ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: برای حل مسئله گارانتی سامسونگ با استورهای ایرانی در حال مذاکره‌ایم

شرکت سامسونگ شرایطی را به خدمات گارانتی محصولاتش در ایران اضافه کرده است که در نگاه اول باعث محدودیت کاربران در استفاده از فروشگاه‌های نرم‌افزاری ایرانی مانند کافه‌بازار، مایکت و ایران‌اپس می‌شود. سامسونگ ایران در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۱

شرکت سامسونگ شرایطی را به خدمات گارانتی محصولاتش در ایران اضافه کرده است که در نگاه اول باعث محدودیت کاربران در استفاده از فروشگاه‌های نرم‌افزاری ایرانی مانند کافه‌بازار، مایکت و ایران‌اپس می‌شود.

سامسونگ ایران در وب‌سایت خود و در بخش «چه مواردی شامل گارانتی نمی‌شود؟» می‌نویسد که خرابی ناشی از نصب هرگونه نرم‌افزار و برنامه‌های متفرقه که مورد تایید شرکت سامسونگ نباشد، باعث می‌شود تا کاربر تحت پوشش گارانتی قرار نگیرد.

«امیر ناظمی»، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با دیجیاتو با اشاره به همین نکته، گفت:

«چندی است که شرکت سامسونگ شرط مبهم و گنگی را در شرایط گارانتی خود اضافه نموده که می‌تواند مورد تفاسیر مختلفی داشته باشد. البته مکاتباتی با سامسونگ، مرکز امور اصناف، مراجع ذی‌صلاح و انجمن‌های حامی حقوق مصرف‌کنندگان انجام شده، که امیدواریم حقوق مصرف‌کنندگان برای استفاده از اینگونه فناوری‌ها به بهترین نحو ممکن حفظ شود.»

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه شرکت سامسونگ، تولید کننده سخت‌افزار است و نه نرم‌افزار، و نمی‌تواند چنین محدودیتی اعمال کند، به دیجیاتو گفت:

«توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که سیستم عامل گوشی‌های سامسونگ یک بستر اجرای نرم‌افزاری است که محدودسازی آن در ید اختیار سامسونگ نیست، چراکه سامسونگ یک تولید‌کننده سخت‌افزار است و نه توسعه‌دهنده سیستم‌عامل. این حرکت مثل آن می‌ماند که یک شرکت تولید کننده لپ‌تاپ، بر روی دستگاه خود ویندوز نصب کرده و سپس مشتری نهایی را از نصب برنامه‌های مبتنی بر ویندوز به نحوی از انحاء منع نماید. در هر حال سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال پیگیری موضوع است که امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن این مسئله مرتفع گردد.»

مدیر ارشد خدمات پس از فروش دفتر سامسونگ ایران نیز در گفتگو با دیجیاتو، با اشاره به تلاش سامسونگ برای حفظ امنیت کاربران، عنوان کرد که سامسونگ توصیه‌ می‌کند تا کاربران از فروشگاه‌های نرم‌افزاری مورد تایید این شرکت یعنی «گوگل‌پلی» و «گلکسی اپس» استفاده کنند. «نامی طهماسبی» در همین رابطه گفت:

«شرکت سامسونگ همواره متعهد به حفظ امنیت و سلامت کاربران خود و گوشی های هوشمند آنان بوده و آن را جزو مهمترین وظایف و سیاست‌های خود در سطح جهانی می‌داند. بر همین اساس همواره و در تمامی کشورها به کاربران خود توصیه می کند تنها اپلیکیشن‌های ارائه شده در درگاه‌های مورد تایید این شرکت (Play Store و Galaxy Apps) را بر روی گوشی‌های خود نصب کنند.»

طهماسبی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم‌ بودن کاربران ایرانی از سوی گوگل، و حجم کم اپلیکیشن‌های بومی در گلکسی اپس، چرا سامسونگ کاربران ایرانی را معرض محدودیت قرار می‌دهد، به دیجیاتو گفت:

«بکارگیری برنامه‌های ارائه شده توسط درگاه‌های تایید نشده، بطور ذاتی منجر به ابطال ضمانت نامه نمی‌شود و صرفاً هزینه تعمیر آسیب‌ها و ایرادهای ناشی از نصب و استفاده از آنها تحت پوشش گارانتی نخواهد بود. هدف ما از این رویکرد پیشگیری از نصب اپلیکیشن‌هایی است که به دلایل متعدد می تواند منجر به صدمه دیدن دستگاه شوند. علاوه بر این، شرکت سامسونگ در مراکز خدمات خود در شهرهای تهران (بازار موبایل، بازار چهارسو، آبان و بازار کامپیوتر شهرک غرب)، اصفهان (خیابان فردوسی) و مشهد (احمدآباد) اقدام به ارائه خدمات مشاوره و رفع عیب رایگان کرده است.»

اگرچه آمار دقیقی از تعداد موبایل‌های هوشمند فعال در ایران وجود ندارد اما «کافه‌بازار» به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه نرم‌افزاری ایرانی در گزارش‌های فصلی خود به آمارهای مهم و قابل توجهی اشاره می‌کند. بر اساس آخرین گزارش کافه‌بازار که مربوط به تابستان ۹۷ است، حدود ۶۰ درصد از کل کاربرانی که کافه‌بازار را نصب کرده‌اند دارای موبایل یا تبلت سامسونگ هستند.

گزارش تابستان ۹۷ کافه‌بازار نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از کاربران این فروشگاه نرم‌افزاری، موبایل یا تبلت سامسونگ دارند.

اکنون سوال مهم این است که کافه بازار چه تعداد کاربر دارد؟ این شرکت در بهار و تابستان ۹۷ تعداد کاربران خود را در گزارش‌های فصلی‌اش بیان نکرده است اما در گزارش زمستان ۹۶، عنوان شده است که تعداد ۳۶ میلیون کاربر یکتای دستگاه‌های اندرویدی از کافه‌بازار استفاده کرده‌اند.

با تصور اینکه در چند فصل اخیر تعداد کاربران کافه‌بازار به ۴۰ میلیون دستگاه اندرویدی رسیده باشد، می‌بینیم که تعداد گجت سامسونگ که از کافه‌بازار استفاده کرده‌اند به ۲۴ میلیون عدد در کشور می‌رسد. این در حالیست که صرفاً در مورد کافه‌بازار صحبت می‌کنیم و چندین فروشگاه نرم‌افزاری شناخته شده دیگر نیز در کشور وجود دارند.

با توجه به این ارقام بزرگ، باید دید شرایط گارانتی موبایل‌ها و تبلت‌های سامسونگ، آنطور که معاون وزیر ارتباطات می‌گوید تغییر خواهد کرد یا خیر. سامسونگ ایران خبر می‌دهد که هنوز چنین درخواستی از سوی وزارت ارتباطات یا سازمان فناوری اطلاعات دریافت نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • merry christmas
    merry christmas | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

    سامی گوووووو ه????

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

    مگه باز هم کسی هست که سامسونگ استفاده کنه ?
    بی خود ترین برند موبایل که این حرفها رو نداره

    • Mohamadreza Pilevaran
      Mohamadreza Pilevaran | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

      حضرت سعدی سلام رسوندند به شما و خواهش کردند که آویزه گوش کنید: تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد. حرف های سبک، آدم رو هم سبک میکنه دوست من. به انتخاب دیگران احترام بگذاربم تا به خودمون و انتخاب هامون احترام گذاشته بشه.

      • ahadm ۸۸۸۸
        ahadm ۸۸۸۸ | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

        داداش اینا کل کل تکنولوژی محسوب میشند ..چه ربطی داره به عیب و هنر
        من که خودم شیائومی استفاده می کنم از این حرفها زیاد شنیدم ..بنجل چینی و این حرفها
        ولی الان دیگه دوره این حرفها گذشته چون تمام بررسی ها نشون می ده چه در دوربین و چه در دیگر قسمت های گوشی ..شیائومی و هواوی به اپل و سامسونگ رسیدند

    • merry christmas
      merry christmas | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

      لایک داداش??????????

مطالب پیشنهادی