ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیدیا
تکنولوژی

سیدیا دیگر به آیفون‌های جیلبریک شده اپ نمی‌فروشد

با افزایش امنیت iOS ظاهرا ناقوس مرگ جیلبریک و سیدیا به صدا درآمده است. سیدیا در نخستین روزهای عرضه آیفون به عنوان رقیب اپ استور در گوشی های جیلبریک شده قد علم کرد و حالا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

با افزایش امنیت iOS ظاهرا ناقوس مرگ جیلبریک و سیدیا به صدا درآمده است.

سیدیا در نخستین روزهای عرضه آیفون به عنوان رقیب اپ استور در گوشی های جیلبریک شده قد علم کرد و حالا با گذشت بیش از یک دهه «جی فریمن» خالق سیدیا و معروف به Saurik تصمیم گرفته خرید درون برنامه ای را در این مارکت متوقف کند.

فریمن این تصمیم را در پی پیدا شدن باگی در ارتباط با تاییدیه های توکن PayPal اتخاذ کرده و این در حالی است که باگ مذکور ظاهرا تعداد بسیاری کمی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده است. سیدیا

کاربران از طریق سیدیا قادر به نصب اپ های ویژه دستگاه های جیلبریک هستند اما با افزایش قدرت و امنیت اکوسیستم iOS در هر سال جمعیت انجمن های جیلبریک نیز کمتر و کمتر شده است.

فریمن اخیرا با انتشار پستی در ردیت از تصمیمی خبر داده که قطعا به مذاق طرفداران شکستن قفل های اپل خوش نخواهد آمد:

می خواستم فروشگاه سیدیا را تا قبل از پایان سال جاری به کلی تعطیل کنم و بعدا تصمیم گرفتم اینکار را جلو بیندازم. این سرویس دارایی مرا هدر می دهد و اشتیاقی به حفظ آن ندارم. فروشگاه بخش مهمی از یک اکوسیستم مطلوب است و مدتی به تامین سرمایه بخش کوچکی از اعضای این اکوسیستم کمک می کرد اما باعث می شد که بسیاری از افراد بی دلیل و به خاطر عدم اطلاع از میزان درآمد و هزینه از من متنفر شوند.

فریمن مدعی شده که از دسترس خارج کردم سرویس مورد بحث از نظر مالی به او کمک نمی کند چرا که هنوز هم ناچار به پرداخت هزینه هاست اپ های آرشیو است و آنرا از طریق  درآمد شغلش جدیدش تامین می کند.

بنابرین او به جای تعطیلی کامل سیدیا تصمیم گرفته تنها ساز و کار خرید را غیرفعال سازد. از نظر برخی کاربران این مساله به معنی نزدیک شدن سیدیا به خط پایان است اما فریمن تاکید کرده که در روزهای آینده و با انتشار یک پست رسمی توضیحات کاملتری را در مورد مشکل PayPal و نقشه راه سیدیا ارائه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی