ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mercedes-Benz-190E-2-3-16-BMW-M3-front-end-in-motion
خودرو

رفاقت به جای یک عمر رقابت؛ همکاری دایملر و ب ام و برای تولید قطعات مشترک

وقتی صحبت از رقابت در صنعت خودرو باشد، ناخودآگاه نام دو برند مرسدس بنز و ب ام و به ذهن خطور می کند. این دو خودروساز آلمانی از دیرباز رقابت سختی با هم داشته و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

وقتی صحبت از رقابت در صنعت خودرو باشد، ناخودآگاه نام دو برند مرسدس بنز و ب ام و به ذهن خطور می کند. این دو خودروساز آلمانی از دیرباز رقابت سختی با هم داشته و مدام یکدیگر را به چالش کشیده اند.

اما در کنار این مساله، اشتوتگارتی ها و باواریایی ها بعضا همکاری هایی را نیز در برخی زمینه ها داشته اند. یکی از آخرین موارد این چنینی به همکاری دو گروه بزرگ دایملر و ب ام و در ارایه یک سرویس حمل و نقل مشترک مربوط می شود که اولین خبرها از آن چندی پیش به گوش رسید.

725c4bac-daimler-bmw-key-components-teamup-1-768x512

حال گزارش جدیدی در بلومبرگ انتشار یافته که در آن از احتمال همکاری دایملر و ب ام و در زمینه تولید قطعات خودرویی مهم خبر داده شده است. به گفته یک منبع ناشناس، توسعه پلتفرم، باتری و فناوری خودران بعضی از حوزه هایی هستند که دو غول خودروساز آلمانی در حال بررسی آن هستند. این فرد به بلومبرگ گفته دامنه همکاری ها فقط به تکنولوژی های غیر اختصاصی محدود خواهد بود.

تصمیم دایملر و ب ام و در بررسی زمینه های همکاری مشترک چندان هم عجیب نیست، زیرا با توجه به شرایط موجود، خودروسازان برای سرمایه گذاری روی تکنولوژی ساخت باتری و فناوری خودران زیر فشار مالی زیادی قرار دارند. روشن است که با اقدامات این چنینی تا حد زیادی از میزان هزینه ها کاسته می شود.

ب ام و

همکاری فورد و فولکس واگن می تواند یکی از بهترین مثال ها در این زمینه باشد. این دو کمپانی آمریکایی و آلمانی در حال مذاکره برای توسعه مشترک خودروهای ون و اتومبیل های خودران هستند.

گفتنی است هم دایملر و هم ب ام و امسال از کاهش سود خود خبر داده اند؛ جنگ تجاری و افزایش هزینه های توسعه ای از عوامل اصلی این مساله به شمار می روند.

با برنامه های فعلی دایملر در عرض 4 سال آینده 10 مدل برقی به محصولات خود اضافه خواهد کرد، باواریایی ها هم قصد دارند 12 مدل برقی را تا سال 2025 عرضه کنند.

در حال حاضر مرسدس بنز و ب ام و به همراه آئودی جزو سهامداران اصلی شرکت نقشه برداری و مسیریابی HERE Technologies هستند و به واسطه این موضوع ارتباطات کاری نزدیکی با هم دارند. همچنین دو رقیب دیرینه برای ترکیب پلتفرم های Car2Go و DriveNow که برای اشتراک گذاری خودرو کاربرد دارند، چراغ سبز نشان داده اند.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهد، تغییر و تحولات موجود در صنعت خودرو، کمپانی های مختلف را به سمت همکاری های بیشتر سوق خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی