ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قابلیت Sneak Peek
تکنولوژی

قابلیت Sneak Peek به گوگل کروم برای اندروید می‌آید

گوگل کروم برای اندروید قرار است قابلیتی دریافت کند که شاید بسیاری از کاربران تا امروز انتظارش را می‌کشیدند. این قابلیت که احتمالا "Sneak Peek" نامگذاری شود، امکانی برایتان فراهم می‌کند که بتوانید بدون باز ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

گوگل کروم برای اندروید قرار است قابلیتی دریافت کند که شاید بسیاری از کاربران تا امروز انتظارش را می‌کشیدند. این قابلیت که احتمالا "Sneak Peek" نامگذاری شود، امکانی برایتان فراهم می‌کند که بتوانید بدون باز کردن کامل صفحات اینترنتی نگاهی گذرا به محتویات درون آن‌ها داشته باشید.

این ویژگی تقریبا برای همه کاربران آشناست، خصوصا برای افرادی که با نگه داشتن طولانی انگشت روی آیتم‌ها در آیفون، می‌توانند به لطف 3D Touch از محتوای درونی آن‌ها با خبر شوند. ویژگی جدید گوگل کروم هم تفاوت زیادی با تاچ سه بعدی ندارد و تقریبا با همان مکانیزم عمل می‌کند.

قابلیت Sneak Peek

برای بهره بردن از "Sneak Peek" کافیست انگشت‌تان را روی یک لینک نگه دارید. در این صورت دو گزینه "Open in a New Tab" و "Sneak Peek" برایتان ظاهر می‌شود که با انتخاب گزینه دوم می‌توانید پیش نمایش کوچکی از آن لینک را در انتهای صفحه گوگل کروم مشاهده نمایید. با یک سوایپ رو به بالا، این پیش نمایش بزرگ‌تر می‌شود تا بدون آنکه واقعا تب را باز کرده باشید بتوانید در آن اسکرول کرده و محتوایش را بخوانید.

گفتنی است که سیستم "جستجوی سریع" گوگل کروم هم تقریبا عملکرد مشابهی دارد که با آن می‌توانید کلمه‌ای را هایلایت کنید تا مرورگر در یک لایه مجزا در انتهای صفحه‌ به جستجوی آن مشغول شود.

به نظر می‌رسد که انتشار قابلیت Sneak Peek از همین امروز و برای جمع محدودی از کاربران آغاز شده باشد. به گفته گوگل، کاربران می‌توانند با دریافت نسخه‌های Dev و Canary گوگل کروم خصوصیت مذکور را به طور دستی فعال نمایند. برای این کار لازم است در یکی از نسخه‌های مخصوص توسعه‌دهندگان کروم chrome://flags را در نوار آدرس تایپ کرده و در آنجا کلمه Sneak را جستجو کنید.

این کار سبب می‌شود که گزینه‌ای جدید تحت عنوان *New* Sneak Peek را ببینید. سپس با فعالسازی این فلگ قادر به استفاده از آن خواهید بود. در انتها لازم است بدانید که گوگل هنوز زمان ارائه رسمی این ویژگی برای نسخه نهایی گوگل کروم را اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی