ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بهترین بازی های سال 2018 به انتخاب دیجیاتو [20 تا 11]

تنها چند روز تا پایان سال میلادی 2018 مانده و در کنار این که مسیحیان سراسر جهان سخت مشغول آماده شدن برای جشن کریسمس و تزیین خانه‌هایشان هستند، این روزها فرصت خوبی هم هست تا ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱ دی ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

تنها چند روز تا پایان سال میلادی 2018 مانده و در کنار این که مسیحیان سراسر جهان سخت مشغول آماده شدن برای جشن کریسمس و تزیین خانه‌هایشان هستند، این روزها فرصت خوبی هم هست تا نگاهی داشته باشیم به سالی که گذشت.

مراسم‌ها و جشنواره‌های مختلفی در این یک ماه اخیر بهترین فیلم‌ها، موسیقی و آثار هنری سال را انتخاب می‌کنند و ما هم به عنوان تیم دیجیاتو درست به رسم سال گذشته و همزمان با جشن باستانی یلدا فرصت را غنیمت شمردیم تا بهترین بازی‌های سال را انتخاب کنیم و با شما به اشتراک بگذاریم.

انتخاب بهترین بازی‌های سال 2018 سخت‌تر از آن بود که انتظارش را داشتیم. Red Dead Redemption 2 که ماه‌ها ما را سوار قطار هیجان و هایپ خودش کرده بود امسال منتشر شد، بعد از تعطیلات شیرین نوروز گاد آو وار منتشر شد تا اردیبهشت امسال را هم به اندازه تعطیلات 13 روزه ماه قبل لذت‌بخش کند و نسخه چهارم سری فورتزا هم بار دیگر خود را به عنوان بهترین بازی اتومبیلرانی اثبات کرد.

امسال بازی‌های مستقل هم چون گذشته و شاید حتی بیشتر از قبل حرفی برای گفتن داشتند. سلست، Into the Breach و Return of Obra Dinn از بهترین عناوین سال هستند که به خوبی شما را مدت‌ها از فضای شلوغ و پر سر و صدای بازی‌های بزرگ دور می‌کنند.

در این سری مطالب 30 بازی برتر سال را با ترتیب مشخصی برایتان لیست کرده‌ایم که البته بازی‌های موبایل و واقعیت مجازی در این لیست نماینده‌ای ندارند. اما امسال نیز چون پارسال تصمیم داریم تا شما را هم در انتخاب بهترین‌های سال شریک کرده و با سلیقه و نظر شما هم بیشتر آشنا شویم. بنابراین، بهترین بازی‌های سال را در قسمت نظرات بنویسید و در نظرسنجی زیر شرکت کنید تا شما هم در این انتخاب سهیم باشید.

[poll id="11"]

۲۰. Call of Duty Black Ops 4

  • ناشر: Activision
  • سازنده: Treyarch
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی
  • امتیاز دیجیاتو: ۸۷
  • میانگین امتیازات: ۸۳

برای سری بازی‌ای که سال‌هاست در منجلاب کلیشه دست و پا می‌زند و نسخه به نسخه‌ لاک‌پشت‌وار رو به جلو حرکت می‌کند، کال آو دیوتی بلک آپس 4 به جرات متفاوت‌ترین نسخه‌ای است که حداقل در 5 سال اخیر عرضه شده. تصمیم به حذف بخش داستانی یکی از آن ریسک‌هایی بود که بر خلاف انتظارمان کاملا به سود این بازی تمام شد.

بلک آپس 4 از نبود آن بخش داستانی خطی اما سرعتی معروف سری کال آو دیوتی رنج می‌برد و خلا آن کاملا حس می‌شود اما فرصت اضافه‌ای که در اختیار سازندگان قرار گرفته باعث خلق حالت بازی بلک اوت شده که می‌توان اعتراف کرد این روزها یکی از بهترین بتل‌ رویال‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید. اضافه شدن بتل بخش به کال آو دیوتی حتی نقش یک نوع توفیق اجباری را داشته و باعث تغییراتی شده که سال‌هاست انتظار آن‌ها را داشتیم.

نقشه بلک اوت بزرگترین نقشه‌ای است که در کل تاریخ سری کال آو دیوتی دیده شده و حالا برای اولین بار کنترل کامل وسایل نقلیه مختلف چون هلیکوپتر و موتور در اختیار شما قرار گرفته است. اما همچنان بلک آپس 4 از لحاظ گرافیک فنی به خصوص در زمینه تخریب‌پذیری و کیفیت بافت‌ها نه تنها حرفی برای گفتن ندارد بلکه نسبت به نسخه سال پیش افت‌هایی هم کرده است. در کنار آن برخی از مشکلات هوش مصنوعی و اشتباهات یاران شما در قسمت زامبی باعث می‌شود که بلک آپس 4 به همین جایگاه بیستم اکتفا کند.

بخشی از بررسی بازی Call of Duty Black Ops 4 به قلم پدرام بهادری:

البته اگر عاشق گیم‌پلی سریع و بی دنگ و فنگ کال آو دیوتی هستید، اصلا نیازی به نگرانی نیست چرا که بلک آپس 4 به هیچ وجه این همکاری تیمی و تاکتیک‌های استراتژیک را به مخاطب القا نمی‌کند و چون گذشته می‌توانید بی کله و بی توجه به هم تیمی‌های خود جولان داده و پیروز شوید. البته باید گفت که با حذف شدن سیستم سلامتی خودکار، گاهی نیز بهتر است در جایی پناه گرفته و منتظر شارژ شدن First Aid بازی بمانید.

۱۹. Octopath Traveler

بهترین بازی سال 2018

  • ناشر: Square Enix
  • سازنده: Nintendo
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • امتیاز دیجیاتو: ۹۰
  • میانگین امتیازات: ۸۳

Octopath Traveler از آن بازی‌هایی بود که در سال ۲۰۱۸ به آن کم لطفی شد. Octopath Traveler پکیج کاملی بود که سعی داشت در هر زمینه‌ای موفق عمل کند و می‌توان گفت تقریبا به چیزی هم که دنبالش بود رسید. بازی شما را در نقش ۸ شخصیت مختلف وارد دنیای پرباری می‌کند که شما می‌توانید در جای جای آن قصه‌های تازه‌ای بشنوید. قصه‌هایی که هر کدام در نوع خود شنیدنی هستند و رفته رفته با شما کاری می‌کنند که حتی نتوانید برای یک لحظه هم که شده دست از بازی کردن بکشید.

تازه باید این داستان غنی و درگیر کننده را با گرافیکی چشم نواز و موسیقی‌هایی دلنشین تصور کنید تا بفهمید با چه بازی خوبی طرف هستید. به همه این خوبی‌ها سیستم مبارزات نوبتی با کیفیت و عمیق را هم اضافه کنید که به لطفشان بازی با تنوع بیشتری دنبال می‌شود. بازی تنها یک نقطه ضعف اساسی داشت و آن هم چیزی نبود جز کمبود محتوا برای ماموریت‌های جانبی. با این حال، این ضعف جزئی با کلی محتوای داستانی، گرافیک هنری جذاب، موسیقی‌های شنیدنی و همچنین گیم‌پلی درگیر کننده جبران شده تا Octopath Traveler بتواند در جایگاه نوزدهم لیست ما قرار بگیرد و جزو بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ دیجیاتو باشد.

بخشی از بررسی بازی Octopath Traveler به قلم نیما فرشین:

در کل، Octopath Traveler جزو آن دست از بازی‌هاییست که شاید خیلی ایرانی پسند نباشند اما اگر حاضر به چشیدن طعم تجربه‌های جدید هستید پیشنهاد من این است که حتما به سراغش بروید. Octopath Traveler یک پکیج کامل است. از گرافیک هنری چشم‌نواز و گیم‌پلی درگیر کننده تا روایت جذاب و موسیقی‌های شنیدنی، هر چه از بازی بخواهید تحویلتان می‌دهد و ساعت‌ها شما را درگیر خودش نگه می‌دارد. پس اگر نینتندو سوییچ دارید و به زبان انگلیسی هم مسلط هستید، تجربه Octopath Traveler را از دست ندهید.

۱۸. Valkyria Chronicles 4

بهترین بازی سال 2018

  • ناشر: SEGA
  • سازنده: SEGA
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی، نینتندو سوییچ
  • امتیاز دیجیاتو: ۷۹
  • میانگین امتیازات: ۸۵

سگا دیگر در آن دوران اوج خود نیست و در نسل جدید کنسول‌ها با تمسک جویی به فرنچایزهای گذشته، توانست بار دیگر خودی نشان دهد. نسخه اول Valkyria Chronicles که در سال ۲۰۰۸ به دنیا آمده حالا بار دیگر بعد از ۱۰ سال ریمستر شد و پس از آن قسمت چهارم عرضه شد. اگر یک بازی می‌خواهید که در آن عناصر استراتژی و نقش آفرینی نوبتی و اکشن سوم شخص در هم آمیخته باشد، انتخابتان می‌تواند قسمت چهارم این سری باشد.

تمام شخصیت‌های بازی یک پیشینه و داستان دارند و روحیه انسانی و درام در دل قصه جنگی این بازی موج می‌زند. ژاپنی‌ها همیشه می‌توانند به خوبی با احساسات مخاطب خود بازی کنند و بازی Valkyria Chronicles 4 نیز از این قاعده مستنثی نیست. بازی از گیم‌پلی اعتیاد کننده‌ای برخوردار است و گرافیک هنری خوش رنگ و لعابی را به ارمغان می‌آورد که تمامی این‌ها باعث شده بتوانیم آن را در رتبه ۱۸ جدول بهترین بازی های سال ۲۰۱۸ دیجیاتو ببینیم و امیدوار باشیم که سگا برای قسمت‌های آینده این سری ایده‌های جدیدی در سر داشته باشد.

بخشی از بررسی بازی Valkyria Chronicles 4 به قلم آرش پارساپور:

بازی Valkyria Chronicles 4 یک خوبی بزرگی که دارد می‌تواند برای همه افراد حتی آنهایی که تاکنون یک نسخه از این سری را هم تجربه نکردند، قابل فهم باشد. بازی جدید از المان‌ها و عناصر جدیدی در گیم‌پلی خود بهره می‌برد و از این حیث گیم‌پلی بهتری از نسخه ریمستر شده قسمت اول خود را دارد.

داستان بازی هم نسبت به آن نسخه بهتر پرداخته شده و با اینکه بازگو کننده همان قصه است ولی جزییات بیشتری را در بر می‌گیرد. در کل شاید بازی چهارم در بخش‌هایی (به ویژه گرافیک) از نسخه ریمستر شده بازی Valkyria Chronicles  بهتر نباشد اما مجموعا کامل‌ترین نسخه سری محسوب شده و با چالش‌هایی که برای گیمر ایجاد می‌کند، بسیار اعتیاد آور است.

۱۷. Thronebreaker: The Witcher Tales

بهترین بازی سال 2018

  • ناشر: CD Projekt
  • سازنده: CD Projekt Red
  • پلتفرم: پی سی، ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4
  • امتیاز دیجیاتو: ۹۰
  • میانگین امتیازات: ۸۵

CD Project Red حکم مادربزرگی حاذق در قصهگویی را پیدا کرده که مهم نیست داستانی اساطیری و با اصالت را بازگو میکند یا داستانی جدید و با شخصیتهایی ناشناخته. این استودیوی لهستانی برای میخکوب کردن مخاطبین با وقایع و اتفاقات غیرمنتظره همیشه راههای منحصر به فرد خود را دارد.

Thronebreaker: The Witcher Tales این ریسک را به عهده گرفته و تمرکز خود را بر استفاده از شخصیت‌‌هایی جدید گذاشته. همانطور که انتظار میرفت، شخصیت پردازی بینقص و داستان سرایی زیبای ترون برکر بزرگترین دلایل موفقیت این بازی محسوب شدند و طرفداران این بازی را برای مشاهده قسمتهای بعدی آن مشتاق کردند.

شاید کمتری کسی فکرش را میکرد تا یک مینیگیم ساده در یک بازی، بعدها صاحب بازی اختصاصی خود شده و سپس به عنوان مکانیزم اصلی یک سری بازی جدید مورد استفاده قرار گیرد. بازی کارتی Gwent آنقدر پتانسیل بالایی داشت تا ابتدا به عنوان یک بازی مجزا روی فروشگاه GOG منتشر شود و بتواند ساعتها دوست داران این سبک را به نبرد با یکدیگر مشغول نگه دارد.

قدم بعدی ادغام این بازی کارتی با سبک Point & Click بود. در واقع میتوان ترون برکر را اولین بازی با این سبک دانست که در کنار یک محیط جهان باز به همراه المانهای تاثیر گذار نقش آفرینی، شما را دعوت به کارت بازی کردن با دشمنان خود میکند.

سادهترین تصمیمی که در بازی اخذ میکنید در وقایع پیش رویتان تاثیر میگذارد و این مسئله موجب میشود تا با وسواس فراوان پیامدهای احتمالی انتخاب خود را مد نظر قرار دهید. همین مسئله نشان دهنده لایههای پیچیده ترون برکر هستند که شاید در نگاه اول به چشم نیاید و تا زمانی که آن را تجربه نکرده باشید، عظمت خود را به رخ نکشند.

بخشی از بررسی بازی Thronebreaker: The Witcher Tales به قلم محمدامین بهتوئی:

سیدی پراجکت روحی جدید در بطن گوئنت دمیده است و با اضافه کردن مکانیزمهای جدید و جذاب علاوه بر مهیجتر کردن بازی، کاری کرده تا هر مبارزه حکم چالشی جدید داشته باشد که پشت سر گذاشتن آن نیازمند استراتژی جدیدی است.

با اتمام بازی حتی یک بار هم از وارد شدن به یک نبرد احساس خستگی نکردم و بالعکس، هربار با ذوق مواجهه با یک چالش جدید وارد شدن به این نبردها را پذیرفتم. خوشبختانه ترونبرکر حتی یک بار هم شما را در ارائه نبردی جذاب و چالش برانگیز ناامید نمیکند و این بزرگترین حُسن بازی است.

ترونبرکر آغاز کننده عصری جدید در زمینه بازیهای کارتی است. تلفیق دو سبک ساده و ارائه محتوایی منحصر به فرد از جمله خصوصیات ترونبرکر محسوب میشوند که تابحال نمونه آن را ندیدهایم. مهم نیست فرانچایز ویچر را تجربه کردهاید یا نه، ترونبرکر میتواند شروع مناسبی برای ورود به این دنیای گسترده و جادویی باشد.

۱۶. Ashen

  • ناشر: Annapurna Interactive
  • سازنده: A44
  • پلتفرم: پی سی، ایکس باکس وان
  • امتیاز دیجیاتو: ۹۵
  • میانگین امتیازات: ۸۳

شاید عجیب به نظر برسد، اما با گذشت هر سال بازی‎های مستقل، بیشتر و بیشتر استحقاق حضور در لیست برترین‎های سال را می‎یابند و Ashen هم بدون هیچ تردید یکی از برترین بازی‎های ۲۰۱۸ است. Ashen که توسط یک استودیوی نیوزلندی بی‎نام و نشان ساخته شده، دنباله‎رو ژانری است که هیدتاکا میازاکی با سری بازی دارک سولز بنیان گذاشت، و حرفمان را باور کنید وقتی می‎گوییم تا به حال هیچ بازی دیگری تا این حد در پیاده‎سازی سبک Souls-Like موفق نبوده؛ و در عین حال، وجوه تمایز و المان‎های نوین آنقدر هستند که حتی می‎توانیم Ashen را تکمیل‎کننده فرمول میازاکی تلقی کنیم.

تقریباً همه‎چیز در بهترین حالت خود قرار داد و داستان، گیم‎پلی و المان‎های هنری به قدری استادانه با یکدیگر درآمخیته‎ شده‎اند که وقتی پای بازی می‎نشینید، به سختی از آن دل می‎کنید. با این همه، Ashen خالی از ایراد نیست و از مشکلات قابل توجهی در زمینه پرفورمنس، هوش مصنوعی و (در مواقعی اندک) دیزاین سیستم‎های بنیادین رنج می‎برد که باعث می‎شود از جایگاه بهتری که می‎توانست شایستگی‎اش را داشته باشد باز مانده و به رده شانزدهم لیست برترین‎های دیجیاتو بسنده کند.

بخشی از بررسی بازی Ashen به قلم شایان ضیایی:

Ashen یک سورپرایز بی‎نظیر در روزهای پایانی سال بود. بازی تعادلی بی‎نظیر در ژانر شبه-سولز به وجود آورده که هم طرفداران قدیمی این سبک را راضی می‎کند، هم فرصتی به گیمرهای نه‎چندان عاشق این ژانر می‎دهد تا متوجه شوند که در حال از دست دادن چه چیزی بوده‎اند. در این بین جهان متفاوت بازی هم به شکل چشمگیری از آن اتمسفر تیره رایج که باعث می‎شود احساس کنید همه‎چیز صرفاً برای شکست دادن شما طراحی شده کاسته.

۱۵. Dragon Ball FighterZ

بهترین بازی سال 2018

  • ناشر: Bandai Namco Entertainment
  • سازنده: Arc System Works
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی، نینتندو سوییچ
  • امتیاز دیجیاتو: ۸۹
  • میانگین امتیازات: ۸۷

هر بازی دراگون بالی که عرضه می‌شود یک تحول شگفت در سبک بازی‌های رزمی ایجاد می‌کند. راستش را بخواهید در بسیاری از مواقع با عرضه بازی‌های رزمی معروفی چون مورتال کمبات و تکن و دیدن تغییرات نه چندان خوب در آنها، تصور می‌کنم که سبک فایتینگ به انتهای خط خود رسیده اما باندای نامکو هر بار آس جدیدی رو می‌کند. بازی Dragon Ball FighterZ اوج هیجان و سرعت در یک بازی رزمی است و روح انیمه این سری محبوب را در جای جای بازی می‌توان حس کرد.

دراگون بال جدید با اینکه از سبک سنت شکنانه همیشگی خود یعنی تلفیق دوربین سوم شخص با بازی‌های رزمی فاصله گرفته و به دوران بازی‌های کلاسیک رزمی نزدیک شده ولی این انتخاب هوشمندانه توانسته که بار دیگر بازی را از منجلاب تکراری شدن در دو سری قبل خود (سری Xenoverse) رها کند و یک بازی اصیل و وفادار به سبک بازی‌های رزمی با المان‌های مدرن را به ما نشان دهد. داستان اورجینال بازی و حضور شخصیت‌هایی در آن که مختص داستان بازی طراحی و پرداخته شده‌اند هم می‌تواند طرفداران دراگون بال را به وجد بیاورد. حضور دراگون بال در لیست برترین‌ بازی‌های ۲۰۱۸ دیجیاتو در رتبه ۱۵ دقیقا بخاطر تک تک عناصری است که بازی با رونمایی از آنها گیمر را ذوق زده می‌کند.

بخشی از بررسی بازی Dragon Ball FighterZ به قلم آرش پارساپور:

طرفداران دراگون بال بعد از دو عنوان متوسط سری Xenoverse شاهد یک سری تازه با کلی تغییرات هستند که توانسته هم آنها را راضی نگه دارد و هم افراد غیرآشناتر به این سری را مجذوب خود سازد. ترکیب سادگی و پیچیدگی در Dragon Ball FighterZ به زیبایی صورت گرفته و گرافیک انیمه‌مانند آن در کنار رنگ پردازی و طراحی مبارزات عالی، جلای خاصی به بازی بخشیده است.

اگر تا به امروز آنچنان که باید و شاید نتوانستید یک بازی رزمی پرهیجان را روی کنسول نسل هشتمی خود تجربه کنید، می‌توانید با اعتماد به سراغ این بازی بروید و کمی از دنیای تکراری بازی‌های مطرح این حوزه دور شوید. Dragon Ball FighterZ یک اثر عالی برای افرادی است که دوست دارند وارد جهان بازی‌های فایتنیگ شوند.

۱۴. Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

  • ناشر: Level-5
  • سازنده: Bandai Namco Entertainment
  • پلتفرم: پی سی، پلی استیشن 4
  • امتیاز دیجیاتو: ۹۸
  • میانگین امتیازات: ۸۴

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom دنباله‎ای شگفت‎انگیز برای یکی از بهترین انحصاری‎های پلی استیشن 3 است که نه‎تنها بسیاری از عناصر نسخه قبلی را به تکامل رسانده، بلکه حالا برای قشر گسترده‎تری از مخاطبان ساخته شده. داستان بازی هیچگاه از ریتم نمی‎افتد، گیم‎پلی و مبارزات تا لحظات پایانی سرگرم‎کننده باقی می‎ماند و زیبایی وصف‎ناپذیر ابعاد هنری بازی هم به راحتی در تصاویر مشخص هستند. در دوره و زمانه بازی‎های ناقص که چند ماه بعد از عرضه تکمیل می‎شوند، Ni no Kuni II جواهری اررزشمند است که به ندرت مشابه‎اش را می‎توان یافت.

ابداعات Ni no Kuni II در سیستم‎های سنتی سبک نقش‎آفرینی به قدری نوآورانه است که به سختی می‎توانیم به بهترین‎ نقش‎آفرینی‎های 2018 فکر کنیم و یکی از اولین نام‎هایی که به ذهنمان می‎رسد شاهکار Level-5 نباشد. جای تاسف دارد که کم‌کاری سازندگان در پرداخت شخصیت‎های به‎یادماندنی و پایبندی بیش از حد به المان‎های خالص ژاپنی (مثل روایت بخش اعظمی از داستان از طریق متون روی صفحه) باعث شد که Ni no Kuni II: Revenant Kingdom در جایگاهی بهتر از رده چهاردهم قرار نگیرد.

بخشی از بررسی بازی Ni No Kuni II: Revenant Kingdom به قلم آرش پارساپور:

عنوان Ni no Kuni II: Revenant Kingdom بازی بزرگیست که جز یکی دو مورد خیلی کوچک نقص در بخش صداگذاری و یا مبارزات RTS آن، توانسته ادامه بسیار بهتری از نسخه اول باشد و نوید سرآغاز یک سری بازی نقش‌آفرینی جدید را می‌دهد که در سال‌های آینده بیشتر از آن خواهیم شنید و رقیب سرسختی برای عناوین مشهور این سبک خواهد شد، گرچه حقیقتش را بخواهید همین الان هم رقیب قدری است!

۱۳. Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

  • ناشر: Square Enix
  • سازنده: Square Enix
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پی سی، نینتندو سوییچ، 3DS
  • امتیاز دیجیاتو: ۹۴
  • میانگین امتیازات: ۸۶

بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی دنیای عجیب و غریبی دارند که غوطه ور شدن در آنها مانند خواندن یک رمان عظیم است. در بین این رمان‌های عظیم، هر از گاهی عناوینی شاهکار نیز به چشم می‌خورد و بازی Dragon Quest XI یکی از همین شاهکارهاست؛ عنوانی که قدمتی طولانی در تاریخ بازی‌های ویدیویی دارد و کاراکترها و اصطلاحات داخل بازی در فرهنگ و زبان کشور ژاپن هم رخنه پیدا کرده است.

نسخه یازدهم این سری بعد از وقفه‌ای نسبتا طولانی روی کنسول‌های خانگی عرضه شده و نشان می‌دهد که این صبر طولانی ارزشش را داشته است. بازی به شدت بزرگ است و هرچه قدر از محتواهای درون آن بگوییم کم است. داستان بازی علی رغم این وسعت به هیچ وجه به بیراهه نمی‌رود و مسیر خودش را به درستی می‌پیماید و با دیگر داستانک‌های ریز و درشت داخل ماموریت‌های فرعی ادغام می‌شود. بازی به بسیاری از عناصر بازی‌های نقش آفرینی کلاسیک ژاپنی وفادار مانده و در بخش‌هایی هم گیم‌پلی را کمی مدرن‌تر کرده تا بازی به مذاق تمامی گیمرها خوش بیاید.

نکته جالب توجه عرضه این بازی برای کنسول دستی 3DS نینتندو است که در اواخر عمر خود به سر می‌برد و کماکان شاهد عرضه بازی‌های بی‌نظیری همچون  Dragon Quest XI است؛ نسخه عرضه شده برای این کنسول تفاوت‌های عمده‌ای با نسخه کنسول‌های خانگی و پی سی دارد اما برای خودش گوهر درخشانی است که تجربه کردن آن حس بی‌نظیری دارد.

اگر تاکنون هیچ سری از این بازی را تجربه نکردید، اولا بدانید که اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اید و به خودتان کم لطفی کردید و ثانیا به نظرم بهتر است حالا آستین بالا زده و این نسخه را تجربه کنید تا با جهان پهناور جنگجویان اژدها آشنا شوید.

بخشی از بررسی بازی Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age به قلم آرش پارساپور:

گیم‌پلی بازی Dragon Quest XI بسیار پویا و زنده است و تمام مدت گیمر را در خود درگیر می‌کند. کارهای زیادی که روی هم تل‌انبار شده و به شما محول می‌شود نه تنها خسته‌تان نمی‌کند بلکه شما را بیش از پیش با جهان بسیار بزرگ بازی آشنا می‌سازد. شما وارد هر شهری که می‌شوید با خود می‌گویید که این دیگر آخرین شهری هست که قرار است در طول بازی شاهد آن باشیم ولی بعد از ساعاتی به منطقه کاملا جدیدی می‌روید و از این همه محتوا در بازی بهت زده می‌شوید.

شما ممکن است در طول یک ساعت بازی از مبارزه در سرزمین‌های سرسبز به قعر سیاهچاله‌ها بروید و با هیولاهای دیگری بجنگید (من بعد از ۴۰ ساعت بازی هم با هیولای کاملا جدیدی مواجه شدم که پیش از این چشمم به آن نخورده باشد!) و در همانجا با گروهی از دوستانتان آشنا شوید و شاهد یک صحنه احساسی یا کمدی باشید (از این قبیل سکانس‌ها در بازی کم نیست و اصولا عنوان Dragon Quest XI یک بازی عاشقانه خوب هم به شمار می‌رود).

۱۲. Monster Hunter World

بهترین بازی سال 2018

  • ناشر: Capcom
  • سازنده: Capcom
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی
  • امتیاز دیجیاتو: ۹۸
  • میانگین امتیازات: ۹۰

کم پیش می‌آید که یک بازی خالص ژاپنی به مذاق غربی‌ها و البته ما ایرانی‌ها خوش بیاید. البته اشاره‌ام که عمده گیمرهای ایرانی است و نه آن خوره‌های بازی ژاپنی که هنر شرقی‌ها را از اعماق وجود درک می‌کنند و عاشقش هستند. Monster Hunter World از آن دسته بازی‌های شرقی است که با سلیقه غربی ما همخوانی دارد و اگر عاشق هیولا کشی و سبک نقش‌آفرینی باشید از آن بی‌نهایت لذت خواهید برد. بازی بسیار طولانی است و راه‌های مختلفی برای بازی کردن در برابرتان قرار می‌دهد که ارزش تکرار بازی را چندین برابر می‌کند.

از طولانی بودن بازی که می‌گویم یعنی حتی پس از گذشت ۱۰ ساعت شاید هنوز حس کنید که مراحل ابتدایی را پشت سر می‌گذارید و واقعا بازی شروع نشده. سبک هیولاکشی در این نسخه مانند دیگر بازی‌های سرگرم‌کننده این سری جذاب و پر از تنش است. درگیری‌ها با هیولاهای بزرگ و خاص ممکن است چند ده دقیقه طول بکشد و بارها مجبور شوید استراتژی خودتان را عوض کنید تا بتوانید آن خبیث را از پای در آورید اما وقتی هیولا را کشتید یک نفس راحت می‌کشید. اگر از هنر بازی‌سازی ژاپنی خوشتان نمی‌آید ولی به دنبال آشتی کردن با بازی‌های شرقی هستید، Monster Hunter World بهترین گزینه‌ای است که در سال 2018 پیش روی شما قرار گرفته.

بخشی از بررسی بازی Monster Hunter World به قلم حسین توکلی:

باید اعتراف کرد که چالش و لذت بازی کردن مانستر هانتر وورلد بسیار بیشتر از پرسه زدن های متمادی به صورت تک نفره است؛ و این خود بزرگ ترین پاداشی است که سازندگان می توانند به شما بدهند.

تصور کنید که به جای هوش مصنوعی چند یار واقعی شما را همراهی می کنند، همانند یک بازی MMORPG تک تک تصمیمات و استراتژی های تیمی شما در موفقیت و یا عدم موفقیت تاثیر گذار خواهد بود.

نکته قابل تقدیر این است که البته مجازاتی برای تنها بازی کردن وجود ندارد و می توانید به صورت انفرادی هم از بازی لذت ببرید؛ در حقیقت انلاین بودن و مالتی پلیر بازی کردن باعث می شود تا پاداش بیشتری نسیب شما بشود و تجربه به یاد ماندنی تری از این دنیای گسترده ببرید.

۱۱. Assassin's Creed Odyssey

بهترین بازی سال 2018

  • ناشر: Ubisoft
  • سازنده: Ubisoft
  • پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی
  • امتیاز دیجیاتو: ۸۷
  • میانگین امتیازات: ۸۲

بعد از عملکرد ضعیف اساسینز کرید در نسخه‌های یونیتی و سیندیکیت، هیچکس فکرش را نمی‌کرد که این سری بازی محبوب دوباره به قله اوج نزدیک می‌شود؛ اتفاقی که سرانجام با عرضه Assassin's Creed Odyssey رخ داد.

Assassin's Creed Odyssey معجونی از تمام ویژگی‌های خوب اساسینز کریدهای قبلی مثل سیستم پارکور روان، داستان دوست داشتنی و مبارزات دریایی هیجان انگیز بوده و در این میان از دیگر عناوین موفق سبک نقش آفرینی مثل ویچر ۳ الهام گرفته تا در این عنوان برای اولین بار در سری اساسینز کرید امکان تغییر سرنوشت داستان و انتخاب دیالوگ‌ها را داشته باشیم.

جهان ادیسه شامل بخش عظیمی از نقشه یونان باستان می‌شود و در واقع این بازی بزرگترین نقشه را میان تمام نسخه‌های اساسینز کرید دارد. این نقشه بزرگ خالی نیست و شما کارهای زیادی از کمک کردن به غریبه‌ها گرفته تا شرکت کردن در جنگ‌های صد نفره برای انجام دادن دارید و در این میان تنها مشکلاتی مانند مبارزات خشک بازی و برخی از باگ‌های همیشگی سری اساسینز کرید باعث راه پیدا نکردن این عنوان به لیست نهایی ما شدند.

بخشی از بررسی بازی Assassin's Creed Odyssey به قلم شایان کرمی:

در Assassin's Creed Odyssey همه چیز تقریبا سرجای خودش است. قصه اساطیری بازی تا آخر جذاب باقی‌ می‌ماند و سیستم انتخاب دیالوگ‌ها هم درست از آب در‌آمده. گیم‌پلی با وجود اندک اشکالات خود، دست شما را برای لذت بردن از یونانی پر از شگفتی و قصه‌های درشت و کوچک باز می‌گذارد و در نهایت ادیسه بهانه‌ خوبی است که برای مدتی کارهای دیگر را تعطیل کرده و داستانی به قدمت تاریخ را تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی