ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کاهش تعرفه واردات خودروهای آمریکایی به چین در پی توافق اولیه در مورد جنگ تجاری

وزارت امور اقتصادی و دارایی چین اخیرا اعلام کرده از اول ژانویه 2019، تعرفه اضافی برای خودروها و قطعاتی که در خاک ایالات متحده تولید می شوند، به مدت سه ماه به طور قابل ملاحظه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

وزارت امور اقتصادی و دارایی چین اخیرا اعلام کرده از اول ژانویه 2019، تعرفه اضافی برای خودروها و قطعاتی که در خاک ایالات متحده تولید می شوند، به مدت سه ماه به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.

این اتفاق پس از آن رخ داده که مقامات سیاسی دو کشور چین و ایالات متحده به یک توافق نسبی درباره جنگ تجاری رسیده و قصد دارند در آینده مذاکرات بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

e5cd34b0-2020-lincoln-aviator-155

به گزارش رویترز، با تصمیم جدید چینی ها تعرفه 25 درصدی اضافی که برای 144 خودرو و اجزای خودرویی ساخت آمریکا تصویب شده بود، از اول ژانویه تا 31 مارس موقتا به حالت تعلیق در خواهد آمد. علاوه بر موارد یاد شده، 67 آیتم مربوط به اتومبیل نیز مشمول این قانون می شوند.

با این اقدام چینی ها، خودروهای ساخت آمریکا به جای تعرفه 40 درصدی قبلی، اینک با تعرفه 15 درصدی به دست چشم بادامی ها خواهند رسید.

e43f1c86-tesla-employee-whistleblower-1

وزارت اقتصاد و دارایی چین امیدوار است که دو کشور با سرعت بخشیدن به مذاکرات خود، تمامی تعرفه های موجود بر روی کالاهای ساخت طرف مقابل را حذف کنند.

گفتنی است تعلیق تعرفه ها پس از آنکه چینی ها اولین محموله بزرگ سویا را از آمریکا خریداری کردند، اتفاق می افتد. مسلما توافق اولیه دونالد ترامپ و شی جین پینگ رؤسای جمهور دو کشور در اول دسامبر، یکی از ارکان اصلی تعلیق تعرفه های ثانویه بوده است.

جنگ تجاری

توافق حاصل شده بین دو کشور، برنامه های ایالات متحده را که قرار بود از اول ژانویه تعرفه مربوط به کالاهای چینی با ارزش 200 میلیارد دلار را افزایش دهد، متوقف کرده است.

اقدام چینی ها در برداشتن تعرفه های اعمال شده برای خودروهای ساخت آمریکا، پیش تر توسط لری کودلو مشاور اقتصادی کاخ سفید تایید شده بود، اما در آن موقع از توافق رسمی اخباری منتشر نشده و چیزی روی کاغذ امضا نشده بود.

بد نیست اشاره کنیم به دلیل جنگ تجاری پیش آمده بین شرق و غرب، برخی از خودروسازان به منظور مصون ماندن از تعرفه سنگین وضع شده توسط چینی ها، از برنامه های خود برای انتقال خطوط تولید به خارج از خاک ایالات متحده خبر داده بودند. ولوو و ب ام و دو مورد از این خودروسازان هستند که قصد دارند درباره محل تولید بعضی از محصولات خود تجدید نظر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • jalal
    jalal | ۲۸ آذر ۱۳۹۷

    هر کی با ترامپ در افتاد ور افتاد !

  • آریا
    آریا | ۲۷ آذر ۱۳۹۷

    درود بر ترامپ. بالاخره حرفش رو به کرسی نشوند

مطالب پیشنهادی