ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک از چیپست هلیو P90 رونمایی کرد؛ قدرت یک پرچمدار برای میان‌رده‌ها

در حال حاضر بخش میان رده های بازار موبایل از جذابیت ویژه ای برای مشتریان برخوردار است و خصوصاً مدل هایی که از نظر ظاهری نزدیک به پرچمداران هستند، فروش بسیار خوبی را تجربه می ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۰

در حال حاضر بخش میان رده های بازار موبایل از جذابیت ویژه ای برای مشتریان برخوردار است و خصوصاً مدل هایی که از نظر ظاهری نزدیک به پرچمداران هستند، فروش بسیار خوبی را تجربه می کنند. شرکت تایوانی مدیاتک هم با در نظر گرفتن همین موضوع، امروز از چیپست هلیو P90 در شهر پکن رونمایی کرد که با قیمت مناسب و توانمندی های قابل توجه، میان رده های بازار را یک گام دیگر به پرچمداران نزدیک خواهد کرد.

چیپست هلیو P90 از ساختار 6+2 بهره می برد

هلیو P90 از هشت هسته پردازشی با ساختار 6+2 بهره می برد که در آن دو هسته قدرتمند Cortex-A75 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز وظیفه پردازش امور را بر عهده دارند. این چیپست که با فناوری 12 نانومتری ساخته شده، تمرکز ویژه ای روی هوش مصنوعی دارد و در این زمینه نسبت به نسل قبل تا چهار برابر قدرتمندتر است.

چیپست هلیو P90 که با قرار دادن CPU و GPU (واحد پردازش گرافیکی) در یک قالب، یک APU (واحد پردازشی شتاب یافته) محسوب می شود، از پردازنده تصویر سه گانه بهره می برد که در قیاس با رقبای هم رده، ویژگی قابل توجهی بوده و امتیاز بنچمارک هوش مصنوعی آن را بالاتر از چیپست های پرچمداری همچون اسنپدراگون 845 قرار می دهد.

مدیاتک برای بخش پردازش گرافیکی، از چیپ PowerVR GM 9446 استفاده کرده که طبق آمار، تا 50 درصد از رقبایی مانند Mali-G72 MP3 قوی تر است. از سوی دیگر توانمندی های چیپست جدید تایوانی ها در زمینه تصویربرداری نیز جالب توجه بوده و پشتیبانی از یک سنسور 48 مگاپیکسلی یا ماژول دوگانه 24+16 مگاپیکسلی را فراهم خواهد کرد.

هلیو P90

علاوه بر عکاسی، در زمینه فیلمبرداری هم امکان ضبط ویدیوهای آهسته با نرخ 480 فریم در ثانیه وجود داشته که چنین ارقامی برای یک گوشی میان رده در یک کلام، بی رقیب هستند.

گفتنی است هلیو P90 به عنوان پردازنده ای برای تلفن های میان رده بازار، به خوبی اهمیت حضور سخت افزار اختصاصی برای پردازش هوش مصنوعی را درک کرده و بدون هیاهوی پرچمداران، فناوری روز دنیا را به کاربرانی که توان یا قصد خرید محصولات رده بالا را ندارند عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

    فقط اسنپدراگون

  • kamran05
    kamran05 | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

    بزرگترین ضعف پردازنده های مدیاتک تولید حرارت بالا ،مصرف باتری بالا و سرعت شارژ پایینشه

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

    هرچقدر هم قدرت داشته باشه بعد یک سال بازی ساز ها بیخیالش میشن

مطالب پیشنهادی