ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش ۴ هزار درصدی بدافزار‌های استخراج ارز مجازی در سال ۲۰۱۸

در سال ۲۰۱۸ بدافزار‌های استخراج ارز مجازی با افزایش چشمگیری رو به رو بوده‌اند. در سه ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری، ۴ میلیون نمونه‌ی جدید از بدافزار‌های استخراج سکه‌های مجازی پیدا شد. این رقم نسبت ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در سال ۲۰۱۸ بدافزار‌های استخراج ارز مجازی با افزایش چشمگیری رو به رو بوده‌اند. در سه ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری، ۴ میلیون نمونه‌ی جدید از بدافزار‌های استخراج سکه‌های مجازی پیدا شد. این رقم نسبت به سه ماهه‌ی قبل ۲.۵ میلیون نمونه افزایش داشته است.

بنابر گزارشات منتشر شده از مک آفی (شرکت معروف در زمینه‌ی تولید آنتی ویروس‌ها) بدافزار‌های جدید استخراج ارز‌های مجازی حدود ۵۵ درصد نسبت به سه ماهه‌ی قبل خود افزایش داشته‌اند و این مقدار نسبت به سال گذشته ۴۴۶۷ درصد بیشتر است.

در سال ۲۰۱۷، بدافزار‌های WannaCry و NotPetya میلیارد‌ها دلار به کسب و کار‌ها ضرر زد. این در حالیست که در سال گذشته تعداد بدافزار‌های استخراج کننده‌ی ارز مجازی از ۲۵۰ هزار عدد بیشتر نشده بود. البته باید متذکر شویم که بنابر گزارشات مک آفی، بدافزار‌های کشف شده در این زمینه از ابتدای سال ۲۰۱۸ به عدد ۲.۵ میلیون رسید.

با اینکه این بدافزار‌ها نسبت به فایل‌های جاسوسی کم خطر تر هستند، اما می‌توانند آسیب‌های جبران ناپذیری به زیرساخت‌ها وارد کنند. به عنوان مثال بعد از آلوده شدن سیستم‌های یک دانشگاه در کانادا به یک بدافزار از نوع یاد شده، مسئولین مجبور شدند تا به طور کامل پردازنده‌ی اسیر شده در امر استخراج ارز مجازی را خاموش کنند.

همچنین بدافزار دیگری در این زمینه تحت عنوان PowerGhost باعث می‌شود تا آنتی ویروس ویندوز دیفندر غیر فعال شود و دستگاه را نسبت به آلوده شدن به دیگر بدافزار‌ها آسیب پذیر کند.

افزایش بدافزار‌های استخراج ارز مجازی بعد از آن اتفاق می‌افتد که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ از ۹۹۶ دلار به ۱۳ هزار دلار رسید. البته در حال حاضر قیمت هر بیت کوین ۳۵۰۰ دلار است که قیمت بسیاری از ارز‌های مجازی دیگر مثل مونرو را نیز کاهش داده.

در کنار سقوط قیمت بیت کوین و دیگر ارز‌های مجازی، مک آفی اعلام کرده که مهاجمین در حال یافتن راه‌های متفاوت و سو استفاده از اشتباهات انسانی برای استخراج ارز‌های مجازی هستند. در سال جاری مهاجمین موفق شدند با یافتن یک آسیب پذیری در روتر‌های میکروتیک (MiktoTik) دستگاه‌های زیادی را برای استخراج ارز مجازی تحت خدمت خود بگیرند.

پردازنده‌ی به کار رفته در دوربین‌ها، روتر‌ها و دستگاه‌های کوچک دیگر آنقدر قدرتمند نیستند که بتوانند به همین سادگی به استخراج ارز مجازی بپردازند. اما تحت کنترل گرفتن چند صد هزار روتر می‌تواند منجر به استخراج ارز مجازی گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی