ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل از کاتالوگ دیجیتالی موزه سوخته برزیل رونمایی کرد

چندی پیش موزه ملی برزیل در شهر ریو دو ژانیرو در آتش سوخت و ۲۰ میلیون شئ تاریخی گرانبها قرار گرفته در آن از بین رفت. در آن زمان اتفاق ویکیپدیا اعلام کرد که تلاش می‌کند ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

چندی پیش موزه ملی برزیل در شهر ریو دو ژانیرو در آتش سوخت و ۲۰ میلیون شئ تاریخی گرانبها قرار گرفته در آن از بین رفت. در آن زمان اتفاق ویکیپدیا اعلام کرد که تلاش می‌کند تا روشی متفاوت برای بازگردانی این آثار در پیش بگیرد. حال گوگل از پروژه‌ خاص خود برای موزه سوخته برزیل رونمایی کرده و نشان داده که برخی از آثار به صورت دیجیتالی حفظ شده‌اند. بدین ترتیب کاربران می‌توانند با استفاده از سرویس استریت ویو کمپانی کوپرتینویی آنها را مشاهده نمایند.

Chance Coughenour یکی از مدیران پرو‌ژه های گوگل با انتشار پستی در بلاگ خود عنوان کرد که تیم فرهنگ و هنر گوگل از سال ۲۰۱۶ میلادی با موزه‌ها همکاری کرده تا آثارشان را به صورت دیجیتالی ثبت نماید. اکنون کاتالوگی از این آثار در سایت گوگل وجود دارد و کاربران جهان قادر خواهند بود که به تماشای بسیاری از آثار فرهنگی برزگ جهان بنشینند و این کلکسیون دیجیتالی عظیم را مشاهده نمایند.

خبر خوب برای دوستداران آثار تاریخی و فرهنگی، این است که نام موزه‌ی ملی برزیل در لیست گوگل به چشم می‌خورد و این موزه جز آن دسته ارگان‌هایی است که با کمپانی کوپرتینویی همکاری کرده و به نوعی آثار گرانبهایش را وب ثبت نموده است.

موزه سوخته

روز ۱۱ شهریور امسال موزه‌ی ملی برزیل که یکی از بزرگترین موزه‌ های آمریکای جنوبی به شمار می‌رفت، آتش گرفت و طی این اتفاق اشیاء منحصر به فرد بسیاری از دست رفت. از این اشیاء گرانبها و جبران ناپذیر می‌توان به قدیمی ترین فسیل انسانی یافت شده در برزیل و شهاب سنگی ۵.۵ تنی که در سال ۱۷۸۴ پیدا شده بود، اشاره کرد. علاوه بر این آثار به جای مانده مصری نیز جز دست ساخته‌هایی بودند که در این آتش سوزی سوختند.

تا به حال ۱۵۰۰ مورد از این آثار در خرابه های به جا مانده از موزه ملی برزیل سافت شده‌اند و برنامه‌هایی برای  بازسازی این ساختمان در پیش گرفته شده اما تا آن زمان کاربران می‌توانند از سرویس گوگل استریت برای مشاهده‌ی موزه سوخته بهره ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی