ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرداخت عوارض خروج از کشور
تکنولوژی

پرداخت عوارض خروج از کشور فقط به صورت الکترونیکی امکان پذیر خواهد بود

از امروز پرداخت عوارض خروج از کشور فقط به صورت الکترونیکی امکان پذیر خواهد بود و دیگر هیچ شعبه‌ای از شعبات بانک ملی این مبلغ را به صورت نقدی دریافت نخواهد کرد. مسافران می‌توانند از ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

از امروز پرداخت عوارض خروج از کشور فقط به صورت الکترونیکی امکان پذیر خواهد بود و دیگر هیچ شعبه‌ای از شعبات بانک ملی این مبلغ را به صورت نقدی دریافت نخواهد کرد. مسافران می‌توانند از طریق درگاه اصلی پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور، پیام‌رسان‌ بله، اپلیکیشن پرداختی آیوا، کیوسک‌های هوشمند، دستگاه‌های پایانه فروش و خودپردازهای غیر نقدی عوارض خروج از کشور خود را پرداخت کنند.

به گفته مسئولان این اقدام گامی برای تحقق اهداف دولت الکترونیک، تسهیل امور بانکی و پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی خواهد بود. مسئولان این بانک باور دارند که سرعت در پرداخت عوارض خروج و صرفه جویی در زمان، دقت در پرداخت عوارض خروج، درج دقیق مبلغ مورد نظر در سامانه مربوطه بدون نیاز به وجه نقد، پرداخت عوارض خروج با استفاده از کارت اعتباری و عدم نیاز به حمل و شمارش پول نقد از مزایای پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور به شمار می‌رود.

پرداخت عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور برای سفر عتبات عالیات از مرزهای زمینی و دریایی 125 هزار ریال و از مرزهای هوایی 375 هزار ریال تعیین شده است.
همچنین عوارض خروج برای سفر عمره مفرده و تمتع از همه مرزهای کشور برای بار اول یک میلیون و 100 هزار ریال، برای بار دوم یک میلیون و 650 هزار ریال و برای بار سوم به بعد 2 میلیون و 200 هزار ریال است.

همچنین عوارض خروج برای سایر سفرهای خارجی از همه مرزهای کشور برای بار اول 2 میلیون و 200 هزار ریال، برای بار دوم سه میلیون و 300 هزار ریال و برای بار سوم به بعد چهار میلیون و 400 هزار ریال مقرر گردیده است.

پرداخت عوارض خروج از کشور

سیستم‌های آنلاینی که برای این نوع خدمات در نظر شده‌اند، همگی به صورت خودکار نوع پرداختی مسافر را می‌سنجند و خود سیستم مشخص می‌کند که هزینه لازم مسافر با توجه به تعداد و نوع سفرش چه خواهد بود.

گفتنیست پرداخت آنلاین این عوارض از سال 1390 امکان‌پذیر بود اما از امروز، 24 آذرماه، پرداخت به صورت حضوری و نقدی امکان پذیر نخواهد بود. برای پرداخت از طریق سامانه (پورتال) پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • david dav
    david dav | ۲۴ آذر ۱۳۹۷

    خیلی مسخرست! برای خروج از کشور باید پول بریزی تو جیب دولت! بدون دلیل موجه به هر بهونه ای مردم رو سرکیسه می کنند!

  • Ehsan Mahmoudi
    Ehsan Mahmoudi | ۲۴ آذر ۱۳۹۷

    عوارض خروج از کشور نه بلکه جریمه خروج از کشور ? ?

مطالب پیشنهادی