ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل فروش تکنولوژی تشخیص چهره خود را متوقف می کند

گوگل به تازگی با صدور بیانیه ای اعلام نموده که تا تدوین سیاست های لازم، تکنولوژی تشخیص چهره خود را به متقاضیان نخواهد فروخت و بدین طریق راه خود را از شرکت هایی نظیر مایکروسافت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

گوگل به تازگی با صدور بیانیه ای اعلام نموده که تا تدوین سیاست های لازم، تکنولوژی تشخیص چهره خود را به متقاضیان نخواهد فروخت و بدین طریق راه خود را از شرکت هایی نظیر مایکروسافت و آمازون جدا می کند.

کنت واکر معاون ارشد امور بین الملل گوگل در مطلبی که پیرامون تلاش هایش در آسیا حول محور هوش مصنوعی منتشر کرد، یادآور شد که چشم انداز کنونی این شرکت در رابطه با تشخیص چهره مثال خوبی از دیدگاه آن پیرامون مسئولیت هایش در قبال توسعه هوش مصنوعی است.

واکر در صحبت هایش آورده:

تکنولوژی تشخیص چهره نیازمند بررسی دقیقی است تا مطمئن شویم که همسو با اصول و ارزش هایمان به کار می رود و از پیامدهای مضر آن جلوگیری نماییم.

واکر در ادامه صحبت هایش به تقبیح رفتار دیگر بزرگان دنیای تکنولوژی و فروش فناوری مذکور توسط آنها پرداخت و اینطور گفت:

برخلاف برخی شرکت ها ما به همکاری با بسیاری از سازمان ها ادامه می دهیم تا این چالش ها را شناسایی کرده و برطرف نماییم. گوگل کلاود قصد ندارد پیش از کار کردن روی تکنولوژی تشخیص چهره و مطرح نمودن پرسش های کلیدی در رابطه با آن، APIهای مربوط به این فناوری را با موارد مصرف عام در اختیار کاربران قرار دهد.

البته اشاره کنیم که هنوز مشخص نیست گوگل دقیقا چه زمانی پاسخ مناسب برای این پرسش ها را پیدا می کند اما حتی اگر بیانیه این شرکت صرفا برای ایجاد یک وجهه مطلوب در نظر عموم صادر شده باشد باز هم مورد تایید طرفداران حفظ حریم خصوصی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در ماه های  اخیر کارکنان مایکروسافت اعتراض خود را نسبت به همکاری این شرکت با سازمان مهاجرت آمریکا اعلام کرده بودند و مراتب اعتراض خود را نسبت به طرح این سازمان برای جدا نمودن کودکان مهاجر از والدینشان به گوش مدیران خود رساندند. کارکنان آمازون نیز فروش نرم افزار تشخیص چهره این شرکت به سازمان های مجری قانون را مورد سرزنش قرار دادند.

در مورد خود گوگل هم باید بگوییم چندی پیش برنامه ای را برای فروش هوش مصنوعی به وزارت دفاع آمریکا کلید زد تا تحلیل تصاویر ضبط شده توسط پهپادهای نظامی را برای این سازمان ممکن کند. بعد از علنی شدن این طرح ها، موجی از اعتراضات کارکنان گوگل و مردم عادی علیه آن به راه افتاد و در نهایت غول جستجوگر تصمیم گرفت که قرارداد خود با وزارت دفاع را تمدید نکند.

اما این تنها پروژه جنجالی گوگل نبود و طرح دیگری به نام سنجاقک نیز اعتراض کارکنان گوگل را برانگیخت؛ پروژه ای که به موجب آن گوگل یک موتور جستجوی سانسور شده را برای دولت چین توسعه می داد و به باور بسیاری از کارکنان این شرکت ناقض اصول اخلاقی آن بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی