«کامبیز مهدی زاده»؛ داماد ۳۵ساله حسن روحانی که معاون وزیر و نامزد مجلس شد

با پست ها و مسئولیت های داماد جوان آشنا شویم

«کامبیز مهدی زاده»؛ داماد ۳۵ساله حسن روحانی که معاون وزیر و نامزد مجلس شد

کامبیز مهدی زاده فرساد، تیر ماه ۹۷ در تالار فرشته سازمان ملی زمین و مسکن تهران با یکی از دختران آقای رییس جمهور دولت تدبیر و امید ازدواج کرد.مهر ۹۸ به ریاست کارگروه ازدیاد برداشت نفت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب می شود که بازتاب های گسترده ای پیدا می کند. استفاده اشتباهی از کلمه وست تگزاس اینترمدیت در مصاحبه با یک کانال تلویزیونی اینترنتی، سوژه خبری برای آقا داماد شد. او آذر ۹۸، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز شد و ۲۲ دی ۹۸، صلاحیت او مورد تایید قرار نگرفت.

آقای روحانی٬ دو پسر و سه دختر دارد که اکنون یکی از دامادهای وی در کانون توجه رسانه های داخلی و بین المللی قرار گرفته است. کامبیز قصه ما به قول احسان علیخانی٬ کلکسیونی از پست ها و مسئولیت های دولتی از دبیری هیات های علمی وزارت خانه ها تا معاونت وزیر و رییس سازمان را در کارنامه دارد. البته او یک جوان فعال علمی  و خوش آتیه است. اما به دلیل افزایش گسترده انتقادات به این انتصاب غیر تخصصی و فامیلی، کامبیز خان دوشنبه ۲۵ آذر ماه با وجود مخالفت وزیر صنعت! استعفا داد. متن این استعفا را در زیر مشاهده می کنید.

حتما بخوانید: اسناد شرکت های شبنم نعمت زاده (ملکه داروی  ایران)

متن نامه استعفا داماد روحانی از معاونت وزارت صمت خطاب به وزیر صنایع: از اینکه اینجانب را قابل دانستید و در این مقطع از بنده دعوت نمودید که در این وزارتخانه همراه تان باشم کمال تشکر و قدردانی را دارم. اجازه می خواهم از خدمت تان مرخص شوم و به فعالیت های علمی و پژوهشی خود در سنگر قبلی ام ادامه دهم. باردیگر از حسن ظن و اعتماد حضرتعالی سپاسگزارم .

کلیک کنید: چگونه وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی در سال ۱۳۹۹ بگیریم؟

او چندی پیش در عین ناباوری، توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان معاون وزیر صمت و رییس سازمان زمین شناسی کشور منصوب شد. انتصابی که در همان روزها با انتقادات گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ایرانیان همراه شده است. نوک پیکان این انتقادات، شخص روحانی است که منتسبین وی همان طور که در جدول زیر مشاهده می کنید،

در مدت تصدی وی در دولت یازدهم و دوازدهم، در ارکان مختلف دولتی حضور داشتند. از پسر عمو گرفته تا پدر داماد و خواهر زاده همه و همه به نوعی در مسئولیت های دولتی مشغول به کار بوده یا مشغول به کار هستند. البته این فهرست، نام هایی چون دکتر علی اصغر پیوندی که مدتی ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را بعهده داشت و الان رییس جمعیت هلال احمر است را از قلم انداخته است.

حتما بخوانید:  داستان ژن خوب ها و رانت خوارها

کامبیز مهدی زاده فرساد
منسوبین به رییس جمهور که سمت های دولتی گرفته اند.

کامبیز مهدی زاده فرساد، متولد ۱۳۶۴ در شهرستان اهر آذربایجان شرقی است. این داماد تبریزی آقای رییس جمهور [که خودش اهل سرخه استان سمنان است]، کارشناسی ارشد زمین شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند داشته و برخی از  مقالاتش نیز در مجله علوم زمین منتشر شده است. او اکنون مثل بسیاری از ژن خوب ها، مشغول به تحصیل در مقطع دکتری زمین شناسی (گرایش نفت و گاز) دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال بوده و انتصاب داماد جوان به عنوان ریاست سازمان زمین شناسی و معاونت وزیر صمت، قابلیت علمی وی را نیز برای حضور در این مقطع تحصیلی عالیه نزد افکار عمومی، در هاله ای از ابهام فرو برده است.

متن حکم انتصاب خرداد ماه ۹۷ داماد رییس جمهور به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور

یک ماه پیش از ازدواج کامبیز مهدی زاده فرساد، وی در تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۷ توسط دکتر سورنا ستاری، به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوی حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد. انتصابی که در حکم صادره، جناب ستاری که خود دانش آموخته صنعتی شریف است، علت آن را تعهد و تجربه ارزنده وی خطاب می کند. تصویر این حکم را در بالا مشاهده می کنید.

آقای مهدی زاده فرساد، قبل از دو انتصابش در سال ۱۳۹۷ (یکی دبیری ستاد توسعه فناوری انرژی و دیگری معاونت وزارت صمت)، در مسئولیت های دولتی متعددی مشغول به کار بوده است. آن هم در دهه سوم زندگی خود. دهه ای که صدها هزار دانش اموخته کارشناسی ارشد و دکتری از بهترین رشته ها در دانشگاه های داخل و خارج از کشور، لنگ حقوق ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی وزارت کار بوده و برای تامین معاش، مجبور به کار کردن در تاکسی های اینترنتی یا پیک های موتوری یا دستفروشی در مترو هستند!

پست های دولتی آقا کامبیز قصه ما در سال های اخیر به شرح  زیر است و سمت های مشاور وزیر و فرماندار در آن به چشم میخورد!

  • عضویت در ستاد سیاست گذاری و مشاور شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای جهان اسلام
  • مشاور فرماندار کرج
  • مشاور دکتر قمی عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری
  •  مشاور دکتر قمی در دانشگاه آزاد اسلامی
  •  قائم مقام معاون برنامه ریزی پژوهشگاه صنعت نفت سال ۱۳۹۵
  • دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
  • برنامه ریز مالی پژوهشگاه صنعت نفت
  •  مشاور مدیرعامل شرکت توسعه نفت
  • مشاور فدراسیون کاراته به مدت ۲ سال
  • عضو هیات رییسه ورزش های رزمی IMARO ایران
  • مشاور رییس سازمان ملی جوانان

سوال اینجاست که وقتی میلیون ها جوان ایرانی دانش اموخته، بسیار با سواد تر و با تجربه تر از جناب کامبیز مهدی زاده فرساد، امکان تامین حداقل نیازهای معیشتی روزانه را در ۳۱  استان کشور ندارند و دولت تدبیر و امید، هر روز بر طبل  شایسته سالاری و رفع  بی عدالتی و کاهش محرومیت و فقر مطلق می کوبد، این انتصاب ها که خارج از عرف رسمی استخدامی کشور و گاها بر اساس روابط خویشاوندی صورت می گیرد، چه معنی و مفهوم دارد و آیا نقض غرض نیست؟

خبر خبرگزاری فارس مبنی بر پرداخت ۳ میلیون یورو ارز دولتی در تیر ماه ۹۷ به پدر داماد رییس جمهوری

آیا برکناری و بازداشت علی عراقچی (برادرزاده دکتر سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه) از معاونت ارزی بانک مرکزی در دوران صدرات دکتر همتی و صدها انتصاب فامیلی دیگر که جز ناکامی و بدنامی برای بدنه اجرایی و مدیریت عالیه کشور، نتیجه ای به دنبال نداشته و صدمات جبران ناپذیری به اعتماد عمومی و اقتصاد کشور وارد کرده است، درس عبرتی برای این روند انتصابات در اقتصاد دولتی بسته ایران نیست؟

آیا می توان به رشد توسعه پایدار در اقتصاد مقاومتی ایران در افق ۱۴۰۰ در فضای خصوصی سازی امیدوار بود در حالی که بدنه مدیریتی کشور را یک دایره بسته هدایت می کند؟ ان هم دایره ای که به هزار لطایف الحیل متوسل می شوند تا از قانون منع استخدام بازنشستگان خارج شده و با بند و تبصره همچنان در کرسی های دولتی گرم و نرم، جا خوش کنند.

انتظار ملی از بدنه مدیریتی و تصمیم گیری کلان کشور ان است که شایسته سالاری را در اقتصاد دانش بنیان امروز جهان که خرد جمعی و مشارکت همه نهادههای عمومی در فرآیند توسعه، مد نظر است، در دستور کار خود قرار داده و با کنار گذاشتن پارتی بازی و رانت و روابط فامیلی و ورود و خروج های اتوبوسی در سازمان ها، شایسته سالاری مبتنی بر عقلانیت و جوان گرایی را در بدنه مدیریتی پیر و کم تحرک و گذشته نگر کشور که خروج نخبگان و سرمایه ها را به دنبال دارد، جایگزین کنند.

حتما بخوانید: داستان انتصاب فامیلی سید حسین میر خلیلی، داماد آیت الله احمد خاتمی

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲۹ نظر

ورود

  • محمد علی آذر ۲۵, ۱۳۹۷

    عجیبه ؟؟؟
    تازه این بنده خدا کلی پست دولتی داشته حالا اینجاست بعضی که از تخت خواب یه شبه معاون وزیر شدند بی خودی هم عصبانی و …. نشید کن فایده ندارد هر وقت این ملت توانست ابتدایی ترین و ساده ترین حقش را بگیرد بعد لطفا نگران این موضوعات باشید مردمی که نون ندارند بخورد توی صف ایرانخودرو ماشین بی نام یکساله ثبت نام می کنند اوضاع فعلی برایش خیلی هم …..

    • رضا نوری آذر ۲۶, ۱۳۹۷

      نه گرامی لطفا تقلیل گرایی نکنید که سیاست جای تقلیل گرایی نیست! چنین تفکری و پایین اوردن ملت اتفاقا اب به اسیاب این جماعت بنفش هست! همین که بیخیال می گویید عصبانی نباشید از همن جا نشات می گیرد. طرف کلی پست دولتی کجا داشته؟جز با رانت این همفکران بنفش خود؟ خپ پس بقیه جوانان نزدیک به ۲۰ میلیون بیکار! چرا ان پست ها را ندارند اونم جوانانی که تحصیل کرده امریکا و اروپا هستند یا بیکار هستند یا مثل کاوه مدنی نهایتا مجبور به ترک کشورشان می شوند! چرا کاوه مدنی داماد اش نشد؟ تقلیل گرایی کار شما دوستان هست.
      ضمنا ان ثبت نام خودرو هم شایعه و جنگ روانی همین دولت بود که امثال شما بگید ملت پول دارند و می خرند! چندین سایت خودرو چون خودرو بانک هم تکذیب کردند و حتی معاون صنعت و جالبه سایت زومیت هم مطلب گذاشته بود هیچ هاستی در ایران نیست بتواند ۵ میلیون نفر!! را بپذیرد.نه ما که فریب نخوردیم ملتی که کلیه می فروشد کجا و ۵ میلیون ثبت نامی کجا!خخخ پدران ما دنبال ژاپن شدن بودند و امروز هم هستند ولی همین دوستان میگند ونزویلا هم بد نیست حداقل سوریه نمیشیم که! خخخ البته مردم راه شان را پیدا کردند ۷ تپه را نگاه کن نه جنگ روانی ۵ میلیون خرید خودرو!خخخ

      • محمد آذر ۲۶, ۱۳۹۷

        بله تقلیل گرایی قطعا در شان این ملت هست شما جوری پاسخ دادید که من را مدافع دولت …..رنگ ؟؟؟؟!!!! نشان دادید که البته درست نیست
        اما درباره امار دروغ و … چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است یک میلیون اون خودرو ها را خریدند بیست میلیون دلشان می خواست که با همین شرایط بخرند اینها در همین جامعه هستند و عامل همین موضوعات بازم می گم این موضوع در شرایط فعلی کشور نقش طنز را ایفا می کند مردم ما هر وقت توانستند حقشان را بگیرند بعد باید به فکر اصلاح باشند در غیر این صورت تاریخ چیزی بدتر از جنگ داخلی را برای ما اورده

        • رضا نوری آذر ۲۷, ۱۳۹۷

          نه گرامی بازم نگرفتی چی میگم! کلا تقلیل گرایی در سیاست اشتباه هست اینکه حق ملتی هست یا نه بماند ولی کلا مسیله اشتباهی هست و مثل اینکه بگویی من حق دارم مغالطه کنم! در چین هم تا زمان رضاشاه ۴۰ درصد مردم غارنشین بودند ولی کسی در ملت چین و دولت انجا نگفت حق مردم غارنشینی هست و امروزه شانگهای شده لاس وگاس اسیا! بیشتر از یک قرن امریکا فقط سیمان مصرف کردند همان غرانشین ها! یا سنگاپور که تا ۵۰ سال پیش جزیره ای مارالیایی بود و حتی انگلستان خودش بدست خود استقلالش را داد که بدرد نمی خورد ولی امروزه سنگاپور هم شده قطب اقتصاد اسیا اونم کشوری که اندازه تهران هم نیست! تقلیل گرایی باعث رشد تبعیض و این مدل کارها میشه و اتفاقا اون امارها را دادم بروید ارشیو اون سایت ها را ببینید خودرو بانک که ثابت کرد چنین اتفاقی نیفتاده و حتی معاون صنعت تجارت تلویحا رد کرد. یعنی آش انقدر شور شد که صدای اشپز در امد و من ۲۰ میلیون را نمی دانم از کجا اوردی؟؟؟ تا دیروز که ۵ میلیون بود!خخ گفتم اینها جنگ روانی دولت هست برای فریب مردمی که کلیه می فروشند و امثال شما عین حرف زیباکلام که بله مردم وضع شان نسبت به دول قبل بهتر شد همه چیز گل و بلیل هست! کارکرد ان ثبت نام خودرو این هست. ضمنا خرید ماشین من نمی دانم چه ربطی اصلا به انتصاب فامیلی داشت؟؟؟ کلا خلط مبحث کردی بگذریم در شوروی هم مردم وقتی صف نان می ایستادند دولت انجا می گفت به رسانه ها که ببینید وضع مردم چقدر خوبه که برای نان صف می ایستند!!!!خخخ البته اخرش دیدی چی شد. این جنگ های روانی ده مده شده و ما در تاریخ خواندیم شما فریب بخور و به قول خودت دنبال همان حقوق اولیه چیپ سطحی باش! لطفا خودتان را به کل ملت تعمیم ندهید. والسلام

  • mehdi آذر ۲۵, ۱۳۹۷

    فکر میکنین مثل کشورای دیگه مردم تو سیاست میتونن وارد بشن؟
    ۲۷۰۰ اسله سلسله ی هخامنشی با اتحاد اقوام اون موقع یا بهتر بگم کشورها و حکومتهای جداگانه ی اون موقع ایجاد شد. از همون هموقع تا همین امروز مردم هیچوقت تو سیاست نه تونستن وارد بشن و نه حقی داشتن تا وارد سیاست بشن.
    دلتون خوشه به خدا حکومت و تمدن و فرهنگ و غیره دارین
    از تمدن و حکومت و فرهنگ فقط اسمش به ما رسید و بس.
    قبل سال ۲۷۰۰ هم ایران اصلا حکومتی به اسم ایران نداشت. چندتا قوم بودن هرکدوم جداگانه حکومت و پادشاهی و قلمرو داشتن که باهمدیگه میجنگیدن.
    همین الان من برم تو یه شهری با قوم دیگه کلی فحش میخورم.
    همین الانش دوتا شهر مثل ادم نمیتونن باهمدیگه صلح داشته باشن.
    ما تا وقتی این چیززا رو اول از همه حل نکنیم عمرا بتونیم وارد مرحله ایی بشیم که تو سیاست بتونیم تصمیم بگیریم

    اصلا همون انتخابات ۹۹.۸ درصدی زمان انقلاب که همه میگن مردمی بود اخه کجاش مردمی بود؟ اخه تو کدوم کشور تو کدوم انتخابات تونستن به نتیجه ی ۹۹.۸ درصدی دست پیدا کنن؟
    تو خالص ترین و یکپارچه ترین کشورام حداکثر ۸۰ درصد یه حزب یا یه سیستم سیاسی میتونه رای بیاره و بس.

    تو کره ی شمالی و کوبا و شوروی چرا میشه بالای ۹۰ درصد رای اورد. تو ونزوئلام جدیدا تونستن بالای ۹۸ درصد رای بیارن. تو کشور خودمونم تونستن ۹۹.۸ درصد رای بیارن

    به خدا که از سادگی خودمونه.
    هیچی سر در نمیاریم تنها دغدغه مون شده یه لقمه غذا که جلومون بندازن و به همون یه لقمه مشغول باشیم و به این چیزا فکر نکنیم

    حکومت و نظام و همه چی شده خانوادگی. پدر میره پسر میاد. پدر از این وزارتخونه میره اون وزارتخونه.
    تو بهترین کشورا میرن زندگی میکنن کلی سرمایه بردن و میبرن.
    مریض بشن تو بهترین بیمارستانای جهان میرن بستری میشن.
    تو عربستان اگه پادشاهشون میره بهترین بیمارستان در عوض مردمشونم تو بهترین بیمارستان میتونن برن. تو عربستان بهترین بیمارستان رو دآرن بهترین پزشکا رو دارن. اگه خوب نشدی میفرستنت بهترین بیمارستها تو کشورای خارجی. فرقیم نمیکنه پسر وزیر باشی یا یه کشاورزی که خرما میکاره

    • رضا نوری آذر ۲۷, ۱۳۹۷

      مهدی جان! چرا حرف تجزیه طلبان و چپ های تروریست را تکرار می کنی؟ یعنی چه ۲۷۰۰ سال پیش کشوری به نام ایران وجود نداشت؟؟خخخ حرف تان جوک هست به خدا و بارها توسط خیلی ها نقد شده.به قول استاد بهرام بیضایی در دانشگاه استنفورد اتفاقا همین را به شوخی گفت که پدربزرگ من بعد زمان رضاشاه تازه فهمیده ایرانی بوده! که همه سالن خندیده بودند و خود ایشان علاوه بر فردوسی از انوری شاعر درباره ایران شعر گفته بود که ویدیو در یوتیوب هست تماشا کن! اولا هخامنشی ها مال ۲۵۰۰ سال پیش هستند نه ۲۷۰۰ سال پیش که ان مادها هستند و اتفاقا دیاکو همان ۲۷۰۰ سال پیش تشکیل دولت ماد گفت ایران را بنیان گذاشتیم تا سرزمینی باشد برای ازادگان! شما برو کتاب مادها دیاکونف را بخوان حداقل ۸۰۰ صفحه هست البته با این سطحی نگری ات اگر حوصله اش را داشتی! نام ایران در کتیبه های ساسانی هست و شاپور نام ایران را می اورد و بعد یکی یکی نام استان ها اونم نه حتی اقوام که این چیزها تقسیم بندی ملت ایران و شقه کردن به قبایل بعد حزب توده بوجود امد و چنین چیزی نداشتیم که قومی در ایران به صرف داشتن غذای محلی خود را ملت مستقل تصور کند!!خخ جالبه در علم سیاست حتی اساتید امریکایی حالا ایرانی بماند باز قایل به وجود اقوام نیستند و خود قوم چند فاکتور باید داشته باشد! مثلا من خودم اذری هستم و فرهنگ ام و دین و مذهب و حتی زبان اذری(ریشه پهلویک دارد) با یک اصفهانی و مشهدی و غیره یکی هست جز همین اختلاف زبانی که اونم طبیعی همه جا حتی در فرانسه هم لهجه ها زبان ها متفاوتی هست! یک کرد کرمانشاه ممکن به یک تهرانی بابت مذهب نزدیک تر باشد تا به کردستانی که حتی زبان کردی شان متفاوت هست و اون یکی سنی هست اون یکی شیعه ولی جالبه هر دو کردهستند! امثال فردوسی بزرگ هزار سال پیش چرا ان همه ایران اورده و حتی حفظ ایران چو ایران نباشد تن من مباد تا نظامی که مال گنجه شمالی ترین نقطه ایران و در اذربایجان گفته همه عالم تن است ایران دل… نه لطفا این ارتجاع قومی را دور بریزید که خودش بزرگترین باعث عقب ماندگی هست و بهانه دست قدرت داخلی و خارجی!
      حکومت در دوره هخامنشی اتفاقا به دست کسی لایق چون داریوش افتاد که نه شاهزاده ای بود نه نسبتی داشت صرفا فرمانده شجاعی بود! در دوره اشکانیان هم نمایندگان منتخب مردم در مجلس مهستان در طول ان سلسله بزرگ ۶ شاه را برکنار کردند! و الی اخر و تا همین ۵۰ سال پیش هم در جاهایی چون المان مهد فلسفه و ایتالیا دیکتاتوری فاشیستی و نسل کشی وجود داشت! در همین فرانسه مهد دمکراسی ژنرال دوگل وجود داشت و حکومت شبه نظامی سرهنگ ها! اروپای شرقی هم مثل مجارستان و چک و.. باز دیکتاتوری تحت حمایت شوروی بودند و تازه از دهه ۹۰ به بعد بود صندوق رای انجا راه یافت! حال ما از زمان مشروطه یعنی ۱۲۰ سال پیش مجلس به شکل رای داشتیم اشکانیان که بماند! و سال ۴۰ زنان ایران زودتر از سویس حق رای بدست اوردندو این حقیقت تاریخیه اون انتخابات اولیه جمهوری اسلامی هم رفراندوم تعین حکومت بود و در همه رفراندوم ها در جهان همین قدر شرکت می کنند و در سویس مثلا برای دولت رفاهی ۹۶ درصد رای داده بودند ماجرایی جالب دو سال پیش! شما رفراندوم را با انتخابات مجلس و شورای شهر مقایسه نکن داداش گلم! وگرنه در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری سال ۸۰ کمتر از ۶۰ درصد مردم شرکت کردند یا اصلا انتخابات سال۶۴را حتی افراد نزدیک به حکومت چون بازرگان تحریم کردند و حدود باز کمتر از ۵۸ درصد شرکت کننده بود! اشتباه شما هم قیاس های مع الفارق هست و خلاصه دمکراسی هم یک شبه بوجود نمی اید و جالبه بدانی در همین انگلستان ۳ بار جنگ داخلی در گرفت و شد ان بریتانیا کبیر. این اختالافات قومی هم همه جا هست من انگلستان بودم به اسکاتلندی ها میگفتند خسیس و دامن پوش! به انگلیسی ها میگند مارموز و به ولزی ها میگند کله سیاه و…در ایران اتحاد اقوام از اغاز بوده و نمی دانم شما مال کجا هستی ان همه درگیری هست بین تان!خخ ولی در تبریز ما کسی مشکلی با گیلان ندارد و حتی ارامنه مسیحی تا کلی همسایه کرد و فارس و.. داریم و همه یک جا هستند و اگر چنین نبود در همان بحبوحه دهه ۶۰ ایران فرو می پاشید و باکری از ارومیه نمی رفت خوزستان را نجات دهد شهید همت از اصفهان و …
      ولی خلاصه با حرف و پاراگراف اخرت موافق هستم درباره عربستان که هم خودشان می خورند و هم به ملت شان هم می دهند.

  • رضا نوری آذر ۲۶, ۱۳۹۷

    واقعا چنین فامیل بازی هایی اونم در دولت روحانی که خیلی ادعای پاک دستی و ان شعارهای پوپولیستی داشت بیشتر جالبه! نه عجیب البته که انتظاری نمیشد داشت. حالا اگر چنین انتصابی در دولت های قبل می شد همین سلب ها و طرفداران بنفش چقدر هیاهو می انداختند که کشور را طایفه ای اداره می کنند وا اسفا وا مصیبتا… برویم تکرار کنیم!!! خخخ وقتی ملتی با دستور سلب های بی سواد که هیچ تخصصی در حوزه سیاست ندارند رای می دهند حالا به هر کسی و صرف حمایت اون سلب مثل مهراب قاسم خانی و اصغر فرهادی و حتی استاد شجریان! خپ اخرش میشه همین. در هر جامعه ای احزاب و گروه های سیاسی تصمیم می گیرند و شخص برنامه ارایه می کند و …ملت رای می دهند نه با حمایت چند هنرمند و خواننده ریس جمهور بشود کسی. با فرمول اقایان تاج زاده و خاتمی و زیباکلام مردم رفتند ارز ۵ برابر شد و مواد اولیه زندگی نایاب و پاسپورت هی سقوط و مشهد را هم که ازاد کردند! حتما با این فرمان عزیزان ادامه دهید شاید ۵۰۰ سال دیگه زنان ما هم بتوانند استادیوم بروند(نه نمایشی) و ربنا استاد پخش شود!!!! خواسته های این عزیزان را باش اخه

  • محمدهادی آذر ۲۶, ۱۳۹۷

    سلام ریس جمهور،من دیگه از زندگی سیر شدم توی ۳۰سالگی چون نه مدرک لیسانس نه کارت پایان خدمت بدردم نخورد،بیکار شدم پول نان هم ندارم چند روز با این وضع اقتصادی و گرانی مصالح کارگری هم نیست،نه دیگه ارزو ازدواج دارم نه خانه ،،ماشین فقط کمکم کن شاغلم بشم یا بیشتر از این گرسنگی نکشم.

    • آترین آذر ۲۷, ۱۳۹۷

      شما واقعا فکر میکنید کله گنده ها اینقدر بیکارن که بیان تویه این سایت و حتی کامنت ها رو هم بخونن! نه عزیز من اونها دولوپی در حال خوردن هستن و ماباقی وقت رو هم ملت رو به خاطر اسگلیشون مسخره میکنن. سیاست مداری که از مردمش نترسه ازشون اطاعت نمیکنه. شما رئیس جمهور فرانسه رو ببین بعد از اعتراضات مردم به چه گه خوردنی افتاد. مردم باید بفهمن قدرت اصلی اتحاد مردم هست و تا وقتی مردم قدرتشون رو به سیاست مداران نشون ندن اونها هیچ کاری برای مردم نمیکنن.

  • Genius آذر ۲۷, ۱۳۹۷

    خودش بچه اهر تبریز ، خانمش بچه سرخه سمنان اونوقت ساکن تهران!!!خوب شد نمردیم و معنای چهره علمی رو هم فهمیدیم آخه دانشگاه آزاد واحد دماوند که از قدیم الایام معروف بوده به نمره فروشی میشه نماد تخصص و تبحر؟؟!!دانشگاه آزاد فقط علوم تحقیقات ، تهران مرکز ، تهران جنوب و باراجین قزوین الباقیش کارخونه مدرک فروشیه نه دانشگاه

  • حسین آذر ۲۷, ۱۳۹۷

    خوب برای خودشون تدبیر میکنن

  • آترین آذر ۲۷, ۱۳۹۷

    چند سالی کل رسانه های داخلی با آزادی کامل دولت حسن تدبیر رو نشونه گرفتن و مردم هم به راحتی به ایشون و دار و دسته اش فحش میدن که البته خوب هم هست. ولی آیا براتون سوال شده چرا هیچ حرفی از کله گنده تر از ایشون نمیشه و فقط نوک پیکان به سمت دولت روحانی هست و با وجود تخلف ها و رانت ها و دزدی ها در ارگان های فرا دولتی که هیچ نظارتی هم بر اونها نیست فقط و فقط دولت مقصر همه چیز شناخته میشه؟! اگر یادتون باشه تظاهرات دی ماه هم توسط بسیجی ها و آخوندها در مشهد به راه افتاد و با توجه به گفته های فرماندهان دشمنان داخلی و پچ پچ های در گوشی اونها حکومت قصد راه انداختن حکومت نظامی و برکناری روحانی رو داشتن که خوشبختانه با تغییر جهت پیکان تظاهرات از روحانی به کل نظام برنامه هاشون به هم ریخت و مجبور به صلح با دولت روحانی شدن.
    حالا اگر کسی جرائت داره خبری از اطرافیان بابای کشور بذاره که آنچنان خودش و هفت نسلشون بکنن تویه گونی و ببرن سازمان خائنین و ناپدیدش بکنن که اصلا انگار وجود خارجی نداشتن.

  • محمد آذر ۲۷, ۱۳۹۷

    دوست عزیز شما لطف کن فارسی تان را تقویت کنید بعد متن من را یکیار دیگر بخوانید

  • مزدک دی ۱۶, ۱۳۹۷

    یعنی دانشجویان دکتری دانشگاه تهران و شهید بهشتی و دانشگاه های دولتی در حیرت این جوون نخبه، والا ما موندیم اگر این نخبست پس اون بنده خداهایی که عمرشونو گذشتن درس خوندن چین..اگر این آقا هم خوب درس خونی بود دانشگاه دولتی قبول می شد نه آزاد، پس چه زحمتی کشیده که این همه بهش پست دادن، ایشون حق همه ی دانشجویان دانشگاههای سراسری رو خورده، اگر قرار به پست باشه اونی که باسوادتره و دانشگاه سراسری شاگرد ممتاز بوده باید استخدام بشه، اگر بمن بود این ادمو مجازات می کردم و پستاشو به فارغ‌التحصیلان زحمتکش و درسخوان دانشگاههای سراسری می دادم.

    • علی زمانی دی ۱۶, ۱۳۹۷

      البته شما خیلی خوب میدانید که ملاک سواد و علم، قبولی در دانشگاه آزاد علی آبادکتول یا دانشگاه صنعتی شریف نیست! چه بسا خیلی ها به زور مافیای کنکور و کلاس ههای تست زنی به اینجاها برسن و اخر سر هم با یه مدرک الکی (حتی از شریف!) به رانندگی اسنپ مشغول بشن و به لشکر بیسوادهای مدرک به دست بی هنر و بی مهارت اضافه بشن! این که اون بنده خدا دانشگاه آزادی بوده یا دانشگاه استنفوردی، توفیری در اصل قضیه که پارتی بازی کرده نداره.

    • . اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۸

      خراب بشه این دانشگاه سراسریتون
      من غیرانتفاعی خوندم
      همزمان هم کارکردم و هم به شدت مطالعه میکردم
      سال گذشته ازمون استخدامی یکی از دستگاهها قبول شدم با نمره کل ۵۰
      رقیبم ی اقایی از دانشگاه شریف بود با نمره ۳۵
      ۱۵ نمره اختلاف!!!!!
      دعوت شدیم مصاحبه.ایشون قبول شدم و ما رد شدیم.
      دانشگاه مهم نیست.مهم میزان مطالعه س.
      حالا شما دائم سراسری سراسری کن.

      • علی زمانی اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۸

        شما معطلش نکن و برای تحصیل در خارج و مهاجرت یا اقدام برای شرکت دیگری اقدام کن. یادت باشه: عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد 🙂 این رو پروفسور فیروز نادری، پر افتخار ترین ایرانی مقیم آمریکا، خیلی خوب درک کرد

  • حسین خرداد ۱۹, ۱۳۹۸

    واقعا که دیگه کار به جایی رسیده انقد تابلو و راحت برای نزدیکانشون پست و مقام میدن یه پسر سی سال و اندی به خاطر کدوم شایستگیش صاحب پست شده معلوم نیست دیگه آبرویی نمونده چطور توی روی ملت میخوان نگا کنن

    • علی زمانی خرداد ۱۹, ۱۳۹۸

      حق با شما است

    • محمد احمدی مهر ۲۰, ۱۳۹۸

      متاسفانه دیگر قبح هر گونه پارتی بازی برای مسوولان ریخته است و دست بهر کاری می زنند و زندگی مردم برایشان هیچ اهمیتی ندارد.

  • محسن مرداد ۲۲, ۱۳۹۸

    برخی جاها اصلا بعنوان هبه به برخی داده می شود. مثلا ریاست و معاونت های پژوهشگاه صنعت نفت که سورنا ستاری هم جزو کاندیداهای آنبود و بعد به توفیقی رسید. معاونان و مدیران این پژوهشگاه هم از بدنه آن نیستند و مشاوران نیز دفتر و دستکی دارند که همه توسط سفارش منصوب شده اند. معمولا هم با تغییر دولت همه اتوبوسی عوض می شوند. آقای ستاری هم با توهم پذیرش از بهترین دانشگاه دنیا به معاونت علمی پرداخت و باید سهم دیگران را هم از این مقام لوکس بدهد. زمینه تحصیلی ایشان چه ارتباطی به انرژی دارد؟! زمین شناسی آنهم از آزاد دماوند آنهم با اینهمه رانت و پارتی!
    خدا از هیچ کدامتان نگذرد که با سفارش بر کرسی تکیه می زنید که لیاقت آن را ندارید و باعث ترویج نا امیدی و فرار نخبگان این کشور می شوید.

    • علی زمانی مرداد ۲۲, ۱۳۹۸

      حرف شما درست
      اما دکتر سورنا ستاری، دکترای مهندسی مکانیک سیالات از دانشگاه صنعتی شریف است که معاون علمی ریاست جمهوری شده. داماد رئیس جمهور را با دکتر ستاری مقایسه نکنید.

      • محمد احمدی مهر ۲۰, ۱۳۹۸

        اگر سورنا ستاری فرزند شهید سرلشکر منصور ستاری نبود هم امکان رفتن به دانشگاه صنعتی شریف و تصدی این شغل را نداشت. مملکت فقط بر اساس روابط می گردد.

        • علی زمانی مهر ۲۰, ۱۳۹۸

          شما هیچ وقت با پارتی بازی، قادر به دریافت مدرک دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف نخواهید بود. روابط را انکار نمیکنم.

  • یک ایرانی تک ملیتی آذر ۱۴, ۱۳۹۸

    تف . همین!

  • ممد آذر ۱۵, ۱۳۹۸

    به والله ما هم دانشجوی دکتراییم
    توی دانشگاه صنعتی اصفهانم درس میخونیم مقرری من برای یکماه ۱۲۰هزار تومنه
    توی سن ۲۵سالگی باید با این پول زندگی مو یکماه بچرخونم و دستم پیش پدرم…
    مدنظر داشته باشید که دانشجوی دکترا متعهد هست که شغل نداشته باشه و اگه اثبات بشه شغل داره اخراج میشه
    ایهاالناس من سر پل صراط جلوی این حضرات رو میگیرم بخدا این حق من و امثال من نیست….

  • یک ایرانی مرداد ۴, ۱۴۰۰

    به خدا ما هم متولد ۶۴ هستیم، دکترای دانشگاه اصفهان هم داریم. پس چرا از این موقعیت‌ها برای ما نیست؟