ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کاهش نسبی قیمت خودروهای وارداتی در بازار + جدول

در روزهای اخیر چیزی که در خیابان‌ های بهشتی و مطهری تهران زیاد به چشم می‌ آید، خلوتی و نبود مشتری در نمایشگاه‌ های خودرو خارجی است حتی کاهش نرخ ارز نیز نتوانسته مشتری را ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۰

در روزهای اخیر چیزی که در خیابان‌ های بهشتی و مطهری تهران زیاد به چشم می‌ آید، خلوتی و نبود مشتری در نمایشگاه‌ های خودرو خارجی است حتی کاهش نرخ ارز نیز نتوانسته مشتری را به نمایشگاه های خودرو این خیابان برگرداند.
به عقیده فعالان این بازار تنها بالا بودن نرخ ارز نیست که پای مشتریان را از این بازار بریده بلکه نوسانات نرخ ارز آسیب بیشتری رسانده است.
در حال حاضر از آنجا که نرخ دلار نزولی است، شهروندان منتظر تثبیت نرخ ارز هستند و اقدام به خرید نمی کنند و افرادی که قصد فروش دارند نیز حاضر به فروش با قیمت پایین نیستند و بازار در رکود به سر می برد و معاملات به صفر رسیده و تا زمانی که نرخ دلار تثبیت نشود وضع به همین منوال خواهد بود.
هر چند که قیمت خودروهای وارداتی در بازار درحال عقب‌ نشینی است ولی این کاهش قیمت هیچ تناسبی با کاهش 5 هزار تومانی نرخ دلار در 50 روز گذشته ندارد و حباب قیمت بسیار بزرگی هنوز در این بازار احساس می‌ شود.

اما با نگاهی عمیق تر می توان دریافت که قیمت ها در واقع از تناسب نسبی با نرخ دلار 9 الی 10 هزار تومانی برخودار است. برای مثال می توان به هیوندای سانتافه اشاره کرد که قبل از پیچیده شدن اوضاع واردات با قیمتی در حدود 235 میلیون تومان قابل خریداری بود، اما حالا در حدود 530 میلیون تومان قیمت دارد. چنین اختلاف قیمتی متناسب با افزایش قیمت دلار اختصاصی به وارد کنندگان از 3800 تومان تا 8900 تومان به نظر می رسد و از این رو شاید انتظار کاهش قیمت بیشتر بدون رسیدن نرخ دلار به کمتر از 9 هزار تومان کمی دور از انتظار باشد.
با این حال شکی نیست که وضعیت بازار خودرو به شدت آشفته است و کلاف سردرگم واردات نیز آن را آشفته تر کرده است. قانون منع واردات خودرو نه تنها کسب و کار نمایشگاه داران را کساد کرده بلکه بسیاری از شرکت های وارد کننده خودرو را نیز با چالش های تعدیل نیرو انسانی و ارائه خدمات پس از فروش روبرو کرده است.
قیمت خودروهای وارداتی که از بازار تهران و کرج استعلام شده است:قیمت خودروهای وارداتی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Salar nateghi
    Salar nateghi | ۲۳ آذر ۱۳۹۷

    نویسنده محترم یه کم بیشتر تحقیق کنید
    اصن سورنتو ۲۰۱۸ نداریم توی تهران!

  • dark season
    dark season | ۲۳ آذر ۱۳۹۷

    جوک خوبی بود خندیدیم

مطالب پیشنهادی