ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلویزیون‌‌های رولی تا سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه خواهند شد

شرکت ال جی سال گذشته از طرح مفهومی تلویزیون‌های هوشمندی رونمایی کرد که همانند پوستر‌ها رول می‌شدند اما در آن زمان، این گجت ها بیشتر در حد ایده بودند و محصولی این چنینی معرفی نشده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

شرکت ال جی سال گذشته از طرح مفهومی تلویزیون‌های هوشمندی رونمایی کرد که همانند پوستر‌ها رول می‌شدند اما در آن زمان، این گجت ها بیشتر در حد ایده بودند و محصولی این چنینی معرفی نشده بود. حال کمپانی کره‌ای قصد دارد که تا در سال آینده تلویزیون‌های شبیه به پوستر خود را تولید کند و با تولید انبوه تلویزیون‌های رولی ، برگی از کتاب‌های عملی تخیلی را به واقعیت بدل نماید.

تلویزیون‌ رولی

البته در حال حاضر سامسونگ هنوز پادشاه قلمروی نمایشگر‌های اولد محسوب می‌شود و بعید است تا مدت‌ها بخواهد از تخت سلطنت برخیزد یا به شرکتی دیگر اجازه نفوذ به قلمروی خود را بدهد. با این حال کمپانی کره‌ای دیگر سعی دارد تا با عرضه‌ی محصولاتی عجیب به این قلمرو پای بگذارد.

به گزارش بلومبرگ، این تلویزیون‌ رولی ۶۵ اینچی قرار است به صورت خودکار با لمس یک کلید، همانند درهای گاراژ  پدیدار شود. این تلویزیون‌ از نمایشگرهای اولد بهره می‌برد چرا که نسبت به صفحات LCD یا پنل‌های نمایشگر‌ کریستال مایع، آسانتر تا می‌شود و تصاویر واضحتری را نمایش می‌دهد.

تلویزیون‌ رولی

هنوز مشخص نیست که این تلویزیون های جدید چه قیمتی خواهند داشت اما پنل های اولد بسیار گرانتر از همتایانشان هستند و این نمایشگر‌ها باید قابلیت رول شدن هم داشته باشند که احتمالاً هزینه‌ی آنها بالا می برند.

کارشناسان تخمین می‌زنند که سال آینده میزان فروش تلویزیون‌های اولد به میزان ۷۰ درصد بیشتر خواهد شد و کاربران ۴ میلیون تلویزیون این چنینی خواهند خرید. این در حالی است که سال میلادی قبلی تنها ۲.۳۵ میلیون دستگاه تلویزیون اولد فروخته شده بود. بدین ترتیب بازار فروش تلویزیون‌های اولد به میزان ۱.۱ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

گزارش شده که سامسونگ نیز در حال کار بر روی نمایشگر‌های رول شونده بوده و ممکن است علاوه بر تلویزیون‌های این چنینی، پنل‌های رولی را در موبایل‌هایش نیز به شکلی تعبیه کند. البته از اولین موبایل تاشوی سامسونگ رونمایی شده و قرار است سال آینده با قیمت ۲۰۰۰ دلار عرضه شود.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی