ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سال قبل آلمان بیشتر از هر کشور دیگری از اپل درخواست اطلاعات کرده

به تازگی گزارش شفافیت اپل که به طور سالانه تهیه می‌شود، منتشر شده و در آن با جزئیات فراوان مشخص گشته که دولت‌ها و شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی دیگر چندبار درخواست کرده‌اند دیتای کاربران را بررسی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

به تازگی گزارش شفافیت اپل که به طور سالانه تهیه می‌شود، منتشر شده و در آن با جزئیات فراوان مشخص گشته که دولت‌ها و شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی دیگر چندبار درخواست کرده‌اند دیتای کاربران را بررسی کنند. با مشاهده آمار نوشته شده در این گزارش، متوجه می‌شویم که امسال دولت‌ها بسیار بیشتر از سالهای قبل، سراغ اپل آماده‌اند و بدین شکل دیتای کاربران بیشتری توسط آنها بررسی شده است.

در حالی که اپل اکنون ۱.۳ میلیارد دیوایس فعال در جهان دارد، دولت‌ها این شرکت را گزینه‌ی خوبی برای کسب اطلاع از کاربران می بینند و به همین دلیل در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ میلادی، درخواست‌ها بیشتر شده است.

بر اساس گزارش شفافیت اپل ، سال گذشته ۳۲۳۴۲ مورد درخواست برای بررسی جزئیات اطلاعات شخصی کاربران دریافت شده که ۴۲ درصد از این درخواست‌ها به دولت آلمان اختصاص دارد. البته شرکت کوپرتینویی خاطر نشان کرده که میزان درخواست‌های بی شمار آلمان برای دسترسی پیدا کردن به اطلاعات شخصی کاربران، دلیل به خصوصی داشته چرا که این موارد بیشتر به علت دزدیده شدن دیوایس‌های یاد شده بوده است.

در این لیست ایالات متحده مقام دوم را با ۴۵۷۰ درخواست کسب کرده و بیشتر میزان درخواست را ثبت کرده است. این در حالی است که از جولای تا دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی اپل تنها ۲۹۷۱۸ درخواست دریافت کرده بود و امسال ۲۶۲۴ درخواست بیشتری ثبت شده است.

اپل اخیراً سعی کرده با روند انتشار گزارش ساده‌تری در پیش بگیرد تا کاربران با مشاهده‌ی سایت شفافیت سازی این شرکت، بتوانند به مسئولین آن اعتماد کنند. در گذشته گزارش کی با اطلاعات بسیار کمی از این درخواست‌ها منشر می‌شود و تنها اطلاعاتی از کشور درخواست کننده یا تعداد دیوایس بررسی شده منتشر می‌شد. با این وجود، اپل پس از دادگاه سال ۲۰۱۶ خود در برابر FBI به منظور محافظت از اطلاعات شخصی کاربران، سعی کرده اطلاعات کاملی در این زمینه حساس ارائه دهد تا بتواند اعتماد کاربران به خود راحفظ نماید.

 

تماشا کنید: بررسی ویدیویی دیجیاتو؛ آیا آیفون XR ارزش خرید دارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • min
    min | ۱ دی ۱۳۹۷

    پس چرا تعداد درخواست ایران رو ننوشتین!!!؟

مطالب پیشنهادی