ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 10 برخلاف موبایل‌های اندرویدی فریب سرهای پرینت شده را نمی‌خورد

این روزها کاربران می‌توانند با استفاده از پرینترهای سه بعدی، همه چیز تولید کنند. تا به حال محققان توانسته‌اند که اندام پروتزی مخصوص معلولین، قرنیه چشم، اسلحه‌ها و حتی سورتمه مخصوص مسابقات المپیک پرینت کنند. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

این روزها کاربران می‌توانند با استفاده از پرینترهای سه بعدی، همه چیز تولید کنند. تا به حال محققان توانسته‌اند که اندام پروتزی مخصوص معلولین، قرنیه چشم، اسلحه‌ها و حتی سورتمه مخصوص مسابقات المپیک پرینت کنند.

اکنون این امکان وجود دارد که از شمای کلی سر یک شخص، اسکن سه بعدی بگیرند و نمونه‌ای از آن را پرینت نمایند. خبرنگار نشریه فوربس «توماس بروستر» بدلی سه بعدی از سر خود پرینت کرد تا ببیند با استفاده از چنین مجسمه‌ای می‌توان سیستم آنلاک تلفن‌های هوشمند را فریب داد یا خیر.

این خبرنگار، برای آزمایش این ویژگی چهار گوشی با سیستم عامل اندروید انتخاب کرد و در کنار آن نیز تست یاد شده را برای یک آیفون 10 تکرار نمود. خبر بد برای دوستداران موبایل‌های اندرویدی این است که تنها تلفن هوشمندی که از آزمایش یاد شده سر بلند بیرون آمد، آیفون 10 بوده است.

این خبرنگار با استفاده از یک استودیو دایره‌ای متشکل از ۵۰ دوربین، اسکن سه بعدی کاملی از صورتش تهیه کرد و با استفاده از مدل دقیقی پرینت سه بعدی کرد.

سپس او ۴ گوشی ال جی جی 7 تینکیو، وان پلاس 6 و پرچداران قدیمی سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 و نوت 8 را کنار یک آیفون قرار داد تا به بررسی قابلیت یاد شده بپردازد. تمامی گوشی‌های اندروید نتوانستند با مجسمه‌ی ساخته شده از صورت این خبرنگار، مقابله کنند و آنلاک شدند. با این وجود چنین اتفاقی برای آیفون 10 نیافتاد و تنها برنده‌‌ی این آزمایش پرچمدار قبلی اپل بود.

نحوه‌ی عملکرد بسیاری از سیستم‌های احراز هویت چهره ای، مشخصات بایومتریک صورت بوده و به نظر می رسد همین دلیل موجب شده  که بتوان با استفاده مدل‌های سه بعدی از صورت، تکنولوژی احراز هویت چهره‌ای موبایل‌های اندرویدی را حک کرد.

بدین ترتیب هکر‌ها و پلیس ها به راحتی می‌توانند با اسکن صورت مظنونین، سیستم آنلاک موبایل‌هایشان را دور بزنند و محتوای گوشی‌هایشان را چک نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Reza Bahadori
    Reza Bahadori | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

    جالب اونجاست که یارو زده و پرچمداران قدیمی سامسونگ یعنی s9 و note 8
    طرفدار برندی نیستم ولی کسی ندونه فک میکنه ۶.۷ سال از معرفیشون گذشته

  • Farcry2249
    Farcry2249 | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

    انصافا کیفیت رو فقط میشه توی اپل پیدا کرد. چیز الکی و بدرنخور توی گوشیش نمیزاره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی