ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مجله با امضای جابز

فروش مجله مزین به امضای استیو جابز با قیمت نجومی

نسخه ای از نشریه Macworld که امضای استیو جابز مرحوم (هم-موسس اپل) را روی خود داشت پنجشبه گذشته با قیمت ۴۷۷۷۵ دلار به فروش رفت. این مجله که در فوریه ۱۹۸۴ میلادی چاپ شده نخستین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

نسخه ای از نشریه Macworld که امضای استیو جابز مرحوم (هم-موسس اپل) را روی خود داشت پنجشبه گذشته با قیمت ۴۷۷۷۵ دلار به فروش رفت.

این مجله که در فوریه ۱۹۸۴ میلادی چاپ شده نخستین نسخه از نشریه Macworld هم بوده و جلد آن تصویری از جابز را در کنار سه کامپیوتر مکیناش نشان می دهد که به این نوشته مزین شده:

تقدیم به مت، استیون جابز.

موسس فقید اپل در تاریخ ۱۹ می سال ۲۰۰۶ میلادی این نشریه را در جریان افتتاحیه اپ استور خیابان پنجم نیویورک امضا کرده و ویدیویی از وی نیز در دسترس است که او را در حال امضا کردن مجله نشان می دهد.

خانه مزایده  RR Auction در این رابطه اعلام کرده که جابز معمولا از امضا کردن اکراه داشته و کمتر دست به چنین کاری می زده. همین مشخصه جابز نیز به خوبی نشان می دهد که چرا مردم حاضرند چنین مبالغی را بابت امضاهای وی پرداخت نمایند.

 به گفته بابی لوینگستون معاون ارشد خانه مزایده RR Auction می گوید:

این امضا یک اثر استثنایی همراه با عکس است.

اما در مورد مزایده باید بگوییم که از ۶ام تا ۱۳ام دسامبر در جریان بوده و در آن دیگر اقلام مربوط به اپل شامل کارت ویزیت استیو جابز در اپل کامپیوتر (یعنی زمانی که او ریاست هیئت مدیره را بر عهده داشت) هم دیده می شود. این کارت در مزایده به قیمت ۶۲۵۹ دلار فروخته شد. یکی از پوسترهای تبلیغاتی اپل با عنوان «متفاوت بیاندیش» هم با قیمت ۲۷۶۴ دلار خریدار پیدا کرد.

دیگر اقلام مربوط به او نیز با قیمت های بالایی به فروش رفتند. مثلا سال پیش نسخه ای از نشریه نیوزویک که توسط جابز امضا شده بود ۵۰ هزار دلار فروخته شده و فرم استخدامی که جابز سال ۱۹۷۳ پر کرده بود هم ۱۷۴۷۵۷ دلار به فروش رفت. جالب است بدانید که هم اکنون استیو جابز گرانترین امضای دنیا را دارد و ۵۱ هزار دلار قیمت گذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی