ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پنل تاشو ال جی
موبایل

طرح عجیب ال جی برای تولید موبایل رولی

اخیراً پتنت جدیدی از کمپانی ال جی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت کره‌ای، طرح عجیبی برای تولید موبایل رولی در نظر گرفته و قصد دارد با عرضه چنین موبایلی، بازار جدیدی برای تلفن‌های ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اخیراً پتنت جدیدی از کمپانی ال جی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت کره‌ای، طرح عجیبی برای تولید موبایل رولی در نظر گرفته و قصد دارد با عرضه چنین موبایلی، بازار جدیدی برای تلفن‌های هوشمند بسازد. این شرکت دو پتنت مجزا برای این موبایل‌ها به ثبت رسانده که شباهت زیادی به هم دارند.

هر دو طرح‌ها به یک تلفن هوشمند رولی اشاره دارد که داخل دو المان تا می‌شود و کاربر می‌تواند همانند یک طومار آن را باز کند. بدین شکل نمایشگر انعطاف پذیر  قرار گرفته داخل این دو المان باز می‌شود و بین آن قرار می‌گیرد.

تنها تفاوت میان این دو طرح، شمایل ظاهری آن است چرا که برای یکی از آنها، المان استوانه‌ای شکل انتخاب شده و تحقیقاً طوماری قدیمی را به یاد کاربر می‌اندازد. حتی نحوه عملکرد آنها نیز شبیه بهم است و صاحب موبایل باید برای استفاده از نمایشگر انعطاف پذیر، دو المان استوانه‌ای رنگ را از هم دور کند و پس از اتمام کارهایش آن را ببیند.

این در حالی است که پتنت دیگر همین تلفن هوشمند رولی را به تصویر می‌کشد با این تفاوت که موبایل یاد شده طرحی مستطیلی دارد و از مدل استوانه‌‌ای قدری کوچکتر است. البته تفاوتی در نحوه علمکرد نمایشگر قرار گرفته وجود ندارد و در صورت دور یا نزدیک شدن المان، صفحه نمایش انعطاف پذیر رول شده یا باز می‌شود.

البته ال جی اولین شرکتی نیست که سراغ چنین مفهومی می‌رود و سامسونگ چند سال پیش طرحی مفهومی از آن منتشر کرده است. حتی این شرکت کره‌ای مدعی شده که تکنولوژی چنین نمایشگرهایی، تنها به پنل OLED محدود نیست و نمایشگرهای مشابهی با پنل LCD و LED نیز می توان تولید نمود.

چندی پیش محققان کانادایی نیز موفق شدند از تبلت رول شونده جدیدی رونمایی کنند که به شکل استوانه در می آید. این گجت به ادعای سازندگانش، در واقع اولین تبلت رول شونده جهان به شمار میرفت و نمونه‌ی اولیه‌ای هم برایش ساخته شده است.

حال باید سرانجام کدامیک از این دو شرکت کره‌ای خواهند توانست محصولی جدیدی خلق کنند و اولین موبایل رولی جهان را با نام برند خود عرضه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی