ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سوارم
علمی

جریمه 900 هزار دلاری استارتاپ فضایی به دلیل پرتاب غیر قانونی ماهواره

استارتاپ فعال در حوزه فضایی «Swarm Technologies» به دلیل ارسال بدون اجازه ماهواره به فضا جریمه شد. سوارم از نام های جدید در حوزه فضایی است و قصد دارد با ارسال تا 100 ماهواره به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

استارتاپ فعال در حوزه فضایی «Swarm Technologies» به دلیل ارسال بدون اجازه ماهواره به فضا جریمه شد.

سوارم از نام های جدید در حوزه فضایی است و قصد دارد با ارسال تا 100 ماهواره به فضا امکان دسترسی به اینترنت در تمامی جهان را فراهم کند. در دی ماه سال 1396 این شرکت اولین ماهواره های خود را توسط راکت هندی PSLV (تصویر تیتر) به فضا فرستاد. این ارسال شامل 4 ماهواره به نام SpaceBEE بود. اما مدتی پس از ارسال، FCC اعلام کرد که این شرکت بدون اجازه اقدام به ارسال ماهواره کرده است.

وزارت خزانه داری ایالات متحده، این شرکت را به علت ارسال 4 ماهواره کوچک که در سال جاری میلادی بدون دریافت مجوز از سوی دولت به فضا فرستاده شده بود جریمه کرده است. در پی توافقی که با کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) صورت گرفته سوارم باید مبلغ 900 هزار دلار را بپردازد.

علاوه بر این استارتاپ مورد بحث باید از این پس به برنامه ریزی های مشخص و دقیقی پایبند باشد و برای هر ارسالی در 3 سال آینده هم اسناد مورد نیاز را به کمیسیون ارسال کند. این شرکت باید جزئیات مربوط به وسیله پرتاب که ماهواره را حمل خواهد کرد، زمان و مکان پرتاب و اطلاعات اجرا کننده پرتاب را در اختیار FCC قرار دهد.

SpaceBEE satellites
یک ماهواره SpaceBEE

نگرانی کمیسیون ارتباطات فدرال از این بوده که احتمالاً ماهواره های SpaceBEE آن قدر کوچک هستند که به سختی می توان از زمین آنها را ردیابی کرد و به این ترتیب احتمال پیشبینی برخورد به ماهواره های دیگر سخت می شود.

FCC اولین بار در ماه مارس سال جاری میلادی بررسی های خود را آغاز کرد. اما مشکل تنها به ارسال بدون مجوز مرتبط نبود. مشخص شد که سوارم به طور غیر قانونی از ایستگاه ارتباطی زمینی واقع در ایالت جورجیا برای ارتباط با ماهواره ها استفاده کرده و این موضوع برای یک هفته در هنگامی که ماهواره ها در حال گردش به دور مدار زمین بوده اند ادامه یافته است.

علاوه بر این شرکت پیش از ارسال ماهواره ها اقدام به آزمایش هایی غیر قانونی با استفاده از بالون های هواشناسی و تجهیزات دیگر کرده است. FCC آژانسی است که مسئولیت صدور مجوزهای لازم برای تمامی این موارد را به عهده دارد و البته هیچ مجوزی برای این استارتاپ صادر نشده است.

کمیسیون ارتباطات فدرال همچنین در ماه آوریل سال جاری میلادی به سایر اپراتورهای ماهواره ای هشدار داده بود که کاری که سوارم انجام داده را تکرار نکنند، در غیر این صورت با عواقب آن روبرو خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Tiger
    Tiger | ۳۰ آذر ۱۳۹۷

    من هرجور فکر می کنم نمی تونم بفهمم اینا چجوری بدون اجازه یه موشک پرت کردند تو هوا و هیچکس نفهمیده؟
    فکر کنم اونجا هم مثل اینجا دکل نفت میدزدند و هیچکس نمیفهمه ???

مطالب پیشنهادی