ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باگ فیس‌بوک
تکنولوژی

باگ فیس‌بوک تصاویر خصوصی ۷ میلیون کاربر را افشا کرد

فیس‌بوک از پیدا شدن باگی خبر داده که تصاویر شخصی میلیون ها کاربر را در دسترس اپلیکیشن های شخص ثالث قرار داده است. به گفته این شبکه اجتماعی وجود یک باگ در API تصویر باعث ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

فیس‌بوک از پیدا شدن باگی خبر داده که تصاویر شخصی میلیون ها کاربر را در دسترس اپلیکیشن های شخص ثالث قرار داده است.

به گفته این شبکه اجتماعی وجود یک باگ در API تصویر باعث شده اپ های شخص ثالث نه تنها به تصاویر تایم لاین کاربران بلکه به استوری ها، تصاویر پلتفرم مارکت‌پلیس (Marketplace) و عکس‌های خصوصی آنها دست پیدا کنند که در این شبکه آپلود شده اما هرگز به اشتراک گذاری نشده اند.

این باگ پیش از شناسایی در ۲۵ سپتامبر به مدت ۱۲ روز فعال بوده و طی این بازه زمانی بیش از ۶.۸ میلیون کاربر و ۱۵۰۰ اپ را تحت تاثیر قرار داده است.بر اساس «قوانین حفظت داده اتحادیه اروپا» شرکت ها باید ظرف ۷۲ ساعت از افشای اطلاعات کاربران آن را به صورت عمومی اعلام کنند اما فیس‌بوک مدعی شده که برای بررسی همه جوانب و آماده کردن اعلان برای کاربران کشورهای مختلف به زمان بیشتری نیاز داشته است. با این حال تاخیر این شرکت در اعلام این مساله احتمالا آنها را در تنگنا قرار خواهد داد.

هفته آینده این شرکت ابزارهایی را برای کمک به شناسایی اپ های درگیر این باگ و حذف تصاویر شخصی کاربران در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داد. برای تمامی کاربرانی که تحت تاثیر قرار گرفته اند نیز اعلانی ارسال شده و اپ مورد استفاده نیز به اطلاع آنها خواهد رسید. اگرچه فیس‌بوک در حال تلاش برای حذف تصاویر شخصی است اما بهتر است کاربران دریافت کننده اعلان شخصا اپ ها را چک کرده و موارد ناخواسته را پاک کنند.

این باگ در حالی کشف شده که هنوز سایه سیاه رسوایی کمبریج آنالیتکس بر سر فیس‌بوک سنگینی میکند. هفته گذشته نیز باگ دیگری در این شبکه اجتماعی پیام های قدیمی را به نمایش می گذاشت و علاوه بر این برخی اسناد از دسترسی غیرقانونی این شرکت به اطلاعات اختصاصی کاربران خبر می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی