ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Bosch perfectly-keyless (5)
خودرو

قفل گشایی خودرو با تلفن همراه؛ تکنولوژی جدید بوش برای حذف سوئیچ

کمپانی آلمانی بوش (Bosch) که یکی از برترین قطعه سازان برای صنایع مختلف به شمار می رود، در نظر دارد سیستم ورود بدون کلید خودروها را وارد فاز جدیدی کند. این شرکت اخیرا سیستمی به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

کمپانی آلمانی بوش (Bosch) که یکی از برترین قطعه سازان برای صنایع مختلف به شمار می رود، در نظر دارد سیستم ورود بدون کلید خودروها را وارد فاز جدیدی کند. این شرکت اخیرا سیستمی به نام "کاملا بدون کلید" (Perfectly Keyless) ابداع کرده که قرار است ماه آینده در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) رسما رونمایی شود.

Bosch perfectly-keyless (2)

به گفته ژرمن ها سیستم کاملا بدون کلید با ایجاد انقلاب در مکانیسم قفل گشایی و ورود به خودرو، امنیت آن را ارتقا داده و از وسیله نقلیه با ضریب اطمینان بیشتری در برابر هکرها حفاظت می کند.

تکنولوژی جدید شرکت بوش به واسطه یک اپلیکیشن پیاده سازی شده است. با نصب این اپلیکیشن، کلید اختصاصی خودرو بر روی تلفن همراه هوشمند راننده ذخیره می شود. هنگام نزدیک شدن راننده به اتومبیل خود، نرم افزار مدیریت کلید دیجیتال، تلفن همراه او را از طریق فضای ابری به حسگرهای تعبیه شده در خودرو متصل می کند. پس از انجام اتصال، حسگرهای مذکور در صورت تشخیص کلید دستور قفل گشایی درها را به یک واحد کنترل کننده مخصوص صادر می کنند.

Bosch perfectly-keyless (1)

شرکت آلمانی امنیت سیستم کاملا بدون کلید را هم تراز با سیستم تشخیص اثر انگشت عنوان کرده و گفته اگر کلید دیجیتال منحصر به فرد توسط سنسورهای خودرو تشخیص داده نشوند، هیچ راهی برای باز شدن درها وجود نخواهد داشت.

آن چیزی که سیستم بوش را از دیگر سامانه های ورود بدون کلید متمایز می کند اینست که رانندگان نیازی به خارج کردن تلفن همراه از جیب خود و گرفتن آن به سمت بخش خاصی از خودرو ندارند، زیرا همانطور که اشاره کردیم کلید دیجیتال از طریق رایانش ابری بین اپلیکیشن و سنسورهای اتومبیل رد و بدل شده و فرقی نمی کند که تلفن همراه در جیب راننده باشد یا کوله پشتی وی.

Bosch perfectly-keyless (4)

با این حساب می توان نتیجه گرفت سیستم کاملا بدون کلید ژرمن ها در مقایسه با سیستم های دیگر که عمدتا از تکنولوژی NFC استفاده می کنند، کاملا برتر است. بد نیست اشاره کنیم تسلا مدل 3 از سیستمی مشابه با آنچه که بوش ابداع کرده، بهره می برد.

چنانچه تکنولوژی Perfectly Keyless بوش فراگیر شود، رانندگان دیگر نیازی به حمل سوئیچ نداشته و با تلفن همراه خود خواهند توانست درهای خودروی خود را باز و بسته کنند. همچنین به اشتراک گذاری خودرو بین چند نفر – برای مثال اعضای خانواده – به راحت ترین شکل ممکن میسر خواهد شد.

Bosch perfectly-keyless (3)

حال سوال مهمی که پیش می آید اینست اگر تلفن همراه راننده گم شود یا فردی آن را سرقت کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آنطور که بوش اعلام کرده، در چنین شرایطی راننده می تواند در عرض چند ثانیه کلید دیجیتال را به صورت آنلاین غیر فعال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۳۰ آذر ۱۳۹۷

    حالا اومدیم‌و‌طرف گوشیش شارژ باتریش تموم شد اونوقت چی؟؟فینگرپرینت‌ هیوندای خیلی کارآمدتره تا این طرح مسخره

    • min
      min | ۱ دی ۱۳۹۷

      یعنی جنابعالی میفرمایی صنعت کره جنوبی بهتر از آلمانه؟.

مطالب پیشنهادی