ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوبیا ایکس
تکنولوژی

تست مقاومت و کالبدشکافی نوبیا ایکس با نمایشگر دوگانه [تماشا کنید]

زک نلسون با کالبدشکافی و تست مقاومت زدتی‌ای نوبیا ایکس مجهز به دو نمایشگر از ساختار درونی آن پرده‌برداری کرده است. در دورانی که همه به دنباله‌روی از ترند بریدگی نمایشگر اسنشال فون و اپل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

زک نلسون با کالبدشکافی و تست مقاومت زدتی‌ای نوبیا ایکس مجهز به دو نمایشگر از ساختار درونی آن پرده‌برداری کرده است.

در دورانی که همه به دنباله‌روی از ترند بریدگی نمایشگر اسنشال فون و اپل روی آورده اند، زدتی‌ای راه دیگری را در پیش گرفته و موبایل نوبیا ایکس با نمایشگر دوگانه را روانه بازار کرده است.  نوبیا ایکس

این دستگاه یک نمایشگر اصلی ۶.۲۶ اینچی از نوع LCD با رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و پنل عقب آن نیز میزبان صفحه نمایش ۵.۱ اینچی OLED با رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل است. هردو طرف نوبیا ایکس از لایه محافظتی گوریلا گلس ۳ بهره می برند که در تست مقاومت کارایی خوبی از خود نشان می دهند.

نکته جالب اینجاست که هر دو نمایشگر به سنسور اثر انگشت اپتیکال مجهز شده اند که با کالبدشکافی سازوکار آن مشخص می شود.

از آنجا که بسیاری از موبایل های معمولی در تست خمش زک نلسون کم می آورند، انتظار می رفت که نوبیا ایکس حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد اما گوشی به راحتی در برابر فشار ایستادگی می کند.

دیگر بخش های این تست شامل خراش در سطوح مختلف و قرار دادن نمایشگرها در برابر شعله مستقیم است که در این زمینه هم نوبیا ایکس حرف هایی برای گفتن دارد.

در ویدیوی پایانی نیز نوبت به کالبدشکافی این موبایل منحصر به فرد برای اطلاع از ساز و کار آن می رسد. اگرچه با توجه به تعبیه نمایشگر در هر دو طرف نوبیا ایکس و پشتیبانی آنها از اثر انگشت اپتیکال انتظار می رفت که با پیکربندی عجیبی مواجه شویم اما ماجرا چندان هم بغرنج نیست.

نمایشگر دوم از طریق یک کابل به بورد متصل شده و کمپانی سازنده به جای سنسور معمولی از اسکنر اثر انگشت دو طرفه استفاده کرده که در نوبه خود جالب است. با توجه به این ساختار به نظر نمی رسد تعمیر نوبیا ایکس آنقدر هم سخت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی