ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروشگاهی آمریکایی به دنبال استراق سمع از خریداران و فروشندگان

به نظر می رسد که فروشگاه زنجیره ای والمارت می‌خواهد سیستم جدیدی برای استراق سمع از خریداران و فروشندگانش بکار گیرد چرا که پتنت جدیدی توسط این شرکت ثبت شده که به این مسئله اختصاص ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

به نظر می رسد که فروشگاه زنجیره ای والمارت می‌خواهد سیستم جدیدی برای استراق سمع از خریداران و فروشندگانش بکار گیرد چرا که پتنت جدیدی توسط این شرکت ثبت شده که به این مسئله اختصاص دارد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد امکان دارد که میزان محبوبیت این فروشگاه کاهش یابد و چندان خوشایند فروشندگان یا خریداران نباشد. بر اساس پتنت منتشر شده، سیستم جدید به منظور ضبط و بررسی صدا در فروشگاه ها طراحی شده است. به زبان دیگر، این تکنولوژی در واقع سیستمی نظارتی است و علناً به استراق سمع می‌پردازد.

برای مثال، سیستم شنیداری یاد شده قادر است که صدای کیسه های خرید یا بوق صندوق‌ها را ضبط کند. البته والمارت مدعی شده که تکنولوژی یاد شده می‌تواند راه حلی برای جلوگیری از دزدی هم باشد. بدین شکل که تعداد آیتم های تگ شده با رسید فروش سریعاً بررسی کند و در صورت مغایرت به اطلاع حراست برساند.

البته این تنها کار سیستم یاد شده نیست چرا که مسئولین نظارتی فروشگاه ها می‌توانند بدین شکل، عملکرد فروشندگان یا نوع برخوردشان با یکدیگر را تحت نظر قرار دهند. به نوعی تمام دیالوگ های برقرار شده بین دو طرف، ضبط و بررسی خواهد شد.

در قسمتی از پتنت دقیقاً به این موضوع اشاره شده که در صورت عدم برخورد مطلوب فروشنده، به وی تذکر داده خواهد شد و او دیگر نمی تواند برخورد نامناسبش را توجیح کند چرا که محتوای صوتی آن موجود خواهد بود.

البته این اولین باری نیست که فروشگاه های بزرگ سراغ چنین سیستمی می‌روند، چندی پیش همین شرکت پتنتی در رابطه با چرخ های خرید متصل به اینترنت ثبت کرده بود که اطلاعات بیومتریک مشریان را اندازه گیری می‌کرد.

علاوه بر این آمازون چند وقتی است که فروشگاه های بدون فروشنده خود را به راه انداخته و در آنها تمام حرکات مشتریان را تحت نظر قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۲ دی ۱۳۹۷

    ?

مطالب پیشنهادی