ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روند نزولی آمار فروش گوشی تا پایان 2018 ادامه خواهد داشت؛ اوج گیری مجدد از 2022

بر اساس اطلاعات منتشر شده از مؤسسه بین المللی دیتا (IDC) روند نزولی آمار فروش گوشی های هوشمند به بازار تا پایان سال 2018 با نرخ 3 درصد ادامه خواهد داشت. البته از اواسط 2019 ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

بر اساس اطلاعات منتشر شده از مؤسسه بین المللی دیتا (IDC) روند نزولی آمار فروش گوشی های هوشمند به بازار تا پایان سال 2018 با نرخ 3 درصد ادامه خواهد داشت. البته از اواسط 2019 رشد مجدد بازار با نرخ تک رقمی پیش بینی شده و در سال 2022 دوباره به اوج خود باز خواهد گشت.

به گفته تحلیلگران، جنگ اقتصادی کنونی بین ایالات متحده و چین یکی از مهم ترین عوامل کاهش آمار فروش گوشی در بازار بوده که در کنار آن، کاهش تقاضای مشتریان را هم می توان به عنوان عامل دیگر مورد بررسی قرار داد.

آمار فروش گوشی

در سال های اخیر محصولات اغلب شرکت ها به بلوغ مناسبی رسیده و با توانمندی های قابل توجه و سخت افزار قدرتمند، عملاً مدت زمان تعویض گوشی توسط کاربر را افزایش داده اند. این موضوع در کنار نوآوری های نه چندان زیاد صنعت باعث شده در بلند مدت، مشتریان تمایلی به هزینه برای ارتقای تلفن هوشمند خود نداشته باشند که با این کاهش تقاضا، عرضه در بازار نیز با کاهش رو به رو خواهد شد.

با ورود فناوری های جدید مانند 5G بازار تلفن های هوشمند مجدداً رشد خواهد کرد

طبق آمار IDC، تا پایان سال 2018 تعداد گوشی های عرضه شده به بازار حدود 1.42 میلیارد واحد خواهد بود که در مقایسه با 1.47 واحد در سال 2017، 50 میلیون واحد کاهش خواهد داشت. مؤسسه مذکور پیش بینی کرده طی سال 2019، بازار از ثبات نسبی برخوردار خواهد بود و پس از آن با فراگیر شدن فناوری های جدید مانند 5G و همچنین طراحی های متفاوت (نمایشگر سوراخ دار، گوشی تاشو و...)، حجم بازار تلفن های هوشمند با شیب تندتری به سمت رکوردهای بالاتر حرکت خواهد کرد.

گفتنی است بر اساس پیش بینی های IDC، تا پایان سال 2022 سهم بازار گوشی های اندرویدی از 85.1 درصد (در حال حاضر) به 86.2 درصد خواهد رسید و محصولات اپل با افت یک درصدی از 14.8 به 13.8 درصد سهم بازار خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی