ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بشر تلاش ۵۰ میلیون ساله طبیعت برای بقا را در دو قرن بی اثر کرد

بر اساس تحقیقات گسترده انجام شده توس پژوهشگران، مشخص شده که زمین طی پنجاه میلیون سال گذشته به تدریج در حال سرد شدن بوده اما بشر با حضورش روی زمین توانسته این تغییرات اقلیمی ۵۰ میلیون ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

بر اساس تحقیقات گسترده انجام شده توس پژوهشگران، مشخص شده که زمین طی پنجاه میلیون سال گذشته به تدریج در حال سرد شدن بوده اما بشر با حضورش روی زمین توانسته این تغییرات اقلیمی ۵۰ میلیون ساله را تنها در دو قرن، ۱۸۰ درجه تغییر دهد.

به گزارش پژوهشگران، روند تولید گاز‌های گلخانه ای و ورود آنها به اتمسفر زمین موجب خواهد شد که آب و هوای کره خاکی در سال ۲۰۳۰ میلادی به اواسط دوره‌ی پلیوسن شباهت پیدا کند. این در حالی است که تغییرات اقلیمی تا سال ۲۱۵۰ میلادی، زمین را به دوره‌ی ائوسن در ۵۰ میلیون سال قبل بازمی گرداند.

هنوز مشخص نیست که تا آن زمان ساکنین زمین قادر خواهند بود با تغییرات پیش آمده کنار بیایند و بتوانند در این کره‌ی خاکی زندگی خود را ادامه دهند یا خیر. این احتمال وجود دارد که بشر مجبور شود برای نجات خود به فضا چشم بدوزد و سناریویی شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی در پیش بگیرد.

جان ویلیامز ملقب به جک، پروفسورای جغرافیای دانشگاه ویسکانسین-مدیسن که سالهاست به مطالعه‌ی تغییرات اقلیمی می‌پردازد در مصاحبه‌ با نیوزویک عنوان نمود:

«ما دوره‌‌‌ای زمین شناسی به خصوصی را در تغییرات اقلیمی پدید آورده‌ایم و موفق شده‌ایم ساعت هواشناسی کره‌ی خاکی را به عقب بازگردانیم. من به شخصه از بازگشت سریع زمین به دوره‌ی پلیوسن شوکه خواهم شد و فکر نمی‌کردم به این زودی‌ها چنین اتفاقی رخ دهد. در این دوره هیچ یخی در نیم‌ کره شمالی وجود نداشت و سطح دریا ۶۰ درصد بالاتر از حالت کنونی بود.»

در دوره‌ی ائوسن نیز سطح دمای زمین ۱۳ درجه بیشتر از سطح دمای اواخر قرن بیستم بود و دایناسورها هم منقرض شده بودند. به همین دلیل یخی وجود نداشت و قطب شمال از تالاب جنگلی تشکیل شده بود.

حال با توجه به توصیفات و تحقیقات به عمل آمده، این احتمال وجود دارد که نوادگان ما مجبور شوند سریعاً زمین را ترک بگویند یا اینکه راهی برای رفع این مشکل پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Saeidt
    Saeidt | ۲۵ آذر ۱۳۹۷

    کاملا موافقم بشر امروزی واقعا پدر زمین رو دراوردن
    از جمعیت بگیر که حداقل سه برابر ظرفیت زمینه و برداشت از منابع و....

مطالب پیشنهادی