ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیدود
تکنولوژی

رویای هوای پاک در تهران؛ بیدود به طور رسمی آغاز به کار کرد

بیدود به صورت رسمی وارد خیابان‌های تهران شد. در مراسم رونمایی از دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی بیدود که صبح امروز در شهرک غرب برگزار شد «رسول کشت‌پور» شهردار منطقه دو تهران و «بشیر حجت نظری» عضو ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

بیدود به صورت رسمی وارد خیابان‌های تهران شد. در مراسم رونمایی از دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی بیدود که صبح امروز در شهرک غرب برگزار شد «رسول کشت‌پور» شهردار منطقه دو تهران و «بشیر حجت نظری» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران هم در کنار مدیران استارت‌آپ بیدود حاضر شدند تا حدود ۱۲۰ دستگاه دوچرخه در ایستگاه‌های منطقه ۲ تهران به طور رسمی در اختیار شهروندان قرار بگیرد. فردا نیز همین تعداد دوچرخه در منطقه ۶ به شهروندان عرضه خواهد شد.

بیدود
افتتاح اولین ایستگاه بیدود در شهرک غرب تهران توسط کشت پور شهردار منطقه دو و ناظمی عضو شورای شهر تهران

بیدود استارت‌آپ دوچرخه‌سواری اشتراکی است که برای استفاده از آن، کاربران پس از نصب اپلیکیشن بیدود باید مبلغ ۱۵۹ هزار تومان را به صورت قرض‌الحسنه پرداخت کنند، البته اگر کاربران از استفاده و عضویت در بیدود منصرف شوند این پول به حساب آنها برمی‌گردد. مورد دیگر آنکه بیدود برای کاربران خود پکیج کامل بیمه شامل بیمه انفرادی و شخص ثالث را در نظر گرفته‌است که برای خرید آن باید مبلغ ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان بپردازند.

«حسین قاسمی» عضو هیات مدیره شرکت پاک‌چرخ ایرانیان (بیدود) در گفتگو با دیجیاتو در مورد تاخیر ورود دوچرخه‌های این استارت‌آپ به شهر توضیح داد که آنها قصد داشتند کار خود را به بهترین نحو به شهروندان ارائه کنند:

«نمی‌توانیم بگوییم این کار را با تاخیر آغاز کرده‌ایم چراکه در طول این مدت در حال گذراندن مراحل قانونی و اداری کار بودیم. ما باید مجوزهای خاصی را از شهرداری دریافت می‌کردیم و چون دوچرخه وسیله‌ نقلیه‌ای است که قرار بود برای اولین بار به این شکل وارد شهر شود لازم بود تا شهرداری پروتکل‌های خاص خود را انجام دهد. اینطور نبود که ارگانی دیر کرده باشد، کارها با سرعت در حال انجام بودند تا دوچرخه‌ها وارد بازار شوند. این روند در شرکت ما و شهرداری طی چندین ماه انجام شد تا مواردی مانند جانمایی پارکینگ‌ها در مناطق مختلف شهر انجام شود.»

بیدود

قاسمی در پاسخ به این سوال دیجیاتو که چرا این منطقه، که منطقه‌ای مرفه‌نشین‌تر از سایر نقاط تهران است برای افتتاح دوچرخه اشتراکی در نظر گرفته شده است، گفت که منطقه دو خیابان‌های بهتری برای دوچرخه‌سواری دارد و به همین دلیل بیدود ابتدا در این منطقه آعاز به کار کرد؛ ضمن آنکه بیدود فردا در منطقه ۶ نیز کار خود را آغاز خواهد کرد.

او در مورد راهکاری که بیدود برای غلبه بر مشکل شیب خیابان‌های تهران در نظر گرفته است توضیح داد دوچرخه‌هایی که اکنون در دسترس شهروندان قرار گرفته‌است برای طی کردن مسیرهای شرقی غربی و شمال به جنوب مناسب است اما در مرحله بعد دوچرخه‌های برقی وارد شهر خواهند شد که برای مسیرهای جنوب به شمال که سربالایی هستند مناسب است.

عضو هیات مدیره بیدود در مورد شروع به کار خود در فصل سرما که بارندگی و آلودگی هوا بیشتر می‌شود به دیجیاتو گفت:

«اگر ما محصولی برای فروش عرضه کرده‌ بودیم حتما شرایط جوی و آلودگی هوا در کار ما تاثیرگذار بود اما ما محصول خدماتی ارائه می‌کنیم. در بسیاری از کشورها دوچرخه هوشمند عمومی نسل چهار به عنوان وسیله حمل و نقل همگانی شناخته شده‌است و در تمامی فصول استفاده می‌شود. براساس آمارهای کشور چین ترویج و گسترش دوچرخه سواری در دو سال اخیر توانسته است تا حدود ۳۰ درصد ترافیک و آلودگی هوا را کاهش دهد.»

بیدود
کشت پور و ناظمی ضمن حمایت از وسایل نقلیه پاک کمی هم دوچرخه سواری کردند

موضوع مهم دیگری که به تسهیل دوچرخه سواری در سطح شهر کمک می‌کند، اختصاص مسیرهای دوچرخه‌سواری است که در برخی از خیابان‌های تهران دید می‌شود اما کارآیی لازم را ندارد و بعضا به محل پارک خودروها تبدیل شده‌است. بشیر حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در این مورد به دیجیاتو گفت:

«در خصوص مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، مکرراً از سوی شهروندان و کنشگران حوزه پیاده روی و دوچرخه سواری، مطالباتی را دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه مسیرهای دوچرخه‌سواری تعبیه شود. این موضوع در سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری هم در حال بررسی است و ما امیدوار هستیم که به نتیجه برسد.»

بیدود

کشت پور، شهردار منطقه ۲ تهران نیز در همین مورد به دیجیاتو گفت: «ما برای شروع کار حتما باید مسیرهایی را برای تردد دوچرخه سواران در نظر بگیریم. ما نیز ناحیه ۷ را انتخاب کردیم چون تردد دوچرخه سواران در این ناحیه مهیاتر است. اگر احیانا مشکلاتی وجود داشته باشد آنها را رفع خواهیم کرد.»

گفتنی‌ست دوچرخه‌های هوشمند بیدود مجهز به GPS بوده و در زمان استفاده و تردد در خیابان و یا هنگامی که کنار خیابان قفل شده‌اند در اتاق مانیتورینگ بیدود در حال رصد شدن هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • pouya20
    pouya20 | ۲۸ آذر ۱۳۹۷

    فراموش نکنید که وقتی به مقصد رسیدید میتونید بدون نگرانی دوچرخه رو ول کنید ولی اگر دوچرخه خودتون باشه فکر کن پایین رفتی حالا بالا اومدن رو میخوای با اتوبوس برگردی. اینجوری حساب کنی هم به صرفه هست و هم باعث افزایش سلامتی میشه. چیز خوبیه ولی باند دوچرخه واقعا لازمه. الان اگه بخوای از شهرک غرب سوار شی کلا جای دیگه نمیتونی بری چون همش اتوبانه!! کلا تهران شهر اتوبانه! باید باند دوچرخه داشته باشه وگرنه فقط میشه تفریح. برای سر کار رفتن و استفاده روزانه مناسب نیست

  • milad.mo
    milad.mo | ۲۷ آذر ۱۳۹۷

    اصلا نمیصرفه . حدود ۱۹۰ هزار تومان باید همون اول کار بدی و برای نیم ساعت ۱۵۰۰ تومان میگیره . یکم دیگه میشه گذشت روی سپرده اولیه و یک دوچرخه دست دوم برای خودت بخری و هرچقدر میخوای باهاش بری.تازه مسیری که با تاکسی تو ۵ دقیقه میشه رفت با همین قیمت باید بدی نیم ساعته با دوچرخه.
    فکر نمیکنم با این شرایط موفق بشه.حداقل باید مثل فون پی میکرد یک بیعانه کم میگرفت یا اشتراک ماهانه میذاشت بدون محدودیت روزانه ولی هر دفعه نیم ساعت مثلا

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲۸ آذر ۱۳۹۷

      مدلهای خارجی این نوع استارتاپ ها خیلی زود تبدیل به یونیکورن شدند و با استقبال شدید کاربران مواجه شدند. به نظرم به این نوع کسب وکاهار در داخل ایران هم باید کمی فرصت داد

  • m rb
    m rb | ۲۷ آذر ۱۳۹۷

    خانم ها هم میتونن سوار دوچرخه بشن؟ حرامه وامصیبتا وا اسلاما
    (واین بود شروع و پایان یک هفته ای یک استارتاپ در ایران)

  • علی سام
    علی سام | ۲۷ آذر ۱۳۹۷

    امیدوارم مشکلات اپلیکیشن شان برطرف شده باشه

  • Ali1988
    Ali1988 | ۲۷ آذر ۱۳۹۷

    به امید روزی که فرهنگ کشورمون به حدی برسه که نیم بیشتر مردم با دوچرخه تردد کنن. حیف واقعا هوا رو بیخود و بی جهت آلوده کنیم

مطالب پیشنهادی