ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بخش مدیریت رمز عبور گوگل کروم با مرورگر در اندروید یکپارچه می‌شود

توسعه دهندگان مرورگر گوگل کروم روز‌های گذشته سخت مشغول اعمال اصلاحات و تغییرات در مرورگر خود بوده‌اند. به تازگی بخش جدیدی در این مرورگر در اپلیکیشن کروم Canary مورد توجه متخصصین قرار گرفته است. این ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

توسعه دهندگان مرورگر گوگل کروم روز‌های گذشته سخت مشغول اعمال اصلاحات و تغییرات در مرورگر خود بوده‌اند. به تازگی بخش جدیدی در این مرورگر در اپلیکیشن کروم Canary مورد توجه متخصصین قرار گرفته است. این ویژگی جدید مربوط به یکپارچه سازی بخش مدیریت رمز عبور کروم با مرورگر است.

اگر به مسیر chrome://flags/#google-password-manager بروید (دقت کنید که کپی پیست کردن آدرس جوابگو نخواهد بود) می‌توانید رابط کاربری مربوط به مدیریت رمز عبور را فعال کنید. بعد از راه اندازی مجدد اپلیکیشن، متوجه می‌شوید که با رفتن به تنظیمات کروم و زدن روی Passwords رابط کاربری جدیدی را مشاهده خواهید کرد که رمز عبور‌های مورد استفاده‌تان را در قالب یک طراحی جدید به شما نمایش خواهد داد.

شما می‌توانید رمز عبور‌های مختلف خود را جستجو کنید، روی هرکدام از آن‌ها بزنید، آن‌ها را کپی کنید و یا نسبت به حذف همیشگی آن‌ها اقدام نمایید. همچنین گزینه‌هایی برای ورود و خروج به وبسایت‌ها با استفاده از نام کاربری و رمز عبور‌های ذخیره‌ شده وجود دارد.

رابط کاربری قبلی کمی متفاوت (و احتمالا قدیمی) بود. اما با یک نگاه دقیق‌تر، می‌توان متوجه شد که بیشتر ویژگی‌های موجود همان ویژگی‌هایی هستند که از پیش وجود داشتند. اما پیش از این اگر می‌خواستید رمز عبور‌ اکانت‌های گوگل خود را بررسی کنید باید به وبسایتی می‌رفتید که نیاز بود تا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا دسترسی‌های مورد نیاز برقرار شود. موضوعی که در طراحی جدید دیگر وجود نخواهد داشت.

یک مورد اضافه شده‌ی دیگر به طراحی جدید این است که می‌توانید سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بیشتری را در لیست سیاه قرار دهید تا در صورت ورود به آن‌ها از شما رمز عبور و نام کاربری درخواست نشود. البته فعلا این گزینه تنها به شما اپلیکیشن‌های نصب شده را نمایش می‌دهد اما احتمالا به زودی شاهد محلی برای درج لینک هم خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی