ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کاهش آلایندگی موتور با حذف شمع؛ با تکنولوژی انقلابی استارتاپ آلمانی MWI آشنا شوید

با توجه به تصویب قوانین سختگیرانه زیست محیطی، اوضاع برای موتورهای درون سوز روز به روز وخیم تر شده و خودروسازان بیشتری با فاصله گرفتن از آنها، به توسعه مدل های برقی رو می آورند. اما ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

با توجه به تصویب قوانین سختگیرانه زیست محیطی، اوضاع برای موتورهای درون سوز روز به روز وخیم تر شده و خودروسازان بیشتری با فاصله گرفتن از آنها، به توسعه مدل های برقی رو می آورند.

اما در این بین استارتاپی آلمانی که مدیرعامل قبلی پورشه یعنی آقای وندلین ویدکینگ (Wendelin Wiedeking) یکی از سهامداران آن است، از تلاش خود برای بهینه سازی و حفظ موتورهای درون سوز در صنعت خودروسازی خبر داده است.

این استارتاپ MWI Micro Wave Ignition نام داشته و مهندسین آن در نظر دارند به جای شمع جرقه ای یا گرمکن از ریزموج های پالس دار (pulsed microwaves) برای اشتعال مخلوط داخل سیلندر کمک بگیرند.

77c98b22-german-startup-trying-to-keep-ice-alive-1

به گفته شرکت یاد شده، در صورت بهره گیری از این تکنولوژی ترکیب سوخت و هوا در دمای پایین تری مشتعل شده و میزان مصرف بنزین و گازوئیل تا 30 درصد و میزان آلایندگی تا 80 درصد کاهش می یابد.

در حال حاضر مدیران MWI Micro Wave Ignition به دنبال یک خریدار یا شریکی بین المللی هستند تا بتوانند با کمک آن وضعیت مالی خود را بهبود بخشیده و تکنولوژی موجود را ارتقا دهند. به گفته منابع نزدیک به شرکت MWI، مقامات این استارتاپ رایزنی هایی را با چند خودروساز کره ای و چینی آغاز کرده اند.

mwi-Logo_png-e1523377470517

با بهینه سازی موتورهای درون سوز، اتومبیل های مرسوم بنزینی و دیزلی می توانند کماکان به حیات خود ادامه داده و بیشتر از آنچه که پیش بینی می شود، عمر کنند. بدیهی است در این صورت خودروسازانی مثل مزدا که تمایل به استفاده بلند مدت از موتورهای درون سوز دارند، خوشحال تر از بقیه خواهند بود.

اما نکته جالب درباره تکنولوژی MWI اینکه بدون نیاز به بازنگری یا تغییر ساختار، قابل انتقال به موتورهای کنونی است. بنابراین امکان فراگیر کردن این تکنولوژی به راحتی وجود دارد و در شهرهایی که خواهان منع تردد خودروهای درون سوز قدیمی هستند، می توان از آن بهره برد.

موتورهای درون سوز

آقای ویدکینگ در بیانیه منتشر شده گفته:

من معتقدم که نوآوری MWI بازار بزرگی را هدف گرفته و قادر است قواعد را بر هم بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی