ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به Call of Duty Global Operations؛ از گذشته به آینده، با کمی تغییر

اکتیویژن روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد. آن‌ها هفته گذشته نسخه الفا Call of Duty Legends of War را منتشر کردند و اگرچه هنوز از پروژه استودیوی کینگ، سازنده کندی کراش، اطلاعاتی در دسترس نیست ولی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

اکتیویژن روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد. آن‌ها هفته گذشته نسخه الفا Call of Duty Legends of War را منتشر کردند و اگرچه هنوز از پروژه استودیوی کینگ، سازنده کندی کراش، اطلاعاتی در دسترس نیست ولی گزارشات نشان می‌دهند که بازی کال آف دیوتی این استودیو هم فعلا Call of Duty Shooter نام دارد و در مرحله عرضه محدود به‌سر می‌برد.

برخلاف Legends of War که می‌تواند برای هر کسی لذت‌بخش باشد، Global Operations گیمرهای کژوال و طرفداران سری را هدف گرفته است

اکتیویژن از قبل دو پروژه کال آف دیوتی را برای اندروید و iOS استارت زده بود و جالب اینجاست، این دو تنها کال آف دیوتی‌های آتی تلفن‌های هوشمند نیستند. چون این کمپانی یک قرارداد دیگر با Elex، سازنده بازی معروف Clash of Kings، بسته و آن‌ها با هم یک کال آف دیوتی دیگر با نام Global Operations را منتشر کردند.

بازی چند روز پیش به صورت محدود عرضه شد و همین مسئله فرصتی را به وجود آورد تا نگاهی کوتاه به بازی بیاندازیم؛ Legends of War همانطور که انتظار می‌رفت، میخ اول را محکم کوبید و از همین الان جزو موردانتظارترین‌های سال بعد است. اما Call of Duty Global Operations می‌تواند همین کار را تکرار کند؟

کالاف اندروید
ساختمان‌ها تنوع خوبی دارند ولی این تنوع زیاد ممکن است برای بعضی‌ها گیج کننده باشد. همچنین بازی نسبت به بقیه استراتژی‌های گوشی‌ها، گرافیک قابل قبولی دارد.

اگر از این پروژه‌های سافت لانچ فاکتور بگیریم، در حال حاضر تنها یک کال آف دیوتی فعال برای تلفن‌های وجود دارد: Call of Duty Heroes. عنوانی استراتژی که در آن منطقه خود را قدرتمند می‌کردید و در نبردهایی شبیه به کلش آف کلنز با دشمنان می‌جنگید. به‌نظر Global Operations آمده تا جایگزین همین بازی بشود.

Heroes دیگر جامعه مخاطبین گذشته خودش را ندارد، دیر به دیر آپدیت می‌شود و اکتیویژن که جای خالی یک کال آف دیوتی استراتژی را در بین پروژه‌های موبایلش احساس می‌کند تصمیم می‌گیرد تا به سراغ یکی از سازنده‌های معروف بازی‌های استراتژی برود؛ Elex که سابقه زیادی در این زمینه دارد.

دانلود کالاف اندروید
نقشه بازی شبیه به Clash of Kings بوده و برای حمله به یک منطقه کافیست روی آن کلیک کرده و در نهایت Attack را انتخاب کنید.

با توجه به بازار مخاطبین موبایل، نتیجه این همکاری شاید به مذاق اکتیویژن خوش بیاید ولی برای کسانی که به دنبال یک اثر استراتژی متفاوت هستند، Global Operations یکی از آخرین گزینه‌هایی به‌حساب می‌آید که باید به سراغش بروند. Elex به همان فرمول Clash of Kings رنگی مدرن زده، چندتا از شخصیت‌های کال آف دیوتی را چاشنی کار کرده و این ترکیب را Global Operations نامیده است.

بازی همان مشکل آشنای بازی‌های استراتژی امروزی را دارد؛ گیم‌پلی تازگی نداشته و فرمولی که چند سال پیش بارها دیده بودید را حالا تحت برند کال آف دیوتی شاهد هستید. برای بخش مبارزات کافیست نیروها را بفرستید تا خودشان بجنگند و در قسمت ساخت و ساز نیز باید ساختمان‌های مختلف بسازید، سرباز آموزش بدهید و آن‌ها را ارتقا بدهید.

کال اف دیوتی برای اندروید
بازی مرحله‌های چالشی دارد که در آن سبک مبارزات متفاوت است؛ باید نیروهایتان را در خانه‌ها بچینید و سپس مبارزه کنید. اینکه نیروها کجا قرار بگیرند می‌تواند روی روند مبارزات تاثیر بگذارد.

باز می‌توان کلیشه‌های بخش ساخت و ساز را نادیده گرفت، چون هسته اصلی گیم‌پلی همین بوده و دست سازندگان برای تغییرات خیلی کمتر باز است ولی در قسمت مبارزات که تاکنون ایده‌های مختلفی روی همین گوشی امتحان شده‌اند و جواب پس گرفته‌اند، اینکه در Global Operations بدون آزادی خاصی به جنگ می‌روید و تنها باید تعداد مبارزین را بالا پایین کنید، قابل قبول نیست.

Global Operations با تعداد زیاد شخصیت‌های آشنایش مشخصا می‌تواند برای طرفداران جذاب باشد ولی بازی به روند رو به افت بازی‌های استراتژی جدید گوشی پایان نمی‌دهد. اکتیویژن قبلا با Strike Team شانسش را برای یک بازی استراتژی متفاوت امتحان کرده بود و شکست خورد. انگار این شکست باعث شده تا آن‌ها به سراغ عناصر آشناتری بروند و موفقیت‌شان را بیشتر تضمین کنند.

Call of Duty: Global Operations

Call of Duty: Global Operations

سازنده: Elex قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 523 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۷ آذر ۱۳۹۷

    اقای کریمی بازی سایبر هانتر یا سایبریا رو هم بررسی کنید

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

    آقای کریمی یه نگاه جامع هم به کال اف د اسطوره های جنگ بیاندازید.

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

      حتما به این بازی هم در یک مطلب جدا خواهیم پرداخت، منتظرم بتای جهانیش منتشر بشه تا این مشکلات مربوط به پینگ رو نبینیم و بهتر بشه تجربش کرد

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

    یه بازی استراژیک ضعیف دیگه از این سبک خیلی بدم میاد هیچ چیز جدیدی توش نمیاد

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۶ آذر ۱۳۹۷

      متاسفانه سبک پول‌سازیه و تا وقتی ازش استقبال میشه، سازنده‌ها میرن سراغش. دیگه چه برسه وقتی که برند کال آف دیوتی و استودیوی معروفی مثل Elex پشت بازی باشه، مثل لقمه بادآورده میمونه

مطالب پیشنهادی