ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یاندکس مپس روسیه پایگاه‌های نظامی خارجی را لو داد

سایت یاندکس مپس که در واقع، شبیه سازی گوگل مپس در روسیه به شمار می‌رود چند وقت پیش یک سری عکس‌های ماهواره‌‌ای خاصی منتشر کرد و سهواً (یا شاید هم عمداً) با تار کردن نقاطی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

سایت یاندکس مپس که در واقع، شبیه سازی گوگل مپس در روسیه به شمار می‌رود چند وقت پیش یک سری عکس‌های ماهواره‌‌ای خاصی منتشر کرد و سهواً (یا شاید هم عمداً) با تار کردن نقاطی از نقشه‌هایش محل پایگاه‌های نظامی خارجی را لو داد.

بدین ترتیب محل احتمالی ۳۰۰ سایت نظامی یا منطقه محرمانه سیاسی در فلسطین اشغالی و ترکیه لو رفته که احتمال دارد چندین تاسیسات هسته‌ای فوق محرمانه در میان آنها وجود داشته باشد. جالب اینجاست که حتی اندازه و طرح دقیق این منطقه‌ها مشخص شده و کار ماهواره‌های جاسوسی را راحتر از پیش شده است.

بر اساس گزارش ائتلاف دانشمندان آمریکایی (FAS) در میان ۳۰۰ منطقه‌ی مشخص شده، قطعاً چند سایت پرتاب موشک سطح‌به‌هوا و پایگاه هسته‌ای وجود دارند. علاوه بر این در نقشه‌های لو رفته، طرح و اندازه‌های زمین فرودگاه‌ها، بندرها، انبار ها، پایگاه‌های نظامی و سربازخانه‌ها مشخص شده‌اند.

در حالی که بسیاری از این مناطق پیشتر نیز شناسایی شده بودند اما برخی از این مناطق قبلاً ناشناخته بودند و به تازگی مشخصاتی از آنها منتشر شده است.

سخنگوی ائتلاف دانشمندان آمریکایی در اینباره می‌گوید:

«مشخصاً تار کردن نقشه‌ها به علت درخواست رسمی رژیم صهیونیستی و ترکیه صورت گرفته و نتیجه مستقیم علمکردشان بوده چرا که بعید می‌رسد یک شرکت مستقل روس چنین کار وقت گیری به خودی خود انجام دهد. خوشبختانه این مسئله موجب شده که ناخواسته مناطق و مختصات دقیق بسیاری از مناطق نظامی در این دو کشور لو برود. اگر کاربری هم حوصله داشته باشد می‌تواند اشکال تار شده در [نقشه‌های سایت یاندس مپس] را بشمارد و بررسی کند تا از تعداد دقیق آنها اطلاع حاصل کند.»

در میان این نقاط، پایگاه سازمان ناتو نیز به چشم می‌خورد؛ یکی از آنها مقر فرماندهی مشترک نیروی‌ زمینی ناتو در شهر ازمیر است و دیگری پایگاه هوایی اینجرلیک به شمار می‌رود که محل قرار گیری بمب های هسته ای US B61 هم محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

    خودشون گور خودشون رو کندند

  • PyLord X
    PyLord X | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

    ? چه جالب ?

مطالب پیشنهادی