ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بورینگ کمپانی
تکنولوژی

رونمایی ایلان ماسک از تونل زیر زمینی برای حمل و نقل فوق سریع [تماشا کنید]

ایلان ماسک با راه اندازی یک تسلای مدل ایکس در تونل آزمایشی  ۱.۸ کیلومتری ایده جاده‌های زیر زمینی فوق سریع را به تصویر کشید. این تونل  ۱۰ میلیون دلاری زیر یکی از خیابان های اصلی کالیفرنیا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

ایلان ماسک با راه اندازی یک تسلای مدل ایکس در تونل آزمایشی  ۱.۸ کیلومتری ایده جاده‌های زیر زمینی فوق سریع را به تصویر کشید.

این تونل  ۱۰ میلیون دلاری زیر یکی از خیابان های اصلی کالیفرنیا حفر شده و با شروع از پارکینگ کمپانی اسپیس ایکس به یکی از محلات مجاور در فاصله ۱.۸ کیلومتری ختم می شود.

در طول نمایش این تونل ایلان ماسک آنرا راه حلی واقعی برای حل مشکل کلافه کننده ترافیک عنوان کرد که حمل و نقل را سریع تر و راحت تر می سازد.

برخی خبرنگاران حاضر در این رویداد امکان مشاهده تسلا مدل ایکس اصلاح شده را پیدا کردند که با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت تونل را طی می کرد. مهندسان بورینگ کمپانی چرخ های جلوی ماشین را در ریلی قرار داده بودند که در عین کنترل سرعت از برخورد آن با دیواره تونل جلوگیری می کرد.

ایلان ماسک شرکت بورینگ کمپانی را با هدف کاهش ترافیک شهر لوس آنجلس و انتقال بخشی از ترافیک به تونل های زیرزمینی تاسیس کرد. در ژوئن گذشته بورینگ کمپانی قراردادی را برای حفر تونل ۲۵ کیلومتری با مسئولان شیکاگو امضا کرد که فرودگاه و بخش تجاری شهر را به هم متصل می سازد. به گفته ماسک حفر این تونل و راه اندازی آن حدود سه سال طول خواهد کشید اما بعد از گذشت یک و سال و نیم از آن زمان هنوز مجوزهای این کار هم صادر نشده است.

این مساله باعث شده عملی بودن پروژه و توانایی بورینگ کمپانی برای حفر تونل های حمل و نقل فوق سریع مورد تردید قرار بگیرد. از این رو کمپانی تحت نظر ماسک تلاش کرده با نمایش تونل ۱.۸ کیلومتری کارآمد بودن آن را ثابت کند.

ایلان ماسک از بازگشایی نخستین فروشگاه آجر بورینگ کمپانی هم خبر داده که مصالح آن از طریق حفاری های زیر زمین برای ایجاد تونل تامین خواهد شد. آجرهای بورینگ کمپانی به قیمت ۱۰ سنت فروخته خواهند شد که در صورت استفاده برای ساخت خانه های ارزان اقشار کم درآمد مجانی خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۸ آذر ۱۳۹۷

    فکر مهندسای ما کجاس؟
    پیدا کردن پروکسی جدید برای تلگرام!!!!

مطالب پیشنهادی