ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تزریق DNA
علمی

تبدیل قرآن به DNA و تزریق آن توسط نوجوان فرانسوی

پیشرفت بی وقفه فناوری امکان پیاده سازی آزمایش های جالب و مهیجی را روی بدن فراهم ساخته اما تزریق DNA به خاطر ریسک بسیار بالا موردی نیست که همه به آن علاقه داشته باشند، با این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

پیشرفت بی وقفه فناوری امکان پیاده سازی آزمایش های جالب و مهیجی را روی بدن فراهم ساخته اما تزریق DNA به خاطر ریسک بسیار بالا موردی نیست که همه به آن علاقه داشته باشند، با این حال یک دانش آموز فرانسوی دست به اینکار زده است.

«ادرین لوکاتلی»، دانش آموز دبیرستانی ساکن فرانسه با انتشار مقاله ای مدعی شده که پروتئین های DNA را بدون اطلاع دقیق از خطرات جانبی آنها به خودش تزریق کرده است. علاوه بر این ظاهرا وی شخصا با تبدیل متون مذهبی کتاب مقدس «سِفر پیدایش» و قرآن به بلاک های سازنده DNA توالی های مورد نظر را تهیه کرده است.تزریق DNA

«دئوکسی ریبونکلئید اسید» یا DNA درشت مولکولی است که اطلاعات مربوط به ژن ها و روش کار ارگان زنده در آن ذخیره شده است.  مطالعات جدید نشان داده که می توان هر نوع داده ای را  به چهار عنصر DNA یعنی آدنین، گوانین، سیتوزین و تیمین (ACGT) تبدیل کرده و در DNA ذخیره کرد. انگیزه لوکاتلی از تزریق DNA به خودش نیز بررسی همین مساله بوده است:

از آنجا که امکان تبدیل اطلاعات دیجیتال به DNA وجود دارد می خواستم احتمال تبدیل متن مذهبی به DNA و تزریق آن به موجودی زنده را بررسی کنم.

ادرین برای انجام این آزمایش سه مرحله را انجام داده است. در مرحله اول هر کاراکتر از جز سیزدهم قرآن را با یکی از حروف A ،C ،G و T جایگزین کرده تا رشته ای طولانی از بلاک های سازنده ایجاد شود. در مرحله دوم از طریق یک ابزار آنلاین مجانی که توالی DNA را به دستور توالی پروتئین ترجمه می کند، نحوه ساخت پروتئین تزریقی را دریافت کرد. وی در مرحله سوم و نهایی نیز پروتئین مذکور را در آزمایشگاه تولید کرده است.

بعد از آماده شدن پروتئین هر کدام از متون مذهبی کد شده را به یکی از ران‌هایش تزریق کرد اما ظاهرا به جز چند روز درد کشیدن، عواقب و اثرات جانبی دیگری دامنگیر این نوجوان نشده است. با توجه به ریسک بالای تزریق پروتئین های دست ساز و با نادیده گرفتن چند روز درد کشیدن باید ادرین را بسیار خوش شانس بدانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • ahosein
    ahosein | ۴ دی ۱۳۹۷

    باید تاسف خورد که اکثر کشور های پیشرفته در حال برنامه ریزی برای تشکیل ارتش های فضایی هستن ولی ما مسلمانان هنوز توی یک کتاب هزار سال پیش گیر کردیم !!
    الان بهم حرف نیچه ثابت شد که گفت از کسی که چند تا کتاب را می خواند نترسید از کسی بترسید که یک کتاب را می خواند و آن را مقدس می شمارد

  • mohammad2000a
    mohammad2000a | ۲ دی ۱۳۹۷

    خر همه جا پیدا میشه ....اون باید میومد ایران میذاشتنش رییس پژوهشگاه رویان برای تولید بچه های 100 درصد قرانی.(یک جزء ودو جزءو...)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی