ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دولت چین سیستم جدیدی برای مقابله با دانشمندان مجرم راه‌اندازی می‌کند

دولت چین از سیستم بحث برانگیز جدیدی رونمایی کرده تا تخلفات صورت گرفته توسط محققان علمی را ثبت و ذخیره کند. دیوید سیرانوسکی، نویسنده شناخته شده مقالات علمی می‌گوید: «محققان در چین اگر مرتکب تخلقات ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

دولت چین از سیستم بحث برانگیز جدیدی رونمایی کرده تا تخلفات صورت گرفته توسط محققان علمی را ثبت و ذخیره کند.

دیوید سیرانوسکی، نویسنده شناخته شده مقالات علمی می‌گوید: «محققان در چین اگر مرتکب تخلقات علمی شوند، امکان محروم شدن آن‌ها از وام بانکی و شغل‌های دولتی وجود دارد.»

پیش از این وزارت علوم چین و دانشگاه‌های دولتی این کشور می‌توانستند دانشمندان مجرم را مجازات کنند. این مجازات‌ها شامل مواردی همچون محروم شدن از بودجه تحقیقاتی یا پس گرفتن جوایز می‌شود. اما در حال حاضر ده‌ها سازمان دولتی قدرت مجازات این افراد را خواهند داشت و همین قضیه باعث می‌شود آن‌ها با محرومیت‌هایی روبرو شوند که هیچ ارتباطی با حوزه تحقیقاتی آن‌ها ندارد.

هی جیانکو آی
عمل ویرایش ژن هی جیانکو آی صدای باعث اعتراض تعداد زیادی از فعالان علمی‌ شد.

احتمالا این قانون جدید در واکنش به عمل ویرایش ژن پر سر و صدایی باشد که چندی پیش یک تیم چینی روی دو نوزاد انجام داد. طی این تحقیق، یک دانشمند چینی با نام هی جیانکو آی، با استفاده ابزاری خاص برای ویرایش ژن‌ها، آزمایشاتی را روی ۳۱ جنین برای جایگزین کردن ژن CCR5 که ویروس HIV هنگام آلوده کردن بدن انسان از آن استفاده می کند انجام داده بود.پس از عمومی شد این اتفاق، مشخص شد که موضوع ویرایش ژن‌ها ممکن است تاثیرات مخربی را روی سلامتی این کودکان گذاشته باشد.

جدا از این موضوع، موارد دیگری مانند جعل رزومه، استفاده بدون اجازه از داده‌های دیگران و انتشار نتایج دروغین می‌شود. موارد دیگری که در صورت رخ دادن آن‌ها، حتی احتمال محروم شدن فرد خاطی توسط دولت چین از مشاغل غیر علمی هم وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۵ آذر ۱۳۹۷

    چین دیکتاتور حال به هم زن

مطالب پیشنهادی