ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محققان چینی
تکنولوژی

چین محققان حوزه تکنولوژی خود را از سفر به آمریکا برحذر داشت

با بالا گرفتن تنش ها میان آمریکا و چین، گفته شده که دولت چین محققان حوزه تکنولوژی خود را از سفر به آمریکا برحذر داشته و به آنها هشدار داده که تنها در صورت ضرورت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

با بالا گرفتن تنش ها میان آمریکا و چین، گفته شده که دولت چین محققان حوزه تکنولوژی خود را از سفر به آمریکا برحذر داشته و به آنها هشدار داده که تنها در صورت ضرورت به این کشور سفر کنند.

بنابر اعلام یکی از منابع به نشریه صبح جنوب چین، کارکنان واحدهای حساس تکنولوژیک در چین بعد از دستگیری مدیر مالی ارشد هواوی در کانادا این هشدار را دریافت کرده اند.

علاوه بر این، ظاهرا به کارکنان یکی از سازمان های تحقیقاتی چین نیز گفته شده که چناچه به آمریکا سفر می کنند و این سفر اجتناب ناپذیر است اطلاعات حساس خود را از لپ تاپ ها، موبایل ها و دیگر دستگاه های همراهشان پاک نمایند.

جالب است بدانید چند روز پیش نیز سیسکو (یکی از غول های تکنولوژی آمریکا) هشداری مشابه را به کارکنان خود داد و از آنها خواست که از هرگونه سفر غیرضروری به چین خودداری نمایند. البته سیسکو بعد از انتشار این خبر اعلام کرد که ایمیل مذکور به اشتباه برای کارکنانش ارسال شده است.

گفتنی است ایالات متحده آمریکا پیشتر ویزای ۱۰ ساله چندبار ورود به خاک آمریکا را برای محققان چینی دارای تخصص در زمینه روابط چین و آمریکا لغو کرده است.

تنش ها میان این دو اقتصاد بزرگ اوایل همین ماه و درست زمانی بالا گرفت که مقامات کانادایی خانم منگ وانژ مدیر ارشد مالی هواوی را به خواست آمریکا و با اتهام دور زدن تحریم ها علیه ایران دستگیر کردند.

محققان چینی

خانم منگ که دختر موسس هواوی است (زندگی نامه منگ وانژو) بعد از تقریبا یک هفته بازداشت با قرار وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری آزاد شد اما همچنان با خطر استرداد به آمریکا روبروست.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اما درواکنش به این اتفاق اظهار داشت که هیچ شواهدی دال بر نقض قوانین در آمریکا یا کانادا از جانب خانم منگ ارائه نشده است. هواوی همچنین مدعی شده که اطلاعات اندکی را در رابطه با اتهامات خانم منگ دریافت کرده و در جریان تخلفات خانم منگ نیست.

اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به این اتفاقات اعلام داشت تا «زمانی که به نفع کشورش باشد و به حفظ روابط تجاری میان آمریکا و چین بیانجامد» در پرونده خانم منگ مداخله خواهد کرد.

گفتنی است مدیر مالی ارشد هواوی باید در دوران آزادی یک دنبال کننده GPS را با خود همراه داشته باشد و تا فوریه ۲۰۱۹ و فرا رسیدن موعد دادگاه به صورت ۲۴ ساعته تحت نظر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ آذر ۱۳۹۷

    این وسط آمریکا بیشترین ضرر رو میکنم
    همه کارخونه هاش تو چینه

  • آریا
    آریا | ۲۵ آذر ۱۳۹۷

    محقق یا دزد تکنولوژی؟

مطالب پیشنهادی