ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حسگر اثر انگشت به صنعت خودروسازی رسید؛ تکنولوژی تازه برای هیوندای سانتافه 2019 [تماشا کنید]

امروزه کاربرد حسگر اثر انگشت گسترش یافته و بسیاری از تلفن های همراه هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها اکنون از آن بهره می برند. به غیر از اینها درب برخی منازل پیشرفته نیز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

امروزه کاربرد حسگر اثر انگشت گسترش یافته و بسیاری از تلفن های همراه هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها اکنون از آن بهره می برند. به غیر از اینها درب برخی منازل پیشرفته نیز به چنین حسگرهایی مجهز شده اند و مالک بدون نیاز به کلید می تواند وارد خانه خود شود.

حال شرکت کره ای هیوندای کاربرد جدیدی برای حسگر اثر انگشت متصور شده و قصد دارد از آن در محصولات خود استفاده کند. شاسی بلند سانتافه اولین خودرویی است که مدل 2019 از آن با حسگر اثر انگشت به فروش خواهد رسید.

این کراس اوور خوش استیل بر روی دستگیره در و دکمه استارت موتور دارای دو حسگر خواهد بود و راننده خواهد توانست با لمس آنها قفل درها را باز نموده و یا موتور را روشن کند.

هیوندای سانتافه

سیستمی که کره ای ها توسعه داده اند، توانایی شناسایی چندین اثر انگشت را دارد، به همین خاطر افراد مختلفی – برای مثال تمامی اعضای یک خانواده - قادر خواهند بود از خودرو استفاده کنند.

جالب اینکه سیستم موجود تنظیمات صندلی و زوایای آینه ها را برای هر اثر انگشت ذخیره سازی کرده و به محض ورود فرد مربوطه آنها را به صورت خودکار اعمال می کند. به گفته هیوندای با آپدیت های بعدی، دما و رطوبت داخل کابین و همچنین فرمان نیز مطابق با وضعیت مورد علاقه هر فرد، به طور خودکار تنظیم خواهند شد.

Hyundai's fingerprint tech 2

هیوندای ادعا می کند که این سیستم هم به لحاظ نرم افزاری و هم به لحاظ سخت افزاری دقت فوق العاده بالایی داشته و در برابر هکرها کاملا ایمن است. این کمپانی احتمال خطای حسگر اثر انگشت سانتافه 2019 را یک به 50 هزار عنوان کرده؛ برای مقایسه بد نیست بدانید سنسورهای Touch ID  به کار رفته در محصولات اپل نیز نرخ خطای مشابهی دارند.

این نخستین بار نیست که از یک حسگر اثر انگشت در خودرویی استفاده می شود، اما قفل گشایی درهای هیوندای سانتافه به واسطه حسگر نصب شده بر روی دستگیره، در نوع خود اولین به شمار می رود.

گفتنی است اخیرا شرکت هرتز خودروهای اجاره ای فرودگاه بین المللی آتلانتا را به سنسورهای بیومتریک مجهز کرده است؛ دارندگان تسلا مدل 3 نیز می توانند از تلفن همراه هوشمند خود به عنوان کلید استفاده کنند.

به غیر از بکارگیری قفل گشایی و روشن کردن موتور با حسگر اثر انگشت، هیوندای سانتافه از سیستم اخطار وجود سرنشین در صندلی عقب هم بهره می برد. این سیستم با کمک سنسورهای اولتراسونیک حرکات احتمالی سرنشینان صندلی عقب را تشخیص داده و در صورت قفل شدن درها و جا ماندن کودکان، به راننده اخطار می دهد. یکپارچگی با سیستم تشخیص صدای غول اینترنت چینی ها یعنی شرکت بایدو و شارژ بی سیم تلفن های همراه از دیگر قابلیت های جالب هیوندای سانتافه 2019 هستند.

آنطور که هیوندای اعلام کرده، فعلا فقط سانتافه مخصوص بازار چین از حسگرهای اثر انگشت بهره خواهد برد. فروش مدل 2019 این خودرو، اوایل سال آینده در پر جمعیت ترین کشور جهان آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی