ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحریم‌های اسلک گریبان ایرانی‌های خارج از کشور را هم گرفت [به‌روزرسانی]

به‌روزرسانی: تیم اسلک ساعاتی پیش اعلام کرده که دسترسی به حساب‌های کاربری بعضی کاربران را به اشتباه مسدود کرده است. بعضی کاربران ساکن کشورهایی مثل سوئد یا بلژیک، از مسدود شدن حساب‌های کاربری اسلک خود ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۰

به‌روزرسانی: تیم اسلک ساعاتی پیش اعلام کرده که دسترسی به حساب‌های کاربری بعضی کاربران را به اشتباه مسدود کرده است. بعضی کاربران ساکن کشورهایی مثل سوئد یا بلژیک، از مسدود شدن حساب‌های کاربری اسلک خود در توییتر ابراز نارضایتی کرده بودند. این کاربران ادعا داشتند که شاید فقط یک مرتبه از ایران بازدید کرده‌اند و حالا حساب‌های کاربری‌شان مسدود شده است.

ظاهرا به خاطر اشکالی در به‌روزرسانی سیستم برای اعمال تحریم‌های آمریکا، دسترسی برخی کاربران مسدود شده که به ادعای تیم اسلک بلافاصله برطرف شده است. با این وجود، تیم اسلک اعلام کرده که همچنان به مسدود کردن دسترسی کاربرانی که از کشورهای شامل تحریم مثل ایران، کره شمالی، کوبا و سوریه وارد سرویس می‌شوند ادامه خواهد داد.

اصل خبر: روز گذشته بسیاری از ایرانی‌ها ایمیلی از طرف اسلک دریافت کردند که به آن‌ها اعلام می‌کرد حساب کاربری‌شان مسدود شده است. در ابتدا گمان می‌شد که مسدود شدن حساب کاربری افراد تنها مربوط به ایرانی‌ها باشد. اما حالا طبق گزارشات به نظر می‌رسد که این موضوع تنها گریبان گیر ایرانی‌ها نبوده و حساب کاربری همه‌ی افرادی که کوچکترین ارتباطی با ایران داشته‌اند نیز بسته شده است.

بنابر ادعای یکی از نمایندگان اسلک، مسدود شدن حساب کاربران اسلک در ایران، بعد از یک بروزرسانی در سیستم جغرافیایی و مکان یابی این نرم افزار صورت پذیرفته است. بعد از این آپدیت، اسلک همه‌ی آی پی هایی که کوچکترین ارتباطی به کشور‌های ممنوعه (کوبا، ایران، کره‌ی شمالی، سوریه و شبه جزیره‌ی کریمه در اوکراین) داشتند را مسدود کرد.

این نماینده همچنین یادآور شد که برای بررسی این موضوع تنها به آدرس آی پی مورد استفاده توسط کاربران کفایت کرده‌اند و به هیچ عنوان برای مسدود کردن حساب کاربری افراد به نژاد و ملیت افراد توجهی نداشتند. وی همچنین افزود در صورتی که افراد فکر می‌کنند بسته شدن حساب کاربری‌شان به اشتباه انجام پذیرفته، می‌توانند یک ایمیل به feedback@slack.com ارسال کنند تا به درخواستشان رسیدگی شود.

طبق قوانین ایالات متحده، صادر کردن هرگونه تکنولوژی به کشور ایران غیر قانونی است. از سال ۲۰۱۴ در قوانین کمی واضح تر به این موضوع اشاره شده و اجازه‌ی فعالیت برخی سرویس‌های آمریکایی در ایران صادر شده است. در واقع سرویس‌هایی که برای مصارف شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مثل سرویس‌های ایمیل، پیام‌رسان‌ها و مرورگر‌ها اجازه‌ی فعالیت در ایران را دارند. به نظر می‌رسد که با توجه به این بخش، فعالیت اسلک در ایران قانونی باشد.

به عنوان مثال گوگل اجازه‌ی استفاده از سرویس ابری خود را به ایرانی‌ها نمی‌دهد چرا که بند یاد شده شامل حالش نمی‌شود اما دسترسی به پلی استور برای ایرانی‌ها تحت شرایطی فراهم است چرا که این فعالیت مغایرتی با قوانین ایالات متحده ندارد.

البته باید به این نکته توجه داشت که با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، سخت گیری‌های زیادی در زمینه‌ی عدم رعایت قوانین تحریم علیه ایران به وجود آمده است. مکانیزم جدید تحریم ها به گونه ای است که شرکت ها ترجیح می دهند ابتدا دسترسی کاربران کشور تحت تحریم را سلب کنند و سپس به بررسی صحیح بودن یا نبودن این موضوع بپردازند.

از طرفی، اسلک توسط مراجع مربوطه در ایران تحت هیچ فشاری قرار نگرفته بود و فعالیتش در ایران بدون هیچ محدودیتی جریان داشت. به هر ترتیب رویکرد اسلک بسیاری از ایرانی‌ها را نا امید کرد و می‌توان گفت واکنش مناسبی از سوی کاربران غیر ایرانی هم دریافت نکرده است.

به هر ترتیب، اگر از کاربران اپلیکیشن اسلک بوده‌اید می‌توانید از جایگزین‌های بسیاری که برای نرم افزار یاد شده وجود دارد استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱ دی ۱۳۹۷

    امیر کبیرهای قلابی ، تو تاریخ اسمشون ثبت میشه

  • ح.کامکار
    ح.کامکار | ۳۰ آذر ۱۳۹۷

    رو لینک منبع که کلیک میکنم دوباره سایت خودتون باز میشه

مطالب پیشنهادی