ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا و RED پخش و ویرایش ویدیو های 8K را به اپلیکیشن ها می آورند

اگر فکر می‌کنید نمایشگر 4K شما برای مدتی طولانی بدون رقیب خواهد ماند بهتر است بدانید که دو کمپانی RED و انویدیا کیت توسعه نرم افزار جدیدی را رونمایی کردند که پخش و ویرایش ویدیوهای ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

اگر فکر می‌کنید نمایشگر 4K شما برای مدتی طولانی بدون رقیب خواهد ماند بهتر است بدانید که دو کمپانی RED و انویدیا کیت توسعه نرم افزار جدیدی را رونمایی کردند که پخش و ویرایش ویدیوهای 8K برای اپلیکیشن ها را فراهم می‌کند.

در حال حاضر کیت توسعه نرم‌افزار انویدیا با نام CUDA-powered REDCODE RAW، به اپ‌ها توانایی پخش ویدیوهای 8K ضبط شده با استفاده از دوربین جدید کمپانی رد و سایر دوربین‌ها با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه را آن‌ هم بدون نیاز به کش اطلاعات را می‌دهد. برای پخش ویدیوهایی با رزولوشن 8192 در 4320 نیازی به ابرکامپیوتر نیست و پی‌سی‌های نسبتا ارزان و کارت‌ گرافیک‌های گیمینگ انویدیا در رده اقتصادی هم از پس این کار بر خواهند آمد.

در حال حاضر نمی‌توان تعداد زیادی نمایشگر که از ویدیوهای 8K پشتیبانی می‌کنند پیدا کرد اما این موضوع به این معنا نیست که ویرایش آن‌ها کاربردی نباشد. دسترسی به این قابلیت باعث می‌شود که هنگام انجام کارهایی مانند ویرایش یک عکس، با کاهش کیفیت آن روبرو نشده و با یک خروجی با کیفیت با رزولوشن 4K که برای استفاده عمومی مناسب است طرف باشیم. همچنین از رزولوشن‌های بالا می‌توان برای کاهش نویز و افزایش کیفیت ویدیو نهایی استفاده کرد.

ویدیوهای 8K

انویدیا اعلام کرده که از این تکنولوژی می‌توان روی نمایشگرهای 4K و 6K که به صورت گسترده‌تری در بازار حضور دارند هم استفاده کرد. علاقه به تماشای ویدیوهایی با این کیفیت بیشتر از گذشته شده است. برای مثال، چندی پیش یک شبکه تلویزیونی ژاپنی به عنوان اولین کانال ماهواره‌ای پخش کننده برنامه‌هایی با کیفیت 8K شروع به فعالیت کرد.

تماشاکنید: انتشار اولین ویدیوی با رزولوشن 8K از فضا توسط ناسا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی