ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بزرگترین فروشنده موبایل

هواوی: غربی‌ها اسناد جاسوسی ما از کاربران را رو کنند

در پی افشای توافق مقامات اطلاعاتی کشورهای غربی برای جلوگیری از رشد هواوی، غول مخابراتی چین از آنها خواسته با ارائه اسناد و مدارک جاسوسی این شرکت را اثبات کنند. چند روز قبل رسانه ها ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

در پی افشای توافق مقامات اطلاعاتی کشورهای غربی برای جلوگیری از رشد هواوی، غول مخابراتی چین از آنها خواسته با ارائه اسناد و مدارک جاسوسی این شرکت را اثبات کنند.

چند روز قبل رسانه ها از جلسه پشت پرده اتحادیه « فایو آیز » متشکل از مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزلند برای ایجاد مانع بر سر راه گسترش کسب و کار هواوی خبر دادند.

مسئولان بلندپایه هواوی در واکنش به این مساله با برگزاری یک نشست خبری در دفتر مرکزی این شرکت اتهامات مذکور را سیاسی خوانده و خواهان ارائه اسناد مربوط به این ادعا از سوی کشورهای عضو فایو آیز شد. 

هواوی نه تنها دومین تولیدکننده موبایل در جهان است، بلکه در زمینه تجهیزات مخابراتی نیز با کمپانی آمریکایی «سیسکو» رقابت می کند. با این وجود اتهامات وارده به این شرکت در رابطه با جاسوسی به نیابت از دولت پکن باعث شده در آمریکا، ژاپن، استرالیا و نیوزلند با تجریم هایی مواجه شود. فرانسه هم ظاهرا اپراتورهای ارتباطاتی را به عدم استفاده از تجهیزات این شرکت ترغیب کرده است.

با این حال بریتانیا هنوز به همکاری با این شرکت در طرح توسعه شبکه های 5G علاقمند است و ظاهرا دلیل آن به تعهد هواوی برای اثبات عدم جاسوسی و قیمت مناسبتر نسبت به شرکت های رقیب برمی گردد. نهاد ناظر بر مخابرات آلمان نیز تاکید کرده که تا زمان مشاهده اسناد و مدارک مربوط به سوءاستفاده هواوی از تجهیزاتش مانع فعالیت این شرکت نخواهد شد.

برخی بر این باورند که دستگیری منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی در تورنتو به تلاش های این کشورها برای ایجاد مانع بر سر راه هواوی بی ارتباط نیست.

مجادلات امنیتی بین چین و آمریکا سابقه طولانی دارد و در سال ۲۰۱۴ ادوارد اسنودن با انتشار مدارکی مدعی شد که آمریکا از مدت ها قبل با نفوذ به روترهای هواوی و سرورهای چینی‌ به جاسوسی از رهبران سیاسی، بانک ها و شرکت های مخابراتی این کشور پرداخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ آذر ۱۳۹۷

    چینی ها دزد و متقلب اند

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۸ آذر ۱۳۹۷

    بله وقتی که دیگه پرچم دار جدید اپل از پرچم دار سال قبل هواوی شکست بخوره ..خب مشخصه باید همچین چیزهایی درست کنند

    • آریا
      آریا | ۲۹ آذر ۱۳۹۷

      کجا شکست خورده؟ بنچ مارکش رو نشون بده

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۲۸ آذر ۱۳۹۷

    نه با چیزی ندارن
    فقط میترسن اپل کاسب زیرخاب شما بشه هرچند شده

مطالب پیشنهادی