هر دلیل قانع کننده یا غیرمنطقی انتظار داریم در تمام اپلیکیشن‌های ارتباطی موجود باشد. از دوران یاهو مسنجر گرفته تا عصر مدرن اینستاگرام، بسیاری ما به دنبال این ویژگی بوده‌ایم. احتمالا روی همین حساب بوده که سازندگان اینستارویال حالت روح را به سنگ بنای اپلیکیشن خود تبدیل کرده‌اند.

در برخورد اول با این اپلیکیشن، اولین چیزی که نظرتان را جلب می‌کند حالت روح اینستاگرام است. اینستارویال به بهترین شکل این ویژگی را در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از حالت روح، می‌توانید استوری‌ها و پیام‌های دریافتی خود را بدون آنکه مخاطب‌تان مطلع شود مشاهده کنید.

حالت روح اینستاگرام
تصویر راست: همانطور که مشاهده می‌کنید می‌توانید با انتخاب این گزینه نسبت به دانلود استوری اقدام نمایید. تصویر وسط: تنظیمات پیشرفته مربوط به اینستارویال امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تصویر چپ: با ورود به اکانت دیگر کاربران می‌توانید مشاهده کنید که آیا آن‌ها شما را فالو کرده‌اند یا نه.

اما علاوه بر حالت روح اینستارویال ویژگی‌های دیگری هم ارائه می‌کند، مثل امکان کپی کردن متن پست‌ها یا کپی متن کامنت‌های درج شده در صفحات مختلف. کافیست بعد از فعال کردن گزینه مربوط از طریق تنظیمات، روی متن درج شده زیر یکی از پست‌ها انگشت‌تان را نگه دارید تا گزینه‌ی کپی متن را مشاهده کنید. با زدن این گزینه، متن پست وارد کلیپ بورد گوشی خواهد شد.

اینستارویال همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با ورود به اکانت یکی دیگر از کاربران اینستاگرام، ببینید که آیا شما را فالو کرده است یا خیر. این کار به ساده‌ترین شکل ممکن اتفاق می‌افتد. کافیست به اکانت یکی از کاربران بروید. دقیقا زیر آمار درج شده راجع به کاربر نوشته‌ی «شما را فالو نکرده است» به رنگ قرمز و یا «شما را فالو کرده است» به رنگ سبز را مشاهده خواهید کرد. البته در این قابلیت اشکال کوچکی وجود دارد که زیر پروفایل خودتان هم عبارت «شما را فالو نکرده است» را مشاهده می‌کنید که امیدواریم با به‌روزرسانی‌های بعدی برطرف شود.

اما یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی اینستارویال امکان دانلود پست‌های ارسالی در اینستاگرام است. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید انگشت خود را روی یکی از پست‌ها نگه دارید تا گزینه‌های ذخیره‌سازی و ... را مشاهده کنید و نسبت به ذخیره سازی آن‌ها اقدام نمایید. این موضوع تنها در رابطه با عکس‌ها نیست و می‌توانید ویدیو‌های تایملاین را هم ذخیره کنید که جزو قابلیت‌های خوب برنامه به حساب می‌آید.

حالت روح اینستاگرام
تصویر چپ: با نگه داشتن روی عکس پروفایل می‌توانید آن را بزرگتر مشاهده نمایید و حتی به دانلود و ذخیره‌سازی آن بپردازید. تصویر وسط: با نگه داشتن روی پست‌ها می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. تصویر راست: تصویر دانلود شده از بخش مربوط به تصویر وسط.

گذشته از این‌ها، اگر از کاربران پر و پا قرص اینستاگرام باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که این اپلیکیشن می‌تواند به شدت پر مصرف باشد. اینستارویال به خوبی این موضوع را هم مورد توجه خودش قرار داده و با اعمال یک ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا مصرف دیتا را مدیریت کنند. در بخش تنظیمات تعبیه شده در اینستارویال کاربران می‌توانند دانلود اتوماتیک یا خودکار عکس‌ها و فیلم‌ها و استوری‌ها را غیر فعال نمایند.

ویژگی دیگری که باید از آن یاد کنیم، امکان بازنشر پست‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن در اینستارویال است. این اپلیکیشن امکان بازنشر یا Repost‌ کردن پست‌هایی که از آن خوشتان آمده را به سادگی برایتان فراهم می‌کند. کافیست با زدن یک دکمه پست یکی دیگر از کاربران اینستاگرام را در صفحه‌ی خود قرار دهید.

اینستارویال با زبان فارسی به خوبی هماهنگ است و مشکلات عمده‌ای که در اینستاگرام به خاطر عدم پشتیبانی مناسب از زبان فارسی شاهد هستیم را در آن نخواهید دید. البته اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا زبان کلی اینستاگرام را خودتان انتخاب کنید. بنابراین در صورت تمایل می‌توانید از همان زبان انگلیسی بهره‌مند شوید.

حالت روح اینستاگرام
همانطور که می‌بینید ظاهر اینستارویال کاملا مثل اینستاگرام است و همه‌ی ویژگی‌های به روز شده‌ی این صفحه‌ی مجازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین در تصویر وسط می‌توانید مشاهده کنید که امکان تماشای ویدیو‌ها در پلیر‌های گوشی با استفاده از اینستارویال وجود خواهد داشت.

اما یکی دیگر از قابلیت‌های این اپ، امکان غیر فعال کردن  لایک خودکار است. گاهی پیش می‌آید که دست‌تان به گزینه‌ی لایک پست‌ها می‌خورد یا به اشتباه دوبار روی تصویر می‌زنید و آن را لایک می‌کنید. اینستارویال برای رفع این مشکل راهکاری پیدا کرده و آن هم امکان غیر فعال کردن لایک خودکار است تا این مشکلات پیش نیامده و احیانا کسی دچار سوء تفاهم نشود!

همه‌ی ویژگی‌هایی که در این متن به آن اشاره کردیم بدون ایجاد تغییرات ظاهری اتفاق افتاده است. در واقع وقتی اینستارویال را باز می‌کنید، به جز مشاهده‌ی چند گزینه‌ی اضافی -مثل حالت روح و امکان دانلود استوری‌ها- دقیقا با خود اینستاگرام اصلی رو به رو خواهید شد. اینستارویال در عمل معادل موبوگرام برای تلگرام است و برای به‌روزرسانی هم دقیقا از همان شیوه پیروی می‌کند؛ یعنی به طور دستی و با چند روز تأخیر نسبت به نسخه اصلی آپدیت می‌شود.

این موضوع به یکی از محدودیت‌های استفاده از اینستارویال تبدیل شده. هر چند اگر امکاناتی مثل حالت روح و دانلود استوری‌ها را می‌خواهید، ناچارید با این موضوع و در کنارش پرداخت هزینه برای خرید اپلیکیشن کنار بیایید.

از اینستارویال می‌توانید به طور رایگان به مدت پنج روز استفاده کنید و سپس در صورتی که از آن رضایت داشتید آن را خریداری نمایید. خوشبختانه هزینه خریداری نسخه کامل زیاد نیست و در عین حال یک بار پرداخت برای دسترسی به تمام امکانات اپ کفایت می‌کند.

طبق گفته توسعه‌دهنده در گفتگو با دیجیاتو، اینستارویال برای کار مستقیما از API رسمی اینستاگرام استفاده می‌کند و به همین خاطر هنگام استفاده آن را در قسمت Authorized Apps اینستاگرام نمی‌بینید، چرا که با یک اپلیکیشن شخص ثالث مواجه نیستید. بنابراین از منظر امنیتی باید با همان دیدگاهی به سراغش بروید که به سراغ نمونه‌های غیررسمی سایر اپلیکیشن‌ها رفته‌اید.

اپلیکیشن یاد شده برای پلتفرم‌های اندروید و iOS‌ در دسترس است و می‌توانید با رفتن به وبسایت رسمی اینستارویال همین حالا آن را دانلود و استفاده کنید.

اینستارویال

اینستارویال

سازنده: Roz Apps قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 49 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Masoud Darougheh
    Masoud Darougheh | ۲۴ آذر ۱۳۹۷

    این اپ بسیار اپ خوب و کاربردی‌ایه. با یه قیمت مناسب یه سری امکانات واقعا به‌درد‌بخور به اینستاگرام اضافه کرده. و غیرممکنه بشه تو اینستاگرام حفره امنیتی پیدا کرد. اما با یه عده که از توهم توطئه تغذیه می‌کنن نمیشه منطقی برخورد کرد و هر نظری می‌تونن داشته باشن. به‌شخصه از تیم سازنده این اپ تشکر می‌کنم.

  • Morteza Soleimani
    Morteza Soleimani | ۲۴ آذر ۱۳۹۷

    متاسفانه مردم ایران دچار مریضی توهم توطئه شدند. شما یک نگاه به کامنت های این پست بندازید متوجه این موضوع می شید. خب برادر من شما با چه مدرکی می گی این نرم افزار حکومتیه و ماله سپاهه ؟ یک توسعه دهنده ای برنامه ای نوشته رایگان هم نیست توی مارکت های داخلی هم نتونسته منتشر کنه ، رو چه حسابی می گی حکومتیه ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی