ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این پهپاد منعطف عملیات نجات را آسان‌تر از گذشته می‌کند [تماشا کنید]

محققان دانشگاه زوریخ به تازگی پهپاد انعطاف پذیری را طراحی کرده‌اند که می‌تواند در صورت لزوم خود را کوچک کند. ۴ بازوی منعطف برای این پهپاد طراحی شده که می‌توانند در صورت ورود به محل‌هایی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

محققان دانشگاه زوریخ به تازگی پهپاد انعطاف پذیری را طراحی کرده‌اند که می‌تواند در صورت لزوم خود را کوچک کند.

۴ بازوی منعطف برای این پهپاد طراحی شده که می‌توانند در صورت ورود به محل‌هایی مانند چاله و حفره‌ها جمع شوند تا پهپاد به راحتی از آن‌ها عبور کند. پیش از هم چنین پهپادهایی ساخته شده بود اما به خاطر بزرگی اندازه، آن‌ها چندان کاربردی نبودند اما از این پهپاد جدید می‌توان برای دسترسی به مناطقی که انسان قادر به رسیدن به آن‌ها نیست استفاده کرد.

طراحان این گجت می‌گویند که برای ساخت آن از نحوه پرواز پرنده‌ها الهام گرفته‌اند. اکثر پرندگان به خاطر بدن انعطاف پذیری که دارند، با جمع کردن خودشان به راحتی از منافذ کوچک عبور می‌کنند.

این پهپاد قابل انعطاف هم می‌تواند به حالت‌های مختلفی بنابر محیطی که در آن قرار دارد تغییر شکل داده و به صورت حرف انگلیسی O در حالت جمع شده یا حرف T در آید. همچنین بازوهای این پهپاد برای حمل اشیا با وزن مشخصی هم کاربرد دارند.

در حال حاضر، این پهپاد تا حدی می‌تواند تغییر زاویه بازوهای خود تعادل را برقرار کند اما هنوز هم برای عبور از موانع سخت‌تر و راه‌های باریک باید آن را کنترل کرد. به همین منظور، ۲ دوربین در جلوی این وسیله تعبیه شده تا کار برای کنترل آن آسان‌تر باشد.

پهپادها نقش مهمی را در آینده انسان ایفا خواهند کرد. پیش از این هم گروهی از دانشجویان چینی طرحی ارائه کرده بودند که بر اساس آن می‌توان از پهپادها برای نجات جان افرادی که در ساختمان‌های بلند در حال آتش سوزی گرفتار شده‌اند استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی