ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بسته‌های اینترنت بدون اینستاگرام در راه هستند

«سید جمال هادیان»، رییس مرکز روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد نامه‌ای که اخیراً در رابطه با محدودسازی برای اینستاگرام منتشر شده است ارتباطی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی ندارد. هادیان در توییتر ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

«سید جمال هادیان»، رییس مرکز روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد نامه‌ای که اخیراً در رابطه با محدودسازی برای اینستاگرام منتشر شده است ارتباطی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی ندارد.

هادیان در توییتر با انتشار تصویر این نامه، نوشت:

«این نامه محرمانگی ندارد و به صادر کننده تذکر داده شده. ماجرا به ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی بازمی‌گردد. ارتباطی با فیلتر هم ندارد. خواسته‌اند که این امکان فراهم گردد تا اگر خانواده‌ای بسته اینترنتی بدون اینستاگرام بخواهد، امکانش فراهم باشد.»

بسته‌های اینترنتی بدون اینستاگرام

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر این موضوع که نامه صادر شده اشتباها برچسب «خیلی محرمانه» داشته است، اظهار کرد که این نامه ارتباطی با فیلترینگ ندارد. هادیان در واقع به خواسته‌ کسانی که از آنها نام‌ نمی‌برد اشاره می‌کند که رییس رگولاتوری را ملزم به نامه‌نگاری به اپراتورهای اینترنت کشور کرده است.

با این حال باید توجه کرد که اگرچه خود نامه ارتباطی با فیلترینگ ندارد اما سیگنالی است از سوی مخالفان تنها شبکه اجتماعی فیلتر نشده در کشور؛ تصمیم‌گیرانی که فضای اینستاگرام را مناسب خانواده‌ها نمی‌دانند و تشخیص می‌دهند جامعه مخاطبی برای بسته‌های اینترنتی بدون اینستاگرام وجود دارد.

منابع مختلف در روزها و هفته‌های اخیر اشاره کرده‌اند که اصرار به فیلتر شدن اینستاگرام همچنان ادامه دارد و محدود کردن دسترسی به اینستاگرام به اشکال گوناگون حتی به غیر از فیلتر شدن آن در حال بررسی است. حتی «جواد جاویدنیا»، سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور نیز به تازگی در گفتگویی با ایسنا اشاره کرده بود که اینستاگرام باید چند سال پیش فیلتر می‌شد. او اینستاگرام را یک بستر جرم‌خیز و جرایم رو به رشد در اینستاگرام را یک «فاجعه» دانسته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • ramin20i
    ramin20i | ۲ دی ۱۳۹۷

    یعنی تو و بقیه مسوولان مخصوصا اون وزیر جوان. از این بسته ها استفاده میکنید!!!!!
    به شعور مردم توهین نکنید

  • PyLord X
    PyLord X | ۲ دی ۱۳۹۷

    خیلی جالبه از جیب من برای اینستگرام و توئیتر پهنای باند رایگان می دادند تا مدیر عامل انها هر روز پولدارتر بشوند ما هر روز فقیر تر بشویم .

  • abbasalifix
    abbasalifix | ۲ دی ۱۳۹۷

    بجای اینکه بیان اینترنت رو ارزون کنن بیشتر حساسیت نشون میدن
    نتیجه بیشتر هم مردم معتادش میشن
    اگر اینقدر قرقره نکنن کسی سمت چیزی نمیره
    اینترنت رو بگیرن میریم سمت اعتیاد همین رو میخواین دیگه آره ؟

  • abbasalifix
    abbasalifix | ۲ دی ۱۳۹۷

    کر شوم ، کور شوم ،لیک محال است که من خر شوم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی